Det där var nog det dummaste argumentet hittills... Det är ju tvärtom så att det är de inaktiva som behöver pressas, för där gömmer sig varulvarna lättare. Den som är aktiv sticker ut hakan, vad vill du mer egentligen? Signalen man skickar genom att rösta på de mest aktiva är att man inte ska vara så jäkla aktiv. och gör vi så, så har varulvarna redan vunnit.Vicotnik said:Detta är extremt kloka ord. Och då krank för tillfället är mer aktiv än vad Måns är så får krank min röst.
krank said:Det där var nog det dummaste argumentet hittills... Det är ju tvärtom så att det är de inaktiva som behöver pressas, för där gömmer sig varulvarna lättare. Den som är aktiv sticker ut hakan, vad vill du mer egentligen? Signalen man skickar genom att rösta på de mest aktiva är att man inte ska vara så jäkla aktiv. och gör vi så, så har varulvarna redan vunnit.Vicotnik said:Detta är extremt kloka ord. Och då krank för tillfället är mer aktiv än vad Måns är så får krank min röst.
Detta givet att de inaktiva är snälla och fina, och inga varulvar. Vi vet faktiskt inte varför de inaktiva är inaktiva.Vicotnik said:Är det bättre att ha en röst liggande på någon som inte svarar alls? Jag tror inte vi kommer att se någon aktivitet från de inaktiva förens senare ikväll och fram till dess är det bara onödigt att ha en röst på dem då de inte ens kommer märka av det för ens de loggar in och fram tills dess så håller jag med Björn den Gode att det bara är slöseri med tid.
Jag vill helst rösta på ett sådant sätt att när de väl loggar in, så skall de pressas till att lämna ifrån sig värdefull info; i första hand röster.Är det bättre att ha en röst liggande på någon som inte svarar alls?
Min första tanke var att de framför allt har förmågor som inte kommer att börja funka förrän de nyktrat till lite...Rising said:En fråga, till exempel: Vandraren och Vildkatt utmärkte sig redan från början med att ha väldigt hög alkoholhalt. Hur tolkade ni detta?
Jag har sett ett par personer säga så där, och varje gång tänker jag "det vore bara tjaskigt att låta sådana där fullt rimliga orsaker drabba en spelare negativt, så jag tänker acceptera det" men väldigt ofta visar det sig senare vara ett skurktrick. När BjörnDenGode var scum i wrnu-spelet så började han exempelvis så där direkt från början.Eftersom jag har börjat jobba sjukt mycket kommer jag inte kunna vara lika aktiv som under tidigare spel.
Vet inte vad jag ska tycka om detta, rösten i sig skiter jag i, det är inte den som jag reagera på utan formuleringen Zebulon använder sig av då han pratar om BDG som Överklass som fastna på.Zebulon said:Röst: Björn den Gode
Jag är faktiskt rädd för honom.
Han lurar brallorna av mig om han är varulv och jag kommer aldrig att kunna genomskåda honom. Lika bra att ta säkra före det osäkra...
Om du inte tänker bemöda dig att läsa det jag skriver vet jag inte riktigt hur jag ska försvara mig.Vimes said:Men jag vill peka på en konkret grej också: när jag började tala om rasoutning tidigare i tråden var han extremt neggo. Det är väl visserligen så att för mycket (och fel framförallt) information kan vara farlig att gå ut med. Men ingen information ute alls är typiskt bra för Överklassen - då de har informationsövertaget i spelets start. Dessutom tycker jag att erfarenheten från de andra varulvsspelen motsäger Kranks argument att de mäktigaste förmågorna skulle vara knutna till en speciell ras (typ PSI).
Rising said:En fråga, till exempel: Vandraren och Vildkatt utmärkte sig redan från början med att ha väldigt hög alkoholhalt. Hur tolkade ni detta? Min första instinkt var att det skulle vara väldigt svårt att låta en Överklassare eller en viktig powerroll utmärka sig med en hög alkoholhalt; så jag tyckte att de såg gröna ut direkt från början.
Vad sägs om eh.. jag vet inte rösta på den du tycker är mest misstänkt istället för den du tycker är minst misstänkt? Jag menar ok, man kan rösta på någon som man tycker är inte riktigt lika mycket misstänkt, men du röstar alltså på en av de två du instinktivt tror är grön? Detta för att pressa fram information?, det verkar ju betydligt vettigare att försöka pressa fram information ur någon som vi tror är överklass, skärpning.Rising said:Jag börjar med:
Röst: Vildkatt
Allt. Men om jag börjar rabbla detaljer så kommer jag i längden bara hjälpa ulvarna. Men jag kan väl säga så här i alla fall: I ett läge där flera inte har sagt något, flera som inte har sagt något redan har fått röster på sig så går Måns in och röstar på en som inte sagt något men som inte har några röster på sig än. Att anklaga inaktiva är det bästa alibit man kan ha, dom kommer dessutom inte försvara sig vilket är en risk i sig. Om man vill starta drev mot en inaktiv så verkar det vettigare att hänga på något av de som redan startats MEN nu vet ju folk att det brukar anses skumt att hänga på drev och om man då är maffia så känns det antagligen bättre att slänga in nån ny.Vicotnik said:Sen Björn av Måns två inlägg så har jag inte kunnat utläsa så mycket, men sen är jag inte den bästa på att notera små saker, så har du lust att kommentera vad du finner suspekt med Måns?