Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

LJSLarsson

Hero
Kommer vi rösta ut någon ikväll eller inte? Med tanke på deadlinen måste vi nästan göra det, men vi har inte precis en enad front just nu.

Allt skriver hamnar under lupp, så oavsett vad jag röstar verkar det misstänkt. Jag skriver därför en ny up-lista nu innan röstningen verkligen kickar igång så att folk inte kan påstå att jag bara hoppar in i lynchmobbar vind för våg.

Vicotnik - 1 up
Vicotnik har varit på och engagerad och har inte skrivit några konstigheter. Hans outande om att de totala summorna inte överstiger 218 verkar alldeles för ambitiöst för att vara en varulvslögn.
Jag vill absolut inte att han röstas ut på grund av att vi skall checka honom.

Konrad - 2 up
Konrad har också varit på och engagerad, men hans tankegångar har varit krångligare att följa och lättare att bluffa och trixa med (precis som Recca påpekat).
Konrad är dock den jag oroar mig mest för att vara ulv eftersom alla alltid tycks ta hans ord för lag.

Rexxa - 2 up
Ses som röd av vissa för hennes och min enade front mot Brynolf, som jag skrev i min förra uplista.
Tycker att hon fortsatt spela bra i och med att hon vågar ge sig på Konrad.
(Hon gjorde dock en miss när hon skrev att Konrad var den som sist outade summan 18. Bassen outade sin nya summa på 18 efter Konrad).

Brynolf - 2.5 up
Tycker Brynolf spelat bra, särskilt med Anths motsägningar han hittat.

Xyas och Korpa - 3 up
De flyger fortfarande under min radar. Får intrycket av att de inte varit lika aktiv som oss andra, vilket kan vara ulvigt. Överlever jag till nästa runda skall jag ta en ordentligt titt på vad de skrivit hittills.
Xyas är lite mer misstänkt i mina ögon än Korpa på grund av hans omotiverade röst på Anth tidigare.

Björn den gode - 3 up
Hade honom misstänkt på min förra uplista, men sen dess har han knappt varit aktiv och jag har inget att analysera. Han har väl inte ens kvar rösten på mig?

Anth - 3.75 up
När jag fick försvara min röst mot Anth läste jag igenom alla hans inlägg och tycker om det han skrev. Gillade särskilt hur han försökte ta upp diskussionen angående varulvars nattmord/förmågor.
Dock har Brynolf ordentlig dirt på honom i och med motsägningarna. Jag har läst dem flera gånger, och är man riktig krass skulle ett argument kunna föras att de inte säger emot varandra. Han säger att han tror att ulvar inte har siffror och att han sen säger att folks lägsta siffra hitta en ulv - det kan betyda att det är bybors lägsta siffror han vill veta och därför utesluta folk... men det är luddigt och låter verkligen som stressat varulvsslarv.

Bassenanji - 4 up
(Glömde honom på min förra lista, vilket dock ingen påpekat)
Jag tycker att det är scum tell att han ändrade sin summa från 19 till 18, vilket jag fortfarande är ensam om. Det är viktigt, särskilt med tanke på att 18 är en siffra som tre claimat och därför bör studeras mer noggrant.

LJSLarsson

Hero
Nu är visst röstningen igång medan jag skrev. Är det Anth rösterna ligger på?

LJSLarsson

Hero
Jag står för hur jag formulerat min up-lista och röstar på Bassenanji.

Röst - Bassenanji

Recca

Femme Fatale
Larsson om Recca said:
Ses som röd av vissa för hennes och min enade front mot Brynolf, som jag skrev i min förra uplista.
(Hon gjorde dock en miss när hon skrev att Konrad var den som sist outade summan 18. Bassen outade sin nya summa på 18 efter Konrad).
Ville bara snabbt klargöra att det jag menade var att Konrad trodde att han outade sist och när han då outade 18 så var det som en dublett, vilket enligt all statistik såg rätt ut eftersom andra redan outat dubletter. Men sedan bytte ju Basse till 18, något jag har svårt att se som rödande. Därför blev K.K mer misstänkt för mig för att han gick från att tillhöra ett av tre dublett-gäng till att tillhöra det enda gänger med tre likadana slutsummor. Jag hade ju redan K.K som en potentiell ulv på grund av sina safeade outningar så när han plötsligt tillhörde en grupp med 3 likadana nummer så kändes det symmetriskt riktigt att han också tillhörde en grupp med åtminstone en ulv.

Basse däremot bytte nummer. Om man får lita på Vico så har minst en ulv ljugit om sitt nummer så varför bryr sig Basse om att claima ett nytt nummer plötsligt? Jag ser det nästan som mer grönskimrande än rödskimrande...

