Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Basenanji

Postd20modernist
Re: Mera anth! Mera! :)

Grejen är så här att jag...

1) ...inte har någon som helst flufftext whatsoever. Kolla hur Vimes skriver startinlägget i den här tråden. Det verkar alltså inte finna snågon fluffrelaterad information alls i spelet = anth har klantat sig.

2) Det kan vara så att anth och KK har någon FÖRMÅGA att se hur vissa siffror spelar roll. Som att de redan från början vet att deltagare med en viss summa eller en viss andel låga siffror är bybor/varulvar el dyl.

3) Jag har någon sorts vaniljförmåga. Ok, nu kommer kanske någon gå igång på det här och anklaga mig för att spilla bönor oprovocerat. Men betänk då:

– Med KK's outningslek så har vi redan spillt en hel del
– Mitt bidrag kan hjälpa byn att avslöja anth när han försöker gömma sig bland bybor
– Det kan slutligen vara till hjälp för er andra att förstå er på spelets design.

Men visst, jag kan ha fel. anth och KK kan vara bybor som båda har fått viss informartion kring de låga siffrornas betydelse i spelet genom någon sorts formulering från Vimes sida.

Kan inte ni gå ut med det i så fall? Vi spelar ju ändå så högt liksom?

Jag tycker tills vidare att anth är fortsatt bästa kandidat att rösta ut och hoppas på snar hängning (av någon) eftersom det skulle ge mer att kunna se hur folk har motiverat sina röster respektive röstat än någonting annat.

Men det är jag det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Vico! Perfekt tajming. Du är på tur, tro det eller ej.
Och jag vet att du var här för 10 minuter sedan.
Jo jag är här, sitter och skriver om mitt inlägg pga av förändringar som skett sen jag gick på lunch och möte. Men här kommer mina uppgifter:

Lägsta siffra: 1.
Antal siffror: 4.
Jo jag är lite stirrig nu. Men jag mår bra!

Siste man till rakning. BDG, har vi lite tur så lurkar han in snart annars får vi lägga upp ett sidoquest tillsvidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basse said:
Men visst, jag kan ha fel. anth och KK kan vara bybor som båda har fått viss informartion kring de låga siffrornas betydelse i spelet genom någon sorts formulering från Vimes sida.
Du får ett uppdrag här Basse;

Kika igenom anths ställningstagande gällande nuffror från start. Hittar du något som pekar på att han har information kring de låga siffrorna plockar du fram det.

Ur arslet har jag för mig att anth var rätt anti mot nuffror till en början och sade som så att han inte hade skit gällande siffror. Jag kommer att kolla upp det här senare så har du inte tid så slipper du.

LJSLarsson

Hero
Re: Outning Fas 2

Recca said:
Däremot, rödande? Que? Vill läsa en förklaring från LSJLarsson. Hur tänkte du nu?
Jag tycker det är konstigt att jag är den enda som reagerat.

Meningen med outandet är att ulvarna skall måla in sig i hörn, eller hur? Motverkas inte den idén av att folk bara kan säga "oj jag skrev fel, tjofaderej, här min nya siffra"? Det är inte som att ändringen kom på en gång, utan efter att flera nya outningar hade skett som matade information till ulvarna.

Och du vill dra höga växlar på att Bass delar siffra med Paxen och Konrad?
Bass outade 19 innan Konrad outade 18 och ändrade alltså inte till 18 förrän efter man såg att både Konrad och Paxen delade på den summan.
Ingen tycks hålla med mig om särskilt mycket idag, men jag tycker att detta var värt att lyfta och det står jag fast för.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag har något väldigt roligt att informera er om, vi har minst en lögnare bland oss.

LJSLarsson: 14
Björn den gode: 17
Konrad Konvalj: 18
!Paxen: 18
Korpa: 19
Basenanji: 19 / 18
xyas: 21
Vicotnik: 22
Brynolf: 26
anth: 26
Recca: 29
---
Total = 229 / 228

Hur vet jag detta, jo jag har fått information om att: summan av samtliga deltagares siffror är: 218
Vi har allså en differans på +11 / +10

Outnings ordningen av total summan var enligt följande:

Vicotnink: 22
LJSLarsson: 14
Björn den gode: 17
Basenanji: 19
xyas: 21
Basenanji: 18

Jag kommer låta Basse stå med två gånger i mina listor eftersom han ändrade sitt nummer.

Nu har vi 3 grupper där folk har samma siffror:

Basenanji: 18

Basenanji: 19

Om vi leker med tanke att ingen har längre total summa än LJSLarsson (14) och drar av 11/10 från de med högst värden utan att gå under 14. Så sticker följande ut:

Anledningen till att jag nämner detta är eftersom vi minst har en person som ljuger bland oss och är det bara en person som ljugit så bör det vara någon av ovanstånde 3.
Av dessa så är både Brynolf och anth med i båda grupper (dubbletter och höga nummer). Av anth och brynolf så anser jag att anth ska gå ut med sina uppgifter före brynolf eftersom anth outade efter brynolf.

