Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Vimes

Sillkung
Vimes said:
Basenanji: Vad exakt baserar du att Måns/Kefka borde tåla alkohol på? Har du information som säger att ALLA robotar tål alkohol, eller har du information som säger att DU tål alkohol? Eller har du information som uttryckligen säger att DU SOM ROBOT tål alkohol? Du är sjukt otydlig.
Ja, det är bra att du ligger på. Men vill du att vi ska hänga på dig måste du vara tydligare, du har fortfarande inte svarat på det här.

Eller menar du att du INTE hävdat att Måns/Kefka borde tåla alkohol.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Måns said:
Ping pongandet får inte ta för lång tid. Jag kom på mig själv med att sitta och vänta på utkomsten av hela den här grejen, men kom på att det nog är fler som gör så. Därav den låga aktiviteten.

Det är bara Rising och Vicotnic kvar, kan inte ni bara bubbla ur er er rastillhörighet?
Jag har redan svarat #681585, jag är MD

Basenanji

Postd20modernist
Fråga: Tål ALLA robotar alkohol?

Svar: Jag är robot. Jag tål alkohol. Det kan vara så att vare sig kefka eller Måns tål alkohol, men då låter det ju väldigt konstigt att de har gränser som Rising ska testa?! De vill bara vinna tid, är mitt tips.

Ännu konstigare är det att de skyller på att alkoholen påverkar deras förmågor. Jag har i min roll fått min förmåga beskriven, där det framgår att vi robotar inte är kraftfulla (dvs powerroller). Andra har outat sina förmågor. Varför kan inte kefka och Måns outa detta när andra kan?

Men de kan heller inte förklara varför alkohol påverkar deras förmågor! De håller käften och slingrar sig.

Ni har inte läst min rollbeskrivning så jag borde förstås förstå att ni inte blir lika exalterade som jag. Men faktum är att det är något med Måns och kefka som är så skumt att krank, Glom och hela drinkgivandet bleknar i jämförelse.

Basenanji

Postd20modernist
Kefka(5): Basenanji, Purgatory, Persson, Pilzeman, krank <----Dagens Drev 49:- Gratis för bybor! Passa på!
krank(5): hjk, kefka, Måns, Rising, Vicotnik
Glom(1): Paxen
Paxen(1): Glom
Rising(1): Vildkatt

Ingen(1): Vimes

Btw, är det inte väldigt tyst från kefka nu för tiden?
Nästan lika tyst som Zebbe blev på slutet...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Basenanji said:
Btw, är det inte väldigt tyst från kefka nu för tiden?
Nästan lika tyst som Zebbe blev på slutet...
Ja.

Jag vill att Paxen, Glom och/eller Vildkatt ändrar sina röster. Inte nödvändigvtvis för att jag ska överleva, men det värsta som finns är när slumpen avgör. Jag vill veta vem Paxen, Glom och Vildkatt anser vara mest misstänkt i det nuvarande tåget. Även om det skulle vara jag, så kommer detta att ge information till resten av borgerskapet, om jag blir utröstad tack vare dem. Framför allt eftersom de då varit med och tippat skalan (så heter det väl för fan inte?) för att få en borgare dödad.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Fråga: Tål ALLA robotar alkohol?

Svar: Jag är robot. Jag tål alkohol. Det kan vara så att vare sig kefka eller Måns tål alkohol, men då låter det ju väldigt konstigt att de har gränser som Rising ska testa?! De vill bara vinna tid, är mitt tips.

Ännu konstigare är det att de skyller på att alkoholen påverkar deras förmågor. Jag har i min roll fått min förmåga beskriven, där det framgår att vi robotar inte är kraftfulla (dvs powerroller). Andra har outat sina förmågor. Varför kan inte kefka och Måns outa detta när andra kan?

Men de kan heller inte förklara varför alkohol påverkar deras förmågor! De håller käften och slingrar sig.

Ni har inte läst min rollbeskrivning så jag borde förstås förstå att ni inte blir lika exalterade som jag. Men faktum är att det är något med Måns och kefka som är så skumt att krank, Glom och hela drinkgivandet bleknar i jämförelse.
Min övertygelse att krank är varulv är inte den starkaste och nog kommer jag sätta mig själv i skott elden här om kefka inte är varulv, men jag tänker faktist lite på dig Basenanji.

