Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

!Paxen

Swashbuckler
Re: Mera anth! Mera! :)

anth said:
Vicotnik said:
Jag har något väldigt roligt att informera er om, vi har minst en lögnare bland oss.

LJSLarsson: 14
Björn den gode: 17
Konrad Konvalj: 18
!Paxen: 18
Korpa: 19
Basenanji: 19 / 18
xyas: 21
Vicotnik: 22
Brynolf: 26
anth: 26
Recca: 29
---
Total = 229 / 228

Hur vet jag detta, jo jag har fått information om att: summan av samtliga deltagares siffror är: 218
Vi har allså en differans på +11 / +10
Jag vill bara påpeka en sak.
I princip har Vic grönat sig själv med detta inlägg.
Men det finns en liten chans att Vic råbluffar, är Ulv och bara hittar på.
(jag tror inte att det är så, men man måste fortfarande ha det i bakhuvudet)

Om vi nu förutsätter att Vics info stämmer:
som jag redan konstaterat är snittet 18 om det är är 4 slumpmässiga siffror.
vi är 11 deltagare och 11*18=198, vick säger att det SKA vara 218, det ÄR 229.

Jag är inne på Reccas spår att Byborna fått siffror över medel och ulvarna siffror under - och att ulvarna friserat uppåt mot ett medel på 18.
Jag måste säga att jag själv inte har grönat Vic. Huruvida hans info stämmer eller inte kan jag inte veta just nu, men jag vetatt det är något mysko med det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

anth said:
Vicotnik said:
Jag har något väldigt roligt att informera er om, vi har minst en lögnare bland oss.

LJSLarsson: 14
Björn den gode: 17
Konrad Konvalj: 18
!Paxen: 18
Korpa: 19
Basenanji: 19 / 18
xyas: 21
Vicotnik: 22
Brynolf: 26
anth: 26
Recca: 29
---
Total = 229 / 228

Hur vet jag detta, jo jag har fått information om att: summan av samtliga deltagares siffror är: 218
Vi har allså en differans på +11 / +10
Jag vill bara påpeka en sak.
I princip har Vic grönat sig själv med detta inlägg.
Men det finns en liten chans att Vic råbluffar, är Ulv och bara hittar på.
(jag tror inte att det är så, men man måste fortfarande ha det i bakhuvudet)

Om vi nu förutsätter att Vics info stämmer:
som jag redan konstaterat är snittet 18 om det är är 4 slumpmässiga siffror.
vi är 11 deltagare och 11*18=198, vick säger att det SKA vara 218, det ÄR 229.

Jag är inne på Reccas spår att Byborna fått siffror över medel och ulvarna siffror under - och att ulvarna friserat uppåt mot ett medel på 18.
Presentera ditt case så får vi se hur det stämmer överens med Reccas tankar och Vicotniks info.

Det ger oss nog någonting hoppas vi på anth.

anth

Vetefan

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Jag väntar helst också på bdg, men det börjar bli bråttom nu. Så anth och kk får göra upp om vem som vet mest
Jag tycker absolut att !Paxen skall vänta med sitt tills BDG har dykt upp.

anth däremot har blåslampan under pungen så det är lixom bara att köra.
För att ni ska hinna hänga någon ikväll:

Jag är siare - men inte en vanlig siare.
Om jag frågar Vimes om någon av er måste han berätta den personens lägsta siffra.
(och jag hade antagit att om någon inte hade siffror hade Vimes sagt det)

Efter att Basenanji gått ut och sagt att han har en vaniljförmåga antar jag att han har något liknande - han får någon info om siffror (vilket skulle göra Basse grön - men jag vill ha lite mer info från Basse innan jag flyttar min röst).

Efter Vics info verkar det som om vi alla har "sifferfluff" - och jag kan gissa mig till hur era övrigas flufftexter kan tänkas se ut.

Jag kommer ha sporadisk mobilövervakning mellan 18-22 - och kommer att sitta på tunnelbanan efter 22 - jag hatar att läsa/skriva på mobilen, men jag får överleva bäst det går tills jag kommer hem.

P.S. Jag har även lite mer fluff-info, men det är inte relevant just nu så jag behåller det till ett senare tillfälle. D.S.

Konrad Konvalj

Myrmidon

anth said:
P.S. Jag har även lite mer fluff-info, men det är inte relevant just nu så jag behåller det till ett senare tillfälle. D.S.
Okay Siar-anth.

Perfekt info. Nu har vi lite att jobba med och jag kan presentera min information så snart BDG släppt infon.

Han är online i detta nu. Det har jag på papper.

När jag har hans lägsta siffra kommer jag presentera mitt snask. Nu vet han att du är siare så att gå ut med en fejkad siffra nu är ju mer risky. (På nått vis).

Björn den gode

Swashbuckler

fastnade i möte och nu ska jag spela bridge till elva ungefär skriver i bussen på väg dit, så snabbt: 4 a siffror lägsta siffra 1 . folk gör inte som jag vill. recca spelar superskumt varför skulle siffersumman ha någon som helst betydelse? Detta är ju det javulska med siffror att vi kan se mönster som överhuvudtaget inte finns... ljs väntade bara på ett drev att hoppa på? och ja anth är jättemisstänkt. eftersom jag inte kan följa utvecklingen ikväll: röst: ingen. vi dör inte av att det går en dag till men om anth tex fortsätter att vara lika skum så yxa honom för all del...

!Paxen

Swashbuckler

Björn den gode said:
fastnade i möte och nu ska jag spela bridge till elva ungefär skriver i bussen på väg dit, så snabbt: 4 a siffror lägsta siffra 1 . folk gör inte som jag vill. recca spelar superskumt varför skulle siffersumman ha någon som helst betydelse? Detta är ju det javulska med siffror att vi kan se mönster som överhuvudtaget inte finns... ljs väntade bara på ett drev att hoppa på? och ja anth är jättemisstänkt. eftersom jag inte kan följa utvecklingen ikväll: röst: ingen. vi dör inte av att det går en dag till men om anth tex fortsätter att vara lika skum så yxa honom för all del...
Så, KK, ska du eller jag outa först?

Konrad Konvalj

Myrmidon
BDG dags för rakning

Såpp.

Heja heja! Fram med antal siffror och din lägsta siffra pronto.

Då kan jag börja med mitt på stört sen och vi kan kanske hänga en ulv ikväll.

Röst: ingen

Vill ju inte rösta på anth just nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Så, KK, ska du eller jag outa först?
Alltså, du är rätt grön i min bok så det spelar ingen egentlig roll.

Hur pass bra stämmer din info ihop med lägsta nuffran? Kanske kan finnas fördelar om jag outar först eller du?

!Paxen

Swashbuckler

utifrån det som finns ute nu så kommer jag noginte outa hela alltet. Men jag kommer outa tillräckligt för att ulvarna ska få lite stress, och tillräckligt för att vi bybor ska få lite hjälp på traven.

Recca

Femme Fatale

Björn den gode said:
Fast nu var det väl Vicotnik som skrev att summan skulle vara 218 så helt ärligt fattar jag inte vad du snackar om.

anth

Vetefan

Kan vi börja fas 3 sen?
Mitt förslag outa högsta siffran.
Om jag kan sia lägsta siffran borde någon kunna sia högsta.

Xyas

Swashbuckler

anth said:
snack-snack
Bra svar på tal från anth (igen). Nu ska jag starx ivæg och dricka øl utan aning om hur mycket møjlighet jag kommer ha att kolla forumet. Jag vill inte ha ut anth så..

Røst: Basse

Pingar mest och den enda i nulæget jag skulle vara bekvæm med att delta i en utrøstning av.

Björn den gode

Swashbuckler

Recca said:
Björn den gode said:
Fast nu var det väl Vicotnik som skrev att summan skulle vara 218 så helt ärligt fattar jag inte vad du snackar om.
att det kan finnas högt ett visst antal med en viss slutsumma känns helt taget ur luften, vad finns det som tyder på det?

Björn den gode

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
eftersom paxen är grön så outar kk först ja
Vart är inte jag grön?

Mest nyfiken.

Och vad gör !Paxen grön.

Mest nyfiken.
titta på min lista från igår :gremwink: väldigt kort paxen är grön på grund av sina inlägg men framförallt drar jag jättestora växlar på ett specifikt inlägg av honom. du har spelat bäst hittills men det grönar dig inte du skulle säkert kunna spela väldigt bra som uulv också men det gröna dig lite ja.

anth

Vetefan

xyas said:
anth said:
snack-snack
Bra svar på tal från anth (igen). Nu ska jag starx ivæg och dricka øl utan aning om hur mycket møjlighet jag kommer ha att kolla forumet. Jag vill inte ha ut anth så..

Røst: Basse

Pingar mest och den enda i nulæget jag skulle vara bekvæm med att delta i en utrøstning av.
om basse talar sanning har han en förmåga som liknar min.
Om han har det, hur kan han dra diametral motsatta slutsatser än jag dragit?

Recca

Femme Fatale

Björn den gode said:
Recca said:
Björn den gode said:
att det kan finnas högt ett visst antal med en viss slutsumma känns helt taget ur luften, vad finns det som tyder på det?
Det redogör jag för i mitt inlägg. I min åsikt skulle inte Vimes designa spelet med 3 bybor på samma nummer eftersom det är lite för lätt att vara grön då. Jag tycker att det mellan "14" och 29 finns så pass många variabler att det är lätt märkligt att vi har 3 pers som har 18.

Men i övrigt finns det inget i min roll som antyder att nr 18 är ulvsiffran.

Recca

Femme Fatale

Röst: Ingen

Anth är siaren. Så det är inget snack. Han ska vara kvar.

Ljuger han så kommer det ut. Ska bli kul att se vad Basse har att säga. Kommer två claima rollen eller vad?

Tittar in igen senare.