Rising
Vila i frid
Jag tycker det är alldeles för tidigt att kasta fram några riktiga misstankar. Det är ett typiskt scumbeteende att lägga för mycket tyngd bakom ens röster i ett tidigt skede.Vad sägs om eh.. jag vet inte rösta på den du tycker är mest misstänkt istället för den du tycker är minst misstänkt?
Men samtidigt så skulle ju spelet bara stå still om alla bara satt och avvaktade, och det är därför man slumpröstar och bygger drev för drevets skull. Det genererar den sortens beteenden och situationer som gör att man kan hitta sånt som faktiskt är misstänksamt.
Det läge i spelet där folk går från att slumprösta till att börja lägga fram riktiga röster (så tidigt som möjligt under den första rundan), det är läget då spelet börjar på allvar, och är en av de lägen där scum oftast tabbar sig. Det är därför det är så oerhört viktigt att vara aktiva med att slumprösta tidigt, och inte kasta fram riktiga röster förrän man faktiskt anser sig ha någorlunda torrt på fötterna.
Den som påstår sig kunna tro att någon är överklass så här tidigt är i mina ögon uppenbart scum som vill få slut på draget i förtid. Den kommer jag att rösta ut.det verkar ju betydligt vettigare att försöka pressa fram information ur någon som vi tror är överklass, skärpning.