Då så.!Paxen said:Eftersom KK har outat info gör jag detsamma (dock i en mer light version).
Min info säger att vi hittar ulvar genom att kolla medelvärde! Visst låter det roligt?
Medelvärdet av ulvarnas totalsumma är högre än bybornas medelvärde på samlande totalsumman.
Hmm, ja, jag sa tidigare att jag skulle inte outa allt jag hade, men nu när jag outade det så har jag ingen mer info..
Anth har outat, och det har byn tjänat på, precis som vi har tjänat på att Konrad och Paxen outat info.LJSLarsson said:Jag har låtit min röst ligga kvar på Björn så länge som jag gjort eftersom det inte verkar ha blivit ett ordentligt organiserat drev som skulle leda någon vart. Det har det blivit nu, och jag flyttar därför nu min röst till Anth.
Varför röstar du på honom om du inte ser honom som en ulvkandidat?SJSLarsson said:Jag har aldrig sett Anth som röd (gav honom 3 up på min lista och klagade på hans motivering gällande slantsinglandet), och har därför inget intresse av att se honom hängd. Jag kan därför nu ta bort min röst på honom.
Motsägelse av andra graden. Har Anth någon förklaring på det?Anth said:Jag var inne på att Ulvarna inte fått siffror alls - men det anser inte BDG.
Nu kan du in och blajja lite Basse.Basenanji said:Grejen är så här att jag...
1) ...inte har någon som helst flufftext whatsoever. Kolla hur Vimes skriver startinlägget i den här tråden. Det verkar alltså inte finna snågon fluffrelaterad information alls i spelet = anth har klantat sig.
2) Det kan vara så att anth och KK har någon FÖRMÅGA att se hur vissa siffror spelar roll. Som att de redan från början vet att deltagare med en viss summa eller en viss andel låga siffror är bybor/varulvar el dyl.
3) Jag har någon sorts vaniljförmåga. Ok, nu kommer kanske någon gå igång på det här och anklaga mig för att spilla bönor oprovocerat. Men betänk då:
– Med KK's outningslek så har vi redan spillt en hel del
– Mitt bidrag kan hjälpa byn att avslöja anth när han försöker gömma sig bland bybor
– Det kan slutligen vara till hjälp för er andra att förstå er på spelets design.
Men visst, jag kan ha fel. anth och KK kan vara bybor som båda har fått viss informartion kring de låga siffrornas betydelse i spelet genom någon sorts formulering från Vimes sida.
Kan inte ni gå ut med det i så fall? Vi spelar ju ändå så högt liksom?
Jag tycker tills vidare att anth är fortsatt bästa kandidat att rösta ut och hoppas på snar hängning (av någon) eftersom det skulle ge mer att kunna se hur folk har motiverat sina röster respektive röstat än någonting annat.
Men det är jag det.
Varför är du inne på högsta siffra stup i kvarten här Recca?Recca said:Ålrajt. 4 siffror.Konrad Konvalj said:Korrekt!anth said:Om jag förstod Fas 2 & 2.1 ska jag hålla käft tills JSLarsson och Recca sagt något - och eftersom ni är så rabiata när man säger något i fel ordning dubbelkollar jag så jag förstått rätt.
Jag vill fortfarande påpeka att jag även tycker detta system är för långsamt (vi kommer inte hinna innan 13:00 - så 13:00 outar jag oavsett om det är min tur eller ej).
Jag kan tänka mig att revidera listan en aning och låta xyas släntra in när han är online.
Recca+SJSLarsson är inne nu så tänker vi ett steg till så gör det inget om dessa går ut före xyas.
xyas har antal siffror 4 så hans slutsumma kan vi gott vänta med.
Sen så har jag svårt att förstå riktigt hur du resonerar med att det är jag och någon mer som då helt naturligt ska ut med ytterligare siffror i våra siffror. Alltså för du var ju förstahandsvalet som tvingades gå ut med något och då freebasade du ut att du har 4 siffror. Så här i hindsight så känns det enligt mig som den absolut enklaste grejen att gå ut med.