Vimes

Sillkung
STOPP!

Jag tror inte ni har haft kål på någon, men jag ska kolla.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Larsson om Recca said:
Ville bara snabbt klargöra att det jag menade var att Konrad trodde att han outade sist och när han då outade 18 så var det som en dublett, vilket enligt all statistik såg rätt ut eftersom andra redan outat dubletter. Men sedan bytte ju Basse till 18, något jag har svårt att se som rödande. Därför blev K.K mer misstänkt för mig för att han gick från att tillhöra ett av tre dublett-gäng till att tillhöra det enda gänger med tre likadana slutsummor. Jag hade ju redan K.K som en potentiell ulv på grund av sina safeade outningar så när han plötsligt tillhörde en grupp med 3 likadana nummer så kändes det symmetriskt riktigt att han också tillhörde en grupp med åtminstone en ulv.

Basse däremot bytte nummer. Om man får lita på Vico så har minst en ulv ljugit om sitt nummer så varför bryr sig Basse om att claima ett nytt nummer plötsligt? Jag ser det nästan som mer grönskimrande än rödskimrande...
Men ja skitsamma. Ingen förstår mina teorier ändå förutom K.K. :/

Vimes

Sillkung
STOPP!

anth (4) - Basse, Brynolf, Vic, Recca,
Basenanji (3) - Anth, Xyas, LJSLarsson
Ingen (3) - Björn den Gode, !Paxen, Korpa

START!

12 deadlines kvar...

PS. WRNUs sökfunktion suger. Jag har massiva problem med att sköta räkningen av röster ordentligt. Jag blir glad om folk dels fetstilar sina egna röster, och dels gärna återupprepar dem i slutet om möjlighet finns. DS.
PPS. En annan cool grej vore ju om folk gav fan i att citera grejer där andra röstar. DS.
PPPS. Inget av ovanstående är nödvändigt för att rösterna ska vara giltiga dock. Men det skulle underlätta! Puss och kram! DS.

Brynolf

Dum fan
Vimes said:
PS. WRNUs sökfunktion suger. Jag har massiva problem med att sköta räkningen av röster ordentligt. Jag blir glad om folk dels fetstilar sina egna röster, och dels gärna återupprepar dem i slutet om möjlighet finns. DS.
Du använder väl för bövelen browserns sökfunktion, goa pastorn? Betydligt bättre.

Vimes

Sillkung
Brynolf said:
Du använder väl för bövelen browserns sökfunktion, goa pastorn? Betydligt bättre.
Aha.

Nåväl, carry on.

12 deadlines kvar...

Brynolf

Dum fan
Re: Outningar

Sitter och gräver lite i mina anteckningar och hittar:

Björn den gode said:
för mig är det fullkomligt uppenbart hur antalet siffror och vilken slags roll man har hänger ihop, och att det i ett sådant läge bara vore dåligt att outa hur många siffror jag har (ifall ulvarna inte redan räknat ut det).
Hur hänger det här citatet ihop med att alla uppenbarligen har fyra siffror, Björn? Fullständigt uppenbart på vad sätt då?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Outning Fas 2

Recca said:
Okay, jag fattar hur du tänker. Men du har missförstått mig K.K. Det jag menade är att din taktik innebär att om vi först hänger xyas, sen Anth sen mig och det visar sig att ni hängt tre bybor för att du har ljugit från början så är ju byn i princip körd sedan, eller hur?

Om vi hänger dig nu och visar att din information stämmer om du är bybo eller inte stämmer för att du är ulv så har vi ju minimerat riskerna avsevärt mer.

/Recca, villrådig. :gremfrown:
Hmm.

Du tolkar alltså dig själv som en 2:a i det här fallet Recca eller hur gör du tolkningen?

xyas+anth+Recca

anth har bluffat fram sin 4:a därför väljer vi honom, och sedan väljer vi ut dig för att du har fejkat fram 5:an, men egentligen har en 2:a och för att uppnå Brynolfs 5:a så plockar vi in xyas som 3:an.

Eller vad?

xyas+anth finns inte på min lista (3+4=7) så jag förstår inte alls hur du tänker just nu.

Dock vore det väldigt intressant att veta.

Konrad Konvalj

Myrmidon
LJSLarsson said:
Jag står för hur jag formulerat min up-lista och röstar på Bassenanji.

Röst - Bassenanji
Najs.

Har några frågor på den.

Du röstar Basse och sätter honom som scum numer uno.

Det klingar lite konstigt om vi kikar på vad Basse har gjort i stort, vilket är: jakten efter anth!

