Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Röststatus mm

Just det där: "Om jag vore onding skulle jag nog kunna gissa att RBT hade nåtslags skyddsförmåga medan PSI passar bra som siare; ingetdera känns som bra grejer att outa."

minns jag nu att jag reagerade på, varför skulle han behöva vara ond för att gissa det? Och som du säger är det precis som när Krank var varulv i förra partiet.

Mogger

Hipsteranka
Ping pongandet får inte ta för lång tid. Jag kom på mig själv med att sitta och vänta på utkomsten av hela den här grejen, men kom på att det nog är fler som gör så. Därav den låga aktiviteten.

Det är bara Rising och Vicotnic kvar, kan inte ni bara bubbla ur er er rastillhörighet?

Rising

Vila i frid
Jag är MD. Det betyder att den kompletta listan ser ut så här:

Basenanji RBT
Glom IMM
hjk MMD
kefka RBT
krank PSI
Måns RBT
Paxen MM
Persson MD
Pilze/Hellzon MM
Purgatory MMD
Rising MD
Vimes MM
Vicotnik MD
Vildkatt MD

IMM: Glom
MM: Vimes, Paxen, Pilzeman
MD: Vildkatt, Persson, Vicotnik, Rising
MMD: Purgatory, Hjk
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji, Måns

Ond bråd död

Swashbuckler
Vet vi vad nån av de som åkte ut hade för ras? minst en av fyra säger ju inte så mkt i så fall. Så vad ska vi ha den här informationen till i så fall?

Rising

Vila i frid
Re: Vimes

Kefka: 1. Jag ville inte ge drinken till mig själv.
Varför inte? Är det något så enkelt som att du har låg alkoholtålighet (säg bara "ja" i sådana fall, utan att direkt avslöja din exakta alkoholgräns) eller är det någon mer speciell förmågeanledning som ligger bakom, något som du inte redan berättat för oss om?

Rising

Vila i frid
Så vad ska vi ha den här informationen till i så fall?
Fördelningen är så konstig att vi nog kan förvänta oss att somliga överklassare ljuger. Eventuella rassiare bland oss kan alltså börja scanna av deltagarna och leta efter lögnare.

Basenanji

Postd20modernist
Jag förstår hur ni andra vill att jag ska kommentera rasoutandet. Jag ska göra mitt bästa.

Det som är svårt är att gissa hur deltagarna fördelar sig på raserna. Jag uppfattar det som att Feu trots allt har valt assymetrisk fördelning. Kanske för att det är lättare att hitta förmågor till Muterade djur/människor etc. vilket innebär att de får vara fler.

IMM: Glom, X, X, X
MM: Vimes, Paxen, Pilzeman, X
MD: Vildkatt, Persson, Vicotnik, Rising
MMD: Purgatory, Hjk
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji, Måns

Utifrån min info och vad som har kommit fram angående akoholhalt tycker jag att vi idag onsdag ska rikta blickarna mot
antingen:

A) Kefka, Måns

eller

B) Glom, Vimes, Paxen, Pilzeman

Tex undrar jag vad Måns och kefka säger om sina val av drinkmottagare?

Tyvärr så tror jag att Pilzeman (dvs Hellzon2) måste granskas.

Slutligen drar jag slutsatsen utifrån röstningen förra gången att varulvarna inte ville offra Zeb, utan avvaktade att folk skulle rösta på Måns-Glom-kefka-Purgatory. Några röster i det tåget innebar att Zeb hamnade i rampljuset, på ett för varulvarna, dåligt sätt.

Det här gör mig mer säker på att krank är fel person att lyncha denna runda. Tvärtom vill jag se ett drev mot Glom.

Röst: Glom

/Basse, vi exporterar spelet till Mutants forum hoppas jag, nu är det ju dödsspännande!

Ond bråd död

Swashbuckler
Möjligt, men varför skulle de vilja ljuga? MM skulle förstås kunna känna sig motiverade att ljuga, men Zebulon kan ju lika gärna ha varit MM, så det säger ju inte så mkt längre.

Vimes

Sillkung
Fan Basenanji, jag antar att du inte kan vara helt öppen med vad du vet och vad som ligger bakom dina misstankar. Men du gör det väldigt svårt för oss att haka på dig. Det som har hänt är att vi har outat raserna, och du i princip inte sagt annat än vilka vi ska rikta blickarna mot. Jag gillar inte alls det här. Även om informationen du har är känslig har vi andra ingenting att gå på.

Mot Glom har vi redan drevat. Och om vi inte har något mer specifikt att gå på än att du utifrån rasinformationen och din, för oss andra okända, förmåga vill att vi ska göra det, har jag svårt att se hur vi ska kunna skaka fram något bättre nu.

kefka

Hero
Re: Vimes

eller är det någon mer speciell förmågeanledning som ligger bakom, något som du inte redan berättat för oss om?
Sà är fallet, och jag vill helst inte ge nàgon djupare info just nu.

Basenanji

Postd20modernist
NY RÖST: kefka

Kefka – nu rasar du upp på min lista. Min ras säger mig att min förmåga INTE är kopplad till alkoholhalt. Varför skulle du som säger dig vara robot skilja sig från mig?

Robotar kan saker för att de är robotar (=tänka smart, analysera kallt, etc). Muterade djur kan saker för att de är muterade djur (=superstarka, ögon i nacken, etc).

Vad säger du Måns? Hur är det med din?
Jag tror att en RBT är ÖK kort och gott.

Måns eller kefka.

Röst: kefka

Btw, kolla in röstningsläget förra rundan:

När Vimes röstar på Zeb är det fortfarande jämt.

Vimes-> Zebulon

Zebulon 4 (Rising BDG Basenanji Vimes)
Purgatory 3 (Måns Vicotnik Hellzon)
kefka 3 (hjk Zebulon Purgatory)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
BDG 1 (Paxen)
Basenanji 1 (Persson)
hjk 1 (Glom)
Ingen 1 (krank)

hjk-> Zebulon

Zebulon 5 (Rising BDG Basenanji Vimes hjk)
kefka 2 (Zebulon Purgatory)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
BDG 1 (Paxen)
Basenanji 1 (Persson)
hjk 1 (Glom)
Ingen 1 ( krank)

Kommentar: Nu borde varulvslägret bli oroliga! krank sätter in nådastöten (eller så offrar varulvarna Zeb här, men jag tycker att det verkar onödigt dramatiskt)

krank-> Zebulon

Zebulon 6 (Rising BDG Basenanji Vimes hjk krank)
kefka 2 (Zebulon Purgatory)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
BDG 1 (Paxen)
Basenanji 1 (Persson)
hjk 1 (Glom)

Därefter blir Zeb utröstad (men kolla gärna i min tidigare fullständiga post över röstningsförfarandet).

kefka

Hero
Basenaji:Slutligen drar jag slutsatsen utifrån röstningen förra gången att varulvarna inte ville offra Zeb, utan avvaktade att folk skulle rösta på Måns-Glom-kefka-Purgatory. Några röster i det tåget innebar att Zeb hamnade i rampljuset, på ett för varulvarna, dåligt sätt.

Det här gör mig mer säker på att krank är fel person att lyncha denna runda. Tvärtom vill jag se ett drev mot Glom.
Min trojka av misstänka just nu är Glom, Vildkatt och Krank. Om jag inte minns fel sà röstade aldrig Vildkatt pà Zebulon och endast pà Glom när det var klart att Zeb skulle àka. Överhuvudtaget tycker jag fortfarande att Vildkatt uppträtt märkligt. Röstade Krank eller Vildkatt pà Glom när det var ett drev mot honom?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes said:
Jag gillar inte alls det här. Även om informationen du har är känslig har vi andra ingenting att gå på.
Det är min känsla också. Inte för att jag ser Glom som grön, absolut inte, men jag vill nog ha lite klarare besked. Jag kan konstatera att Basenanji vill fokusera på IMM, MM och RBT. Varför det? Har hans info något att göra med huruvida man är djur eller ej?

kefka

Hero
Re: NY RÖST: kefka

nu rasar du upp på min lista. Min ras säger mig att min förmåga INTE är kopplad till alkoholhalt. Varför skulle du som säger dig vara robot skilja sig från mig?
Men Basenaji, läs igen vad jag har skrivit och Risings fràga. Det är ju exakt det jag pàstàtt. Att anledningen till att jag inte vill ha alkohol inte har att göra med alkoholtàlighet utan en mer "speciell" förmàge anledning.

Basenanji

Postd20modernist
Du måste utveckla det där om din förmåga, kefka. Det verkar hyperskumt.

Punkt slut.

Eller så kan du säga något i stil med: "Jag har en kraftfull förmåga, pressa mig inte mer om detta!"

Eller har du ljugit om din ras kanske?

Besides: Måns, du måste komma in i den här diskussionen nu!

/Basse Rotweilern har fått upp ett spår

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
kefka said:
Röstade Krank eller Vildkatt pà Glom när det var ett drev mot honom?
Jag har såvitt jag vet röstat på Glom vid varje tillfälle jag fått. Det var ju tjafs om att jag hoppade på ett "alldeles för bekvämt" tåg tidigare - mot Glom. Och mitt försvar mot bekvämligheten var dels min analys, och dels att jag förekom tåget genom att misstänka Glom redan runda 1.

kefka

Hero
Krank skrev

Jag har såvitt jag vet röstat på Glom vid varje tillfälle jag fått. Det var ju tjafs om att jag hoppade på ett "alldeles för bekvämt" tåg tidigare - mot Glom. Och mitt försvar mot bekvämligheten var dels min analys, och dels att jag förekom tåget genom att misstänka Glom redan runda 1.
Okej, dà minskar du nàgot i mina misstanker. Jag ska àterkommer med ett mer underbygd röst, när jag hinner läsa lite mer av av vad du och Glom har sysslat med.

P.S hur gör ni för att fà in ett sànt där "skrivet av" längts upp i citat rutan?

kefka

Hero
Du måste utveckla det där om din förmåga, kefka. Det verkar hyperskumt.
Okej, för att förtydliga, jag har sagt att jag inte vill ge min drink till mig sig själv. Detta beror pà en "speciell förmàge anledning" och inte pà att alkoholhalt begränsar mig. Ok, ja min förmàga är "bra".

Basenanji

Postd20modernist
kefka: du ska definitivt svara på varför du som Robot har en förmåga kopplad till alkohol.

Min förmågebeskrivning säger mig nämligen att robotars förmåga inte har någon som helst relation till alkohol. (Förlåt för fetstilen men jag är nåt på spåret här!)
BDG kallade det "bullshit" när jag valde att dricka min egen drink, men det var ett sätt att dels ta reda på om det fick några konsekvenser (svar: nej) och dels skydda folk från att bli för fulla.

Nu måste ni andra hjälpa mig att pressa kefka och Måns, för det här är lika skumt som Zebbes claimande (som var en blek kopia av Gloms förmåga).

Basenanji

Postd20modernist
Nej, kefka, din förmåga är inte "bra".

Sorry, men du har gjort bort dig fett.

Haha! Nu kommer tