Alla som inte har ett konto på http://forum.jarnringen.se tar och skaffar sig det bums. Nästa runda kommer starta på det forumet!
Jag brukar trycka på "citera"-knappen när jag ska svara, men det är ganska lätt:kefka said:P.S hur gör ni för att fà in ett sànt där "skrivet av" längts upp i citat rutan?
Jag har redan redogjort för det. Jag gav min drink till Vic på grund av en bunt anledningar. Men, jag är ju clearad i gifthärvan så mitt val spelade egentligen mindre roll. kefkas drink var den med gift iaf den här rundan. Men som sagt så tror jag inte att han la det där själv.Basenanji said:Tex undrar jag vad Måns och kefka säger om sina val av drinkmottagare?
Lite märkligt är det här. Set ser alltså ut som att Basse är en annan typ av Robot än jag och kefka. Men du säger att det är "din ras" som säger det. Är det inte "din roll" som säger det? Står det uttryckligen att "inga robotar påverkas av alkohol"?Basenanji said:Min ras säger mig att min förmåga INTE är kopplad till alkoholhalt. Varför skulle du som säger dig vara robot skilja sig från mig?
Rätta mig om jag tolkar detta fel men betyder det att robotars förmågor är sämre än andras och det är därför allt rubbas när kefka påstår sig ha en bra förmåga?Basenanji said:MIN FÖRMÅGA: Jag vet något om byns invånare relaterat till deras ras. När kefka säger att hans förmåga är "bra" går alla alarm i hela systemet.
Att han är grön. Jag gick igenom hans inlägg och han är först av alla på Zebulon och ligger kvar där tills Zebulon ryker, hans idé om att outa drinkarna gör det svårt att tro att han har något med förgiftningen att göra. Det enda som talar emot honom är att han flera gånger sagt att han inte tror på någon 3:e fraktion, typ Järnringen, utan någon egentlig motivation. Utöver detta har han varit hjälpsam och typiskt borgerlig.Paxen said:Jag tänker kola Rising denna runda. Jag hoppas att han är grön, för Rising är väldigt farlig. Anyhoo, vad tror vi om honom egentligen? Förutom det han själv säger?
Men i gengäld tål alkohol?Basenanji said:Min förmåga talar explicit om att robotar INTE har en mäktig förmåga.
Det är väl inte sant. Du har fått en annan roll än oss. Du kan knappast mena att både jag och kefka är varulvar? Vi vet inte ens om någon av oss är varulvar. Men, jag kan bekräfta att jag inte har en mäktig förmåga. Men jag har ingen lust att gå ut med all info i det här läget. Och jag tycker inte att kefka ska göra det heller. Låt Rising testa oss. Har vi en alkogräns är det ju lugnt eller hur?Basenanji said:...för i det här läget har ni fått information som strider mot min info.