Rising
Vila i frid
Nej, det ska vi inte (även om Överklassen nog redan har förstått att du inte har någon stark förmåga).Om man anser att sin förmåga inte verkar ha någon som helst påverkan på spelet. Kan man säga den då?
Vanliga borgare (och borgare med små meningslösa förmågor) skall inte berätta att de är Vanliga borgare; eftersom det gör att Överklassen lättare kan skjuta prick på de borgare som har värdefulla superförmågor. Sådana skall ju vi försöka skydda, genom att låta dem få gömma sig i vår folkmassa.
Så låt bli att prata om förmågor vind för våg.
---
Själv har jag spelat tre spel på mafiascum, två spel på Sverok, ett spel via mail och ett spel på ett helt annat forum, samt ett spel med Feuflux som lekledare. Utöver det har jag hostat några stycken temaspel här på wrnu, och lekt spelet en gång i verkligheten (men det var typ sexton deltagare och en maffia, så det räknar jag inte direkt som ett riktigt spel).
Jag har bättre vinstprocent som varulv än som bybo (har faktiskt aldrig blivit utröstad som varulv, utan dött av rivaliserande varulvsstammar båda de gånger jag dött som varulv), och har aldrig varit med om att både vinna och överleva fram till slutet som bybo. Den enda gången jag spelat som en tredje fraktion så var jag en Survivor som vann om jag bara kunde hålla mig vid liv fram till slutet, och det gjorde jag.
I början såg jag mig som något av en auktoritet på temaspel, eftersom jag hade läst och spelat många fler spel än de jag spelade med här på wrnu; men nu för tiden så har väldigt många andra deltagare kommit upp i ett liknande (eller större) antal spelade spel att jag numera känner mig mer som "en i gänget".