Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
kefka said:
P.S hur gör ni för att fà in ett sànt där "skrivet av" längts upp i citat rutan?
Jag brukar trycka på "citera"-knappen när jag ska svara, men det är ganska lätt:

Man skriver quote=användare, inom hakparenteser, som starttagg.

Alltså, istället för [ quote ] så är det [ quote=Adolf Hitler ]. Utan mellanslag, då.

Mogger

Hipsteranka
Basenanji said:
Tex undrar jag vad Måns och kefka säger om sina val av drinkmottagare?
Jag har redan redogjort för det. Jag gav min drink till Vic på grund av en bunt anledningar. Men, jag är ju clearad i gifthärvan så mitt val spelade egentligen mindre roll. kefkas drink var den med gift iaf den här rundan. Men som sagt så tror jag inte att han la det där själv.

Nu ska jag kika på allas raser!

Basenanji

Postd20modernist
Måns, Måns, Måns!

kefka menar att hans förmåga är kopplad till alkohol. Det är INTE min. Vad tror du, ljuger han om sin rastillhörighet eller har han gjort bort sig?

Vad jag vill veta av dig är om din förmåga är kopplad till alkohol på något sätt.

/Basse, jag rostar inte efter att ha druckit. Men så jag robot också.

Mogger

Hipsteranka
Re: NY RÖST: kefka

Basenanji said:
Min ras säger mig att min förmåga INTE är kopplad till alkoholhalt. Varför skulle du som säger dig vara robot skilja sig från mig?
Lite märkligt är det här. Set ser alltså ut som att Basse är en annan typ av Robot än jag och kefka. Men du säger att det är "din ras" som säger det. Är det inte "din roll" som säger det? Står det uttryckligen att "inga robotar påverkas av alkohol"?

Basenanji

Postd20modernist
Det här är så skumt.

Min förmåga säger att jag kan ta reda på saker, att jag kan analysera och att jag är kall och beräknande.

Jag fattar inte hur era förmågor ser ut, med tanke på att ni OCKSÅ är robotar.

För byns skull måste vi reda ut det här.

Utveckla hur era förmågor hänger ihop med er ras.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Nej Måns, det gör det inte. Men däremot står det att min förmåga är relaterad till min ras. Jag förstår det som att roboten inte påverkas av alkohol på samma sätt som en IMM tex. Vi är ju förfan maskiner.

Det här är rekordskumt.

Vi måste rota i det här.

MIN FÖRMÅGA: Jag vet något om byns invånare relaterat till deras ras. När kefka säger att hans förmåga är "bra" går alla alarm i hela systemet.

MIN RAS: Jag har inte märkt någon påverkan efter att ha druckit något. kefka och Måns borde kunna dricka sina drinkar utan att påverkas.

Mogger

Hipsteranka
Jag har en analytisk förmåga som påverkas av alkohol. Kanske är det så enkelt att jag inte är vattentät? :gremsmile:

Som jag förstår det funkar kefkas förmåga på ett liknande sätt.

VildKatt

Warrior
Så!
Nu är jag tillbaka efter bilfixande och en mindre skada i handen efter söndrig billykta. Snart är bilen klar igen - tjohoo!

I vilket fall har jag nu gått igenom det mesta av era inklägg även om jag faktiskt inte läst alla. Mina analyser är bortom vad de flesta här sysslar med, men så har jag aldrig varit vidare analytisk heller. Jag går på känsla - och ett och annat bevis som folk hostat ur sig på vägen. ofta greppade i folks sammanställningar.

I nuläget har jag dock övergivit Glom även om han inte direkt är grön för det men det finns en annan som fångat min blick på vägen.

Röst: Rising

1. Rising är kvick med att lämna teorier som att "förgiftaren" går via omvägar och inte lämnar av sina skumma brygder direkt via personen. Det här kan nu låta simpelt, men jag tror tusan inte att någon annan skulle komma på idén ens en gång, vilket får mig att tro att han antingen beskyddar Kafka, eller så vet han att det är så. För det är en högst trolig teori faktiskt.

2. "Rösta på Krank, annars blir ni misstänkta av mig". Well! Du må fan vara en av de tre stora, men jag är inte svag nog för att ge mig på sådant skit. Nog för att jag inte är säker på att Krank är grön, men han känns tusan mer grön än du. Det luktar scum så att det ryker om det. Och vad är du för ett hot? Så länge du inte får folk med dig är din röst lika tung som alla andras.

Så jag säger, Paxen: Kolla av Rising med din förmåga så att vi får någon slags koll på honom. Nu, en gång för alla, vill jag se vart vi har den här fulingen, för jag tror tusan inte han är Borgare.

Och i övrigt ska jag klargöra att jag är MD eller MMD, för Purg visste inte säkert vilken av dem, så jag kan lika gärna vara det senare också.

Pilzefrau

hon/henne
Umm, visst, det du nämner som punkt två håller jag med om är lite skumt, men i min mening har Rising grönat sig ganska bra efter Zebulon-drevet. Återigen förutsatt att de inte aktivt offrat någon.

