anth said:
Det här är faktiskt jättesött, och väldigt intressant. Någon som känner anth får jättegärna kommentera ifall det här verkar äkta, är han en känslomänniska med nära till utbrott eller är det här bara spel?
Om jag ska vara helt ärlig så känns det rätt äkta.
Anth: Nu måste du släppa den här tanken på att det skulle vara rimligt att ha en förmåga som berättade om vilken lägsta siffra någon har ifall vissa i spelet inte alls hade siffror. Tänk efter en gång till, det är faktiskt helt jävla orimligt. Men den saken är utdiskuterad redan, jag vill inte diskutera det mer med dig och snälla haka inte upp dig på det i ditt svar. Jag kan bara konstatera att om du i ditt försvar från början sagt "ja, jag tänkte hel fel, jag var trött och ville mest skriva något för att få igång byn som var så fruktansvärt sega, jag inser att det är orimligt" så hade jag kunnat släppa det här för länge sen. Nu verkar det som att du antingen är (ta inte det här personligt) en väldigt dålig bybo som vägrar erkänna dina misstag, eller att du är ulv.
Ska vi komma vidare här så tjänar det heller ingenting till att fortsätta vara upprörd. Inte heller är du riktigt i en position där du har råd att fortsätta spela det som i teorin skulle vara det bästa bybo-spelet. Det är en situation jag själv har varit i många gånger där man måste låta bli att göra saker man tycker verkar bäst bara för att det finns så mycket misstankar mot en själv att det blir viktigare att överleva, och att få byn att lyssna på en än att spela optimalt.
Så, alltså, du säger nu att din förmåga är motsvarande: "Du kan varje natt välja en person och får då reda på personens lägsta och högsta siffra." Korrekt?
Du har också under trådens gång varit väldigt flytande med ord som 'förmåga', 'info' och 'fluff', så jag vill också att du bekräftar att du i din roll inte har någon information (det vill säga det som alla andra kallar information, något som är skiljt från din förmåga) utöver din förmåga. Du har nämligen sagt det tidigare men menade antagligen information om din förmåga, korrekt?
Då tycker jag, om du överlever det vill säga, att du ska sia någon av de som inte avslöjat hela sin kod och berätta vilken lägsta och högsta siffra den har. Den personen kan då bekräfta ifall du faktiskt har den förmåga du säger att du har. (Och är du ulv ska du förstås sia din ulv-polare som sen kan 'bekräfta' det, för sen när vi hänger dig ändå så kommer vi få din polare på köpet).