Där emot kommer min röst ändå ligga kvar på LJSLarsson, då jag skulle vilja att han förtydligar för mig varför han röstar på Björn den gode och vad som gör att han finner honom röd.

Konrad Konvalj

Myrmidon

anth

Baserat på att Basse skriver att anth har info eller kan göra nått av låga siffror lägger jag upp följande som pekar på att han inte har det.

Basse said:
2) Det kan vara så att anth och KK har någon FÖRMÅGA att se hur vissa siffror spelar roll. Som att de redan från början vet att deltagare med en viss summa eller en viss andel låga siffror är bybor/varulvar el dyl.
anth said:
Vi vet att fluff = siffror.
Jag var inne på att Ulvarna inte fått siffror alls - men det anser inte BDG.
På vilket sätt kan bybornas och ulvarnas siffror skilja sig?
(jag antar att det är denna skillnad som ska hjälpa oss att sätta dit ulvarna)
anth said:
Helt klart är att det är något med ulvarnas siffror som genast skulle avslöja dem som ulvar (även om jag inte riktigt kommit på vad ännu).
anth said:
Säg nu att vi tvingar en bybo att outa sina siffror, t.ex. 123 (nej, mina siffror kommer inte ens i närheten av 123 så jag tror inte jag avslöjat något) - då kan ulvarna använda den informationen för att hitta på siffror som låter trovärdiga, t.ex. 456.

Nu får vi hoppas att den info vissa av oss bybor har säger något om de andras siffror som avslöjar ulvarna - men det känns inte lika uppenbart som att jag skulle välja Harley Quinn när någon annan redan fått den rollen.
Hoppas du förstår vad jag menar.
anth said:
Motivering: jag kunde inte se någon skillnad att outa antalet eller summan av siffrorna, så jag singlade slant.
anth said:
Jag har ingenting i min flufftext som säger något intressant om någotdera - och hittills har ingen här sagt något av intresse heller.
Äh jag slutar där.

anth har inget som pekar på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vico said:
Hur vet jag detta, jo jag har fått information om att: summan av samtliga deltagares siffror är: 218
Chashing.

Bra Vico!

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Vico said:
Chashing.

Bra Vico!
Har BDG outat antal siffror och totalsumman än?

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Vico said:
Chashing.

Bra Vico!
Totalsumman, men inte antal siffror eller den lägsta siffran.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Vico said:
Chashing.

Bra Vico!
Totalsumman, men inte antal siffror eller den lägsta siffran.
Bra, då är jag inte helt borta. Då fortsätter jag när han väl har gjort det.

Korpa

Umenörd

Jag är inte förvånad att vi har minst en lögnare ibland oss. Det ska bli spännande att se om vi kan pinpointa ännu bättre vilka som är misstänkta genom andras info!

Xyas

Swashbuckler

Vicotnik said:
Av dessa så är både Brynolf och anth med i båda grupper (dubbletter och höga nummer). Av anth och brynolf så anser jag att anth ska gå ut med sina uppgifter före brynolf eftersom anth outade efter brynolf.
Ohhh, spænnande. Det blir nog...
Røst: anth
... trots allt.

anth

Vetefan

Recca said:
anth said:
Beroende på min flufftext säger jag att KK har rätt och du har fel.
Okay men vänta lite nu. Du ser Bassenanji som röd och K.K som grön. Det var ju jävligt lätt för dig då med tanke på att K.K här byns förmyndare i det här spelet.

Nu kommer du skriva: "Jag har inte sagt att nån är grön/röd yadda yadda yadda" men du har ju insinuerat att det är så genom att bekräfta samt ej bekräfta två spelares utsagor.

Om vi ska bygga nåt mot Bassenanji så känns det också väldigt konstigt att du väntar till 22.00 med att outa det som potentiellt sätter dit honom som ulv! Är det så att du sitter här och förhalar när du nu satt dig i smeten med dina tveksamma "katten kring het-gröt"-fluffoutningar och hoppas att fler ska outa siffror så att du kan rädda dig själv med din 22.00 outning?
Precis som du säger har jag inte sagt något om rött/grönt.
Det jag sagt är att Basse har fel och KK rätt. Det kan mycket väl vara så att Basse är bybo fastän han dragit fel slutsats och att KK är ulv men ändå har rätt.

Om ni drar igång ett rejält drev mot mig kan jag släppa info före 18:00.
(mellan 18:00-22:00 är jag på Spelbar och kommer inte kolla på rollspel så mycket).

Basenanji

Postd20modernist

Ju mer jag läser av anths poster desto mer tycker jag att min röst ligger bra på honom.

Mest frapperande är nog när han påstår att han har "singlat slant" om huruvida han skulle uppge summa eller antal siffror. Det är väl ändå lite krystat?

Sedan är det lite knäppt att han inte på något sätt brödsmular om de låga siffrornas betydelse, förrän i den olyckliga ordväxlingen med !Paxen.