SJSLarsson said:
Dock har Brynolf ordentlig dirt på honom i och med motsägningarna. Jag har läst dem flera gånger, och är man riktig krass skulle ett argument kunna föras att de inte säger emot varandra. Han säger att han tror att ulvar inte har siffror och att han sen säger att folks lägsta siffra hitta en ulv - det kan betyda att det är bybors lägsta siffror han vill veta och därför utesluta folk... men det är luddigt och låter verkligen som stressat varulvsslarv.
Tog delar av din nominering till ulv nr.2 som är just anth. Här tillskriver du Brynolf mycket bra cred som Basse (och till viss del även jag (och kanske någon till)) ligger bakom i samma grad (eller troligen större) än Brynolf.

SJSLarsson said:
Brynolf - 2.5 up
Tycker Brynolf spelat bra, särskilt med Anths motsägningar han hittat.
2.5up för nått som han själv inte ligger bakom? Han åker ju lixom en del räkmacka här.

SJSLarsson said:
Att Recca "vågar" ge sig på mig är ju en rätt lam anledning att ge henne en 2:a. Lixom, jag är ingen uberman. Jag är en vanlig pöbel. Det är rätt tacksamt att ställa sig för eller emot mig eftersom jag är rätt tydlig med vad jag tycker och tänker. Recca tycker inte lika som mig och därför går hon emot mig. Det gör henne varken grön eller röd i min bok.

Björn den gode

Swashbuckler
Basenanji said:
Nu ska jag försöka vara jättepedagogisk. [Tokbra inlägg]
Fan ibland tycker jag så mycket om dig Basse. Har suttit och gått igenom allt jag missat under kvällen och dagen nu, och började skriva på ett mastodontinlägg som skulle visa på varför det var helt uppenbart att anth var ond, och så hade du redan gjort det, på ett pedagogiskt sätt dessutom. Det enda jag inte fattar var varför anth inte dog, eller jo, det fattar jag förresten visst, för att han är ulv och av de som var aktiva nära slutet så fanns det ulvar som inte ville byta till honom.

Röst: anth

och btw, just nu tycker jag att allt tyder på att hans kompanjoner är LJS och Recca, men mer om det i ett senare inlägg. Vi börjar få lite ont om tid, men imorgon ryker anth, och jag tycker första rundan tagit alldeles lagom lång tid, nämligen tiden det tog för att hitta en ulv.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
2.5up för nått som han själv inte ligger bakom? Han åker ju lixom en del räkmacka här.
Du drar rätt stora växlar på min räkdoftande bakdel, Konrad. Jag sitter just och gräver skit om ett flertal spelare men just dig orkar jag inte lusläsa just nu. Bara av nyfikenhet, kan du hänvisa mig till de copyrightade inlägg jag har på min mackomobil?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Outningar

Brynolf said:
Sitter och gräver lite i mina anteckningar och hittar:

Björn den gode said:
för mig är det fullkomligt uppenbart hur antalet siffror och vilken slags roll man har hänger ihop, och att det i ett sådant läge bara vore dåligt att outa hur många siffror jag har (ifall ulvarna inte redan räknat ut det).
Hur hänger det här citatet ihop med att alla uppenbarligen har fyra siffror, Björn? Fullständigt uppenbart på vad sätt då?
Det var alltså fullständigt uppenbart för mig att alla bybor i vart fall hade fått fyra siffror, detta eftersom de två som outat hade sagt fyra siffror, jag hade fyra siffror och om någon av de bybor som valde mellan att outa antalet siffror eller summa hade haft ett annat antal siffror så hade dom antagligen outat det eftersom det hade varit mycket mer intressant information.

För att inte förstöra leken fullständigt och säga rakt ut att alla har fyra siffror (det fanns ju trots allt en chans att ulvarna inte hade det) så var jag lite kryptisk. Trevlig att du uppmärksammade det förresten.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Du drar rätt stora växlar på min räkdoftande bakdel, Konrad. Jag sitter just och gräver skit om ett flertal spelare men just dig orkar jag inte lusläsa just nu. Bara av nyfikenhet, kan du hänvisa mig till de copyrightade inlägg jag har på min mackomobil?
Alltså, det är inte dig jag anklagar här Brynolf. Jag har gett dig cred för att du tog upp just den linan som anth skrev.

Grejen var mer att samma linan kastats fram av Basse och mig tidigare. Fel av mig att säga att du copypastat och åker räkbåt.

Det jag ville få fram var att SJSLarsson grönar dig och brunar Basse trots att Basse är den största anti-anth i matchen. Du får cred för en liten räkbakelse av SJSLarsson och Basse ses som ulv.