Du outar din summa sist av alla (eller typ sist). Väldigt safe med andra ord. Detta efter att du själv hittat på att antal siffror i numret skulle ha någon som helst bäring på spelet.
Så egentligen borde det väl vara du som ska ut med information om vad du har för högsta siffra. Inte, som du skriver,Här går två ulvar under radarn, Xyas och K.K. Från att K.K är utvald som första person att outa (vilket han smiter undan med genom att hitta på att man får outa antalet siffror och inte bara summa - nåt som enligt mig är playing it safe) till att outa sist och dessutom hävda att han ska outa ännu mer sist igen.Det avgör att vi kommer att gå ut först i fas 2. Det vi skall göra är så klart: Laxa fram totalsumman. Fas 2:1 slipper vi undan tillsvidare.
Ni två är ju dessutom ett gäng som knäckt byn tidigare och det är du som har kontroll över spelet just nu, K.K. Nä, jag outar gärna min 4 men sen tycker jag att du har dig jävla friheter med din självutnämnda makt, K.K. För mig är det här en oroande tendens från din sida.
Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.
Okay.anth said:(jag tycker också att JSLarssons idé att outa första och sista siffran är charmig - och någon variant på den kanske kan användas)
Tråkigt att du inte gillar den, men jag kan inte ändra den retroaktivt för din skull.Konrad Konvalj said:Njae. Jag tycker inte alls om din helt omotiverade röst på någon du inte ens vill se dingla. Att du gett honom 3up vad betyder det? Är 3 mer röd än grön då antar jag?
Xyas said:Ohhh, spænnande. Det blir nog...
Røst: anth
... trots allt.
Nå, Konrad?Brynolf said:Ut med bönorna, Anth så kommer jag efter.
Röst: Anth
Bra där!SJSLarsson said:Nå, Konrad?
Han är ju inte grön förens han har bevisat det. Det räcker inte med att säga att man är siare.Basenanji said:Kom precis hem. Ska hjälpa barn med läxor.
Så nu har ni släppt anth alltså?
Jaha.
Om det inte var för att jag ser dig som grön (på grund av ditt arbete med att få folk att outa och ditt matematiktrolleri) hade jag hållit detta emot dig, för det skrev du ingenting om i din utfrågning mot mig. Det handlade enbart om Varulvsspel 101, inget om att jag förtjänade extra bevakning för att jag var röd.Konrad Konvalj said:Jag har lixom haft ögonen på dig lite hårdare sen starten om man säger så.
Brynolf said:Jag hittade något som störde mig med Anth, men måste leta fram vad det var.
Jag tycker det är bra att Brynolf upptäckt detta och det gör Anth plötsligt mer misstänkt i mina ögon. Tidigare var han som sagt 3 up, vilket inte är mer röd än grön men absolut ingen man litar på.Brynolf said:En helt annan grej:
Anth måste i ljuset av sin förmåga dragit slutsatsen att även ulvarna har siffror. Men tidigt i spelet säger han:
Anth said:Jag var inne på att Ulvarna inte fått siffror alls - men det anser inte BDG.
Motsägelse av andra graden. Har Anth någon förklaring på det?
Jobba vidare på Brynolf. Det är en bra grej tycker jag.LJSLarsson said:Om det inte var för att jag ser dig som grön (på grund av ditt arbete med att få folk att outa och ditt matematiktrolleri) hade jag hållit detta emot dig, för det skrev du ingenting om i din utfrågning mot mig. Det handlade enbart om Varulvsspel 101, inget om att jag förtjänade extra bevakning för att jag var röd.Konrad Konvalj said:Jag har lixom haft ögonen på dig lite hårdare sen starten om man säger så.