Och kom ihåg KK att jag alltså är på krigsstigen mot anth – men eftersom jag tidigare har klantat mig i varulvsspelens historia så vill jag att vi noggrannt kollar att anth kanske inte är bybo ändå. Missat alltså inte min försiktighet som att jag ger anth alibi på något sätt. Jag vill bara att vi dubbelkollar.

LJSLarsson

Hero

Vicotnik said:
Där emot kommer min röst ändå ligga kvar på LJSLarsson, då jag skulle vilja att han förtydligar för mig varför han röstar på Björn den gode och vad som gör att han finner honom röd.
Jag är den som genom hela spelet haft flest röster. Trots det växande drevet mot Anth och andra misstankar så föreställer jag mig vara i riskzonen när kvällen närmar sig. Då var det oerhört bekvämt för Björn att ligga kvar med sin röst på mig, men då tycker jag han behöver bra motivering för detta.
Det han kom med var lösa anklagelser utan konkreta exempel samt att än en gång ta upp min status som potentiell nybörjare/irl-proffs, vilket inte tillför något utan bara är till för att smutsa ner mig.

Jag har låtit min röst ligga kvar på Björn så länge som jag gjort eftersom det inte verkar ha blivit ett ordentligt organiserat drev som skulle leda någon vart. Det har det blivit nu, och jag flyttar därför nu min röst till Anth.

Röst Anth

anth

Vetefan

Basenanji said:
Grejen är så här att jag...

1) ...inte har någon som helst flufftext whatsoever. Kolla hur Vimes skriver startinlägget i den här tråden. Det verkar alltså inte finna snågon fluffrelaterad information alls i spelet = anth har klantat sig.

3) Jag har någon sorts vaniljförmåga. Ok, nu kommer kanske någon gå igång på det här och anklaga mig för att spilla bönor oprovocerat. Men betänk då:

– Med KK's outningslek så har vi redan spillt en hel del
– Mitt bidrag kan hjälpa byn att avslöja anth när han försöker gömma sig bland bybor
– Det kan slutligen vara till hjälp för er andra att förstå er på spelets design.
Vic har gått ut med fluff-infon att den totala summan för alla är 218 - vilket visar att du har fel - det finns fluff-info.

Om du har fluff-förmåga så kommer den visa att jag är grön.
Vilken info vill du ha av mig?

Brynolf

Dum fan

Jag kan avgöra exakt hur vattentät Vics formel är, men nu börjar det kännas som vi kommer någonvart.

Ut med bönorna, Anth så kommer jag efter.

Röst: Anth

Basenanji

Postd20modernist

anth,

jag vill att du berättar om din "flufftext" och hur den relaterar till att du anser att låga siffror spelar roll.

Kolla hur Vic tex outade sin info att han vet vilken slutsumma vi ska ha tillsammans.

Som bonus får du gärna tala om vilka utöver mig du misstänker. Vilka är rödast av oss andra?

anth

Vetefan

Konrad Konvalj said:
anth

Baserat på att Basse skriver att anth har info eller kan göra nått av låga siffror lägger jag upp följande som pekar på att han inte har det.

Basse said:
anth said:
Vi vet att fluff = siffror.
Jag var inne på att Ulvarna inte fått siffror alls - men det anser inte BDG.
På vilket sätt kan bybornas och ulvarnas siffror skilja sig?
(jag antar att det är denna skillnad som ska hjälpa oss att sätta dit ulvarna)
anth said:
Helt klart är att det är något med ulvarnas siffror som genast skulle avslöja dem som ulvar (även om jag inte riktigt kommit på vad ännu).
anth said:
Säg nu att vi tvingar en bybo att outa sina siffror, t.ex. 123 (nej, mina siffror kommer inte ens i närheten av 123 så jag tror inte jag avslöjat något) - då kan ulvarna använda den informationen för att hitta på siffror som låter trovärdiga, t.ex. 456.

Nu får vi hoppas att den info vissa av oss bybor har säger något om de andras siffror som avslöjar ulvarna - men det känns inte lika uppenbart som att jag skulle välja Harley Quinn när någon annan redan fått den rollen.
Hoppas du förstår vad jag menar.
anth said:
Motivering: jag kunde inte se någon skillnad att outa antalet eller summan av siffrorna, så jag singlade slant.
anth said:
Jag har ingenting i min flufftext som säger något intressant om någotdera - och hittills har ingen här sagt något av intresse heller.
Äh jag slutar där.

anth har inget som pekar på det.
Nej jag har inte skrivit något om min flufftext förrän du föreslog att folk skulle outa lägsta siffran.
Varför skulle jag det?

Och bara för att jag inte skrivit något om det tidigare betyder det att jag skulle ljuga om min flufftext?
Nu vill jag VERKLIGEN veta hur du resonerar - och jag tror att oavsett HUR du resonerar får jag bjuda dig på ditt första besök hos en psykiater.

Slutligen, en nyfiken fråga: är det något de citat som du plockat visar att jag INTE har den flufftext jag har? (d.v.s. motsäger att jag har den flufftext jag sagt jag har)
Jag har läst igenom dem en gång till och inget av dem motsäger det jag sagt om mitt fluff.