Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Pilzefrau

hon/henne
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår vad Base är ute efter. Är det mer komplicerat än "jag är robot och påverkas inte av alkohol, så därför kan det ju inte vara så att någon annan robot gör det"? För det är så det verkar, men jag hoppas att det bara är en halmdocka jag gör i tanken och att det fins något vettigare bakom. Så dum tror jag nämligen inte att Basse är.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Om jag räknat rätt nu:

krank(5): hjk, kefka, Måns, Rising, Vicotnik
hjk(2): Purgatory, krank
Glom(3): Persson, Paxen, Pilzeman,
Paxen(1): Glom
Kefka(2): Basenanji, Purgatory
Rising(1): Vildkatt

Ingen(1): VImes

verkar som att hjk är ett ganska dött spår, så jag lägger min röst - återigen - på:

Röst: Glom

Mycket för att jag hellre blir av med Glom än mig själv. Inte av självbevarelsedrift, utan för att jag vet att jag är borgare, medan jag misstänker att han inte är det.

Basenanji

Postd20modernist
Kolla här:

I min beskrivning står det ingenting om att jag påverkas av alkohol. Det kan förstås vara så att kefkas och Måns beskrivningar innebär att de är känsliga för alkohol, av någon anledning. De kanske inte tål vatten.

Men varför kan de i så fall inte berätta detta?

För den tunga grejjen som jag kan tillföra detta spel är nämligen att

vare sig kefka eller Måns är powerroller.

De kan med andra ord outa rubbet utan att vi behöver vara rädda för att siaren/väktaren/vicktorias jävla bröllop är hotat.

Och då blir det plötsligt jätteintressant att fundera över varför de inte vill outa sina förmågor eller varför alkoholen är så farlig för dem.

En annan grej som är jobbig i sammanhanget är att varken kefka eller måns röstade på Zebulon och att Måns lämnade Zeb-drevet tidigt.

En tredje grej är att våra förmågot bara delvis liknar varandra, varpå detta påminner om Glom-Zebulon.

En fjärde grej är att krank röstade ut fuckin' Zebiulon förra rundan. Försåvitt varulvslägret inte offrade Zeb i det läget (varför då? Varför så tidigt?) så är det fuckin jävla kranks fel att Zeb hamnade på lynchlistan.

Ja, krank är skum och hela tjolavippen, men faktum är att hans förmåga inte har kickat in ännu, han har inte varit tillräckligt packad. Det är först nu som han kan använda den.

Kom igen nu byn: låt oss dreva mot kefka och se om det ger något (=kolla vilka som hakar på och vilka som inte hakar på) sedan kan vi ändra oss i morgon.

Basenanji

Postd20modernist
Röstningsläget

Jag har korrigerat listan:

Glom(3): Persson, Paxen, Pilzeman
Kefka(2): Basenanji, Purgatory <----Dagens Drev 49:- gratis för bybor
hjk(1): krank

Ingen(1): Vimes

---

Dessutom har kefka varit skittyst. Plus att vare sig kefka eller Måns kommenterade varandra, när giftskandalen rullades upp förra rundan, minns ni?

Visst, jag kan ha missförstått, jag kanske har en 'skruv lös' (läs=jag är en trasig siare eller nåt) men i det här läget är det värre att inte följa upp misstankarna mot kefka/måns än att göra vad som helst annars.

Därför borde Rising gå in och kommentera nu, för hans krank-anklagelse börjar lukta ruttet.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Röstningsläget

Underbart! Bättre lista, inte perfekt dock:

Kefka(3): Basenanji, Purgatory, Persson <----Dagens Drev 49:- gratis för bybor
Glom(2): Paxen, Pilzeman

Basenanji

Postd20modernist

ÄNNU bättre lista:

Kefka(4): Basenanji, Purgatory, Persson, Pilzeman <----Dagens Drev 49:- gratis för bybor
Glom(1): Paxen

Basenanji

Postd20modernist

Kefka(4): Basenanji, Purgatory, Persson, Pilzeman <----Dagens Drev 49:- gratis för bybor
Glom(2): Paxen, krank

Tack, för din kommentar Persson!

Å andra sidan kommer krank lägga sin röst på kefka närsomhelst för att rädda livet på sig själv.

Eller ska vi dra igång ett andra drev mot Måns?

(Tänk om det är Rising-Vildkatt-Måns/kefka-Zebulon som är varulvar, shit vad de har spelat högt i så fall! :gremshocked: )

Mogger

Hipsteranka
Basenanji said:
De kan med andra ord outa rubbet utan att vi behöver vara rädda för att siaren/väktaren/vicktorias jävla bröllop är hotat.
Nej, och det beror ju enbart på att du redan har gått ut med det. Innan var både du, jag och kefta tänkbara powerroller, men inte längre. Men det räcker inte för dig. Du vill att vi ska gå ut med all info!

Samt, du drar upp giftet igen. Du får gärna komma med konkreta anklagelser, för jag har bortom allt tvivel bevisat min oskuld i den härvan.

Basenanji said:
Och då blir det plötsligt jätteintressant att fundera över varför de inte vill outa sina förmågor eller varför alkoholen är så farlig för dem.
Alkohol är lika farlig för mig som för ALLA ANDRA (utom Vicotnic och Basse). Det är knappast märkligt. Min förmåga är INTE mäktig. Du har inte tillräckligt på fötterna för att jag ska berätta allt just nu. Sorry Basse, men du har gått på en blindgångare. Åtminstone så håller inte dina argument just nu.

Basenanji said:
En annan grej som är jobbig i sammanhanget är att varken kefka eller måns röstade på Zebulon och att Måns lämnade Zeb-drevet tidigt.
Jag hoppade på Rising som röstade på Zebulon för att göra det till ett drev. Men ingen annan hakade på. Det blev inget drev. Det blev ett drev först efter att drevet mot Purgatory hade ebbat ut. Jag har redan redogjort för det här. Jag var beredd på att dreva mot Zebulon, men det hände annat som verkade ge resultat. Sedan röstade jag på Zebulon när det visade sig vara fel spår. Så nu rör du ihop det igen.

Basenanji said:
En tredje grej är att våra förmågot bara delvis liknar varandra, varpå detta påminner om Glom-Zebulon.
En, nej. Zeb och Glom hade SAMMA förmåga. Det enda vi tycks ha gemensamt är att vi alla är robotar. Oerhört, oerhört långsökt.

Basenanji said:
En fjärde grej är att krank röstade ut fuckin' Zebiulon förra rundan. Försåvitt varulvslägret inte offrade Zeb i det läget (varför då? Varför så tidigt?) så är det fuckin jävla kranks fel att Zeb hamnade på lynchlistan.
Ok, du kanske har rätt i det. Jag ska kolla. Men eftersom du har fel på i princip alla andra punkter i ditt inlägg vågar jag inte lita på det.

Jag kan naturligtvis inte gå i god för kefka. Han kan vara hur skum som helst. Det jag säger är att Basses argument inte håller.

Men Basse, du kan väl förklara varför Rising inte kan kolla om vi har alkogräns? Vi har ju ett sätt att lösa det här, men det ignorerar du helt? Om Rising kan bekräfta att vår gräns för alkohol ligger där den ska ligga så finns det ju inget problem, eller hur? Du behöver inte hitta på saker för att bygga upp ditt case. Vi kan lösa det här lugnt och sansat och logiskt.

Basenanji

Postd20modernist
Vet du vad det är som är så konstigt med dig Måns?

Varför säger du inget som antyder att det kanske är kefka som är den skumma varulven?
Du tar liksom honom i försvar. (Och det var tamigtusan likadant under förra rundan).

Sedan det här, kolla nu:

Måns said:
Alkohol är lika farlig för mig som för ALLA ANDRA (utom Vicotnic och Basse).
Men eru knäpp? Alkohol är inte farligt för folk, bara för de med förmågor som inte fungerar när man har fått för mycket alkohol eller eventuellt för någon som inte tål alkohol alls, men det har vi inte fått någon indikation om tidigare. Om din förmåga kraschar för att du har fått alkohol, name it och beskriv vad som kraschar.

Och...jag är robot och tål alkohol, så varför gör inte ni det? Om ni nu är robotar, vill säga.
Ja okej då, jag släpper taget, men då måste du förklara varför du inte tål alkohol. Och det är inte farligt, för MIN FÖRMÅGA SÄGER ATT DU/BYN INTE KAN FÖRLORA NÅGOT PÅ ATT OUTA DETTA!

Så kör på, bara. Outa din förmåga, gör vad som helst Måns. Ge mig ett förståeligt skäl till varför du inte får dricka alkohol.

Det är alltså stor skillnad på att:

-få alkohol

-få för mycket alkohol

...men Måns har tydligen inte hajjat det. För att han har lång svans, vassa hörntänder och skiter på sig när det vankas nymåne?

Måns said:
Du har inte tillräckligt på fötterna för att jag ska berätta allt just nu. Sorry Basse, men du har gått på en blindgångare. Åtminstone så håller inte dina argument just nu.
Du, jag har alldeles för mycket som tyder på att antingen du, eller kefka (eller båda) har ljugit så att det svartnar. Dra till den där krogen som Zeb håller till på kompis, härinne är vi Borgare.

Basenanji

Postd20modernist
Nu kom jag på något mer: om du har en gräns vid 75% vafa...då är du väl inte känslig för alkohol?

Hey, du gjorde bort dig, va?

Vimes

Sillkung
Basenanji: Vad exakt baserar du att Måns/Kefka borde tåla alkohol på? Har du information som säger att ALLA robotar tål alkohol, eller har du information som säger att DU tål alkohol? Eller har du information som uttryckligen säger att DU SOM ROBOT tål alkohol? Du är sjukt otydlig.

Måns: Nej, det kan inte anses vara ovedersägligen bevisat att du inte är smusslaren. Ditt drinkgivande har gjort det mindre sannolikt bara. Eftersom Vicotnik redan fått något i drinken kan i varje fall jag tänka mig att han inte får det ANDRA gången smusslaren bjuder honom.

Ond bråd död

Swashbuckler
Förstår inte alls hur du kan tycka att Rising är skummare än Krank. Det var ju Rising som avslöjade Zebulons misstag, utan honom skulle inte Zebulon ha åkt. Möjligen kan man tro att han är DTF, men knappast varulv.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag förstår inte vad du jagar upp dig över. Varför skulle varulvar ljuga om sin ras? Det är ju extremt korkat när det finns folk som kan se vilken ras man har, typ krank.

Möjligen att din förmåga som sa att robotar har dåliga förmågor kan vara en ledtråd, men jag fick intrycket innan vi outade att din förmåga var kraftfull...

Sen var förstås Måns och Kefkas reaktion på giftanklagelserna lite konstig.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Basenanji said:
Å andra sidan kommer krank lägga sin röst på kefka närsomhelst för att rädda livet på sig själv.
Det kan du ge dig på.

Återigen en sån där "jag hyser större misstankar om kefka än om mig själv"- röst. Det tjänar givetvis ingenting till att säga att jag misstänkt honom tidigare, för det kan jag inte backa upp.

Röst: Kefka

Basenanji

Postd20modernist
Jag jagar upp mig på att kefka och Måns inte vill förtydliga sig vad alkohol/ras innebär och betyder.

Äru med?

Min förmåga säger mig att de kan outa det här utan risk för tex powerrollerna.

Men de vill inte. DET är skumt.

Plus lite annat.
/Basse, har fått upp ett spår helt enkelt, inte konstigt att man blir lite otydlig.