Där emot anser jag att Måns är grön, i alla fall när det gäller drink anklagelser och att lägga något i drinken.

Röst: kefka

Vimes

Sillkung
Ska jag förstå ditt svar så att ALLA robotar borde tåla alkohol eftersom du är robot och du tål alkohol? Finns det något i din förmåga som säger att de av samma ras fungerar likadant eller i varje fall snarlikt med alkoholen?

Basenanji said:
Det kan vara så att vare sig kefka eller Måns tål alkohol, men då låter det ju väldigt konstigt att de har gränser som Rising ska testa?! De vill bara vinna tid, är mitt tips.
Um. Jag vet inte om vi talar förbi varandra. Jag tolkar "jag tål inte alkohol" som "jag har en gräns för hur hög alkoholnivå jag kan ha utan att min förmåga slutar funka". Tolkar du detta på annat vis?

Liksom: Feuflux skrev i startinlägget att vissa inte har något alkoholspann alls, d.v.s. deras förmågor fungerar oavsett alkoholhalten. De kan sägas tåla alkohol. De som har ett spann på X%-100% kan också sägas göra det. Har man en övre gräns är man ju känslig för för mycket alkohol.

Om det inte är så att jag missförstår dig tycker jag inte du har ett case. Då tycker jag bara att du fiskar efter andras förmågor. Liksom, det är rätt många som outat sin förmåga nu, de möjliga personer med powerroller som kan finnas kvar är rätt lätta för överklassen att spotta.

Men, förhoppningsvis missförstår jag dig bara och vi har ännu ett solitt case mot varulvarna.

Basenanji

Postd20modernist
Kefka(6): Basenanji, Purgatory, Persson, Pilzeman, krank, Vicotnik
krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising
Glom(1): Paxen
Paxen(1): Glom
Rising(1): Vildkatt

Ingen(1): Vimes

---

Okej kefka. Comments? Vimes, rösta nångång!

DesertRain

Hero
Kefka har ett rejält drev mot sig och gör ingen ansats till att försvara sig, liknar Zebulon i förra rundan...
Vimes får gärna lägga en röst någon gång, just nu verkar du försvara kefka i hans frånvaro. Om kefka åker och visar sig vara varulv tänker jag hålla det i minnet.

Glom

Veteran
Rising said:
Basenanji RBT
Glom IMM
hjk MMD
kefka RBT
krank PSI
Måns RBT
Paxen MM
Persson MD
Pilze/Hellzon MM
Purgatory MMD
Rising MD
Vimes MM
Vicotnik MD
Vildkatt MD

IMM: Glom
MM: Vimes, Paxen, Pilzeman
MD: Vildkatt, Persson, Vicotnik, Rising
MMD: Purgatory, Hjk
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji, Måns

Rasdisributionsförslag med viss symmetri
3 RBT
6 Människor
9 Djur

eller

3 RBT
6 Djur
9 Människor (hälften)

Om man gillar symmetri så tror jag på den senare, då kan jag få ihop
4 mentalt muterade
8 fysiskt muterade.

dvs totalt
12 muterade
6 icke muterade

Jag får ihop det på följande vis:
RBT 3
IMM 1+2 (två av de utröstade)
MM 4 (en av de utröstade)
PSI 1+1 (en av de utröstade)
MMD 2
MD 3+1 (vildkatt)

Basenanji

Postd20modernist
Nej, att två till avslöjar sina förmågor utsätter inte våra powerroller för fara. De är gömda ändå.

/Basse, jag vill inte utsätta våra powerroller för onödig exponering; därav mitt exemplariska motstånd mot att outa ras redan i runda 1/2.

Glom

Veteran
krank said:
Jag vill att Paxen, Glom och/eller Vildkatt ändrar sina röster. Inte nödvändigvtvis för att jag ska överleva, men det värsta som finns är när slumpen avgör. Jag vill veta vem Paxen, Glom och Vildkatt anser vara mest misstänkt i det nuvarande tåget. Även om det skulle vara jag, så kommer detta att ge information till resten av borgerskapet, om jag blir utröstad tack vare dem. Framför allt eftersom de då varit med och tippat skalan (så heter det väl för fan inte?) för att få en borgare dödad.
Jo om jag skall välja mellan krank och kefka väljer jag kefka

Röst: kefka

Jag är intresserad av vilken sorts förmåga en robot har, jag trodde faktiskt att Rising skulle vara robot med någon form av inbyggd alkoholmätare.

Dessutom så har vi drinkmysteriet.

krank har jag inget på förutom den möjliga konspirationen med Zebulon men den var så osäker vilket jag diskuterade i mitten på förra rundan och därför kände mig tvungen att upplysa folk om när de dök upp igen på slutet(av 3:e) och började ta upp såna gamla diskussioner.

Vimes

Sillkung
Basenanji said:
Nej, att två till avslöjar sina förmågor utsätter inte våra powerroller för fara. De är gömda ändå.
Mjä. De utsätts onekligen för mer fara än de var utsatta för innan. Sedan kan man ju förstås diskutera om de utsätts för tillräckligt mycket fara för att överklassen ska börja försöka plocka dem.

Dessutom svarar du inte på mina frågor. Jag är sugen på att rösta på Kefka för att han inte svarar (det beteendet känner vi ju igen från förra rundan), men jag är fortfarande inte med på vad du egentligen har för case.

Vimes

Sillkung
Purgatory said:
Vimes får gärna lägga en röst någon gång, just nu verkar du försvara kefka i hans frånvaro. Om kefka åker och visar sig vara varulv tänker jag hålla det i minnet.
Eftersom Basenanji inte verkar kunna förklara för mig hur hans case mot Kefka egentligen ser ut kanske du kan göra det? För jag förutsätter att du förstår vad han menar och inte bara litar på att han har rätt.

Vimes

Sillkung
Persson said:
fan grabbar kan vi inte plocka Vimes istället? :gremdrink:
Det där skulle väl varit ett PM till Basenanji och övriga varulvspolare, va? :gremwink:

tull

Hero
Vimes said:
Persson said:
fan grabbar kan vi inte plocka Vimes istället? :gremdrink:
Det där skulle väl varit ett PM till Basenanji och övriga varulvspolare, va? :gremwink:
Jaha, oj ursäkta... det var inte meningen att du skulle se det där.

DesertRain

Hero
Som jag förstått det baseras det främst på att kefka är robot och har sagt att han har en mäktig förmåga, medans Basenaji påstår sig veta att alla robotar har svaga förmågor.

Samt att Basenanjis ras säger att robotars förmåga inte är kopplad till ras, något som Kefka påstår att hans förmåga är.

Rimligtvis måste kefka då ha ljugit om någonting, och jag är mer benägen att lita på Basenanji än på Kefka.

Kefkas skumma beteende i tidigare rundor talar ju inte direkt till hans fördel heller.

Det faktum att han inte ens försöker försvara sig, och förklara sig, hjälper inte honom heller.

Basenanji

Postd20modernist
I korta drag:

Min förmåga talar om bland vilka som de kraftfulla i spelet finns. Jag vet alltså redan från början att kefka inte är tex siare. Denna förmåga är kopplad till min ras. I min beskrivning står det helt enkelt att min förmåga är ett resultat av min ras. Jag hade hoppats att Måns och kefka gick ut och berättade om sina förmågor, men förmodligen törs de inte det eftersom de är rädda att göra samma misstag som Zebulon gjorde. Alltså blir allt snack om alkohol extra skumt.

Jag är Robot och kan dricka alkohol. Uppenbarligen, eftersom jag druckit min egen drink twice.

Möjligtvis kan det vara så att kefka/Måns inte tål alkohol, då deras förmågor slutar funka vid för hög alkoholhalt, men Måns har själv sagt att hans förmåga inte är så viktig. Min förmåga har ingen som helst koppling till alkohol. Varför har Måns och kefkas det?
Borde inte förmågorna vara kopplade till den ras man har, i enlighet med Feus beskrivningar?

Så vad är problemet för Måns? Varför håller sig kefka undan? Vad har de att förlora på att gå ut?

Det här är för skumt. För skumt.