Angående Brynolf så har han lämnat (bra) motivationer gällande Anth, men inte förrän efter han röstat och lagt sin röst (och efter börja av min och din dispyt):
Brynolf said:Jag hittade något som störde mig med Anth, men måste leta fram vad det var.Jag tycker det är bra att Brynolf upptäckt detta och det gör Anth plötsligt mer misstänkt i mina ögon. Tidigare var han som sagt 3 up, vilket inte är mer röd än grön men absolut ingen man litar på.Brynolf said:En helt annan grej:
Anth måste i ljuset av sin förmåga dragit slutsatsen att även ulvarna har siffror. Men tidigt i spelet säger han:
Anth said:Jag var inne på att Ulvarna inte fått siffror alls - men det anser inte BDG.
Motsägelse av andra graden. Har Anth någon förklaring på det?
1.Konrad Konvalj said:Varför är du inne på högsta siffra stup i kvarten här Recca?Recca said:Ålrajt. 4 siffror.Konrad Konvalj said:Korrekt!anth said:Om jag förstod Fas 2 & 2.1 ska jag hålla käft tills JSLarsson och Recca sagt något - och eftersom ni är så rabiata när man säger något i fel ordning dubbelkollar jag så jag förstått rätt.
Jag vill fortfarande påpeka att jag även tycker detta system är för långsamt (vi kommer inte hinna innan 13:00 - så 13:00 outar jag oavsett om det är min tur eller ej).
Jag kan tänka mig att revidera listan en aning och låta xyas släntra in när han är online.
Recca+SJSLarsson är inne nu så tänker vi ett steg till så gör det inget om dessa går ut före xyas.
xyas har antal siffror 4 så hans slutsumma kan vi gott vänta med.
Sen så har jag svårt att förstå riktigt hur du resonerar med att det är jag och någon mer som då helt naturligt ska ut med ytterligare siffror i våra siffror. Alltså för du var ju förstahandsvalet som tvingades gå ut med något och då freebasade du ut att du har 4 siffror. Så här i hindsight så känns det enligt mig som den absolut enklaste grejen att gå ut med.
Du outar din summa sist av alla (eller typ sist). Väldigt safe med andra ord. Detta efter att du själv hittat på att antal siffror i numret skulle ha någon som helst bäring på spelet.
Så egentligen borde det väl vara du som ska ut med information om vad du har för högsta siffra. Inte, som du skriver,Här går två ulvar under radarn, Xyas och K.K. Från att K.K är utvald som första person att outa (vilket han smiter undan med genom att hitta på att man får outa antalet siffror och inte bara summa - nåt som enligt mig är playing it safe) till att outa sist och dessutom hävda att han ska outa ännu mer sist igen.Det avgör att vi kommer att gå ut först i fas 2. Det vi skall göra är så klart: Laxa fram totalsumman. Fas 2:1 slipper vi undan tillsvidare.
Ni två är ju dessutom ett gäng som knäckt byn tidigare och det är du som har kontroll över spelet just nu, K.K. Nä, jag outar gärna min 4 men sen tycker jag att du har dig jävla friheter med din självutnämnda makt, K.K. För mig är det här en oroande tendens från din sida.
Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.
Det har hela tiden varit snack om den lägsta siffran i protokollet.
Jag förstår ju vad du vill få fram med det här inlägget, men man måste läsa det väldigt många gånger för att hänga med riktigt.
1. Varför är det safe att som förste man outa att man har 4:a siffror till antalet.
2. Jag har aldrig hittat på att antal siffror i numret har någon form av bäring. Vart får du det i från?
3. Att jag outade totalsumma sist var ju uppgjort från början eftersom jag outade först och valde att outa antalet istället för summan. Varför anser du att det är safe av mig? Det var ju lixom enligt reglementet.
4. Varför är du inne på högsta siffran hela tiden..
Om man utgår från att alla har fyra siffror och du skulle vara en ulv så vet du antagligen att alla har fyra siffror. Då är det ju väldigt lätt att gå ut med att du har fyra siffror medan du slipper gå ut med din totalsumma. Därför är det i hindsight det absolut lättaste man kan göra. Väldigt safe.Recca said:Så här i hindsight så känns det enligt mig som den absolut enklaste grejen att gå ut med.
Du outar din summa sist av alla (eller typ sist). Väldigt safe med andra ord.