DesertRain

Hero
Nu har jag precis läst igenom allt som skrevs igår och jag beklagar att jag inte har bidragit särskilt mycket denna rundan :gremfrown:
Basenanji verkar dock vara något på spåret så jag tänker hjälpa honom genom att sätta lite press på Kefka

Röst: Kefka

DesertRain

Hero
Basenanji said:
MIN FÖRMÅGA: Jag vet något om byns invånare relaterat till deras ras. När kefka säger att hans förmåga är "bra" går alla alarm i hela systemet.
Rätta mig om jag tolkar detta fel men betyder det att robotars förmågor är sämre än andras och det är därför allt rubbas när kefka påstår sig ha en bra förmåga?

!Paxen

Swashbuckler
Jag tänker kola Rising denna runda. Jag hoppas att han är grön, för Rising är väldigt farlig. Anyhoo, vad tror vi om honom egentligen? Förutom det han själv säger?

I övrigt, vem ska man dela ut drinkar till? Krank säger att han kan använda sin förmåga nu, så då kanske man ska fortsätta ge honom drinkar för att kunna använda den?

Persson har sagt tidigare att han hela tiden vill ha drinkar, vill han det fortfarande?

Jag föreslår förresten att vi väljer ut tre styckna som misstänkta nu, vi har inte så lång tid kvar, och hellre att vi diskuterar kring tre personer än att rösterna sprider sig hej vilt.

Basenanji

Postd20modernist
Min förmåga talar explicit om att robotar INTE har en mäktig förmåga.

Måns och kefka, ni kan helt enkelt gå ut och berätta rubbet om era förmågor/alkoholhalt. Ni står inte i fokus för varulvarna.

Däremot kommer ni vilja ligga lågt om ni har något att dölja – därför borde hela byn rikta sitt intresse mot de två nämnda.

/Basenanji

Mogger

Hipsteranka
Jag har en annan idé. Vi går ut med vår alkoholgräns och så får Rising dubbelkolla oss. Finns ju ingen anledning att gå ut med all info bara så där.

Jag tror nämligen inte att någon av oss är varulv, och anser att ditt spår har svalnat avsevärt sedan det visade sig att jag också hade en gräns. Jag hjälper dig gärna, men vill inte lägga alla ägg i samma korg. Vi har fortfarande kraftroller i spelet och det här spåret är faktiskt inte så jäkla hett.

Så, Rising, min gräns är 75%. Du får gärna dubbelkolla den. kefka bör säga sin med så kan vi dubbelkolla den med. Ok, det här kommer att ta två rundor (eller en) men det kan det vara värt.

Eller? Tänker jag fel? Och ja, jag har något att dölja, typ ett gäng kraftroller som förhoppningsvis kämpar som fan i hemlighet.

Mogger

Hipsteranka
Paxen said:
Jag tänker kola Rising denna runda. Jag hoppas att han är grön, för Rising är väldigt farlig. Anyhoo, vad tror vi om honom egentligen? Förutom det han själv säger?
Att han är grön. Jag gick igenom hans inlägg och han är först av alla på Zebulon och ligger kvar där tills Zebulon ryker, hans idé om att outa drinkarna gör det svårt att tro att han har något med förgiftningen att göra. Det enda som talar emot honom är att han flera gånger sagt att han inte tror på någon 3:e fraktion, typ Järnringen, utan någon egentlig motivation. Utöver detta har han varit hjälpsam och typiskt borgerlig.

Basenanji

Postd20modernist
Det står helt enkelt ingenting om alkohol relaterat till ras i min rollbeskrivning.

Men min förmåga säger att vare sig du, jag eller kefka är särskilt viktiga.

Det som är så konstigt är att ni inte tål/påverkas av alkohol när jag är okänslig.

Visst, det kan ju vara så att ni har en mindre förmåga som typ: "analysera om någon har mutation eller ej, om denne har druckit av din drink" eller nåt sån't men, det känns så långsökt. Varför skulle en sådan förmåga begränsas av att du dricker alkohol?

Visst ska vi skydda powerrollerna, men de blir inte mindre synliga av att du och kefka går ut med all info ni bara kan – för i det här läget har ni fått information som strider mot min info.

Och det var precis likadant med Glom-Zebulon.

/Basse, att jag tål alkohol har jag tagit reda på genom att dricka mina drinkar (2ggr) själv.

Mogger

Hipsteranka
Basenanji said:
...för i det här läget har ni fått information som strider mot min info.
Det är väl inte sant. Du har fått en annan roll än oss. Du kan knappast mena att både jag och kefka är varulvar? Vi vet inte ens om någon av oss är varulvar. Men, jag kan bekräfta att jag inte har en mäktig förmåga. Men jag har ingen lust att gå ut med all info i det här läget. Och jag tycker inte att kefka ska göra det heller. Låt Rising testa oss. Har vi en alkogräns är det ju lugnt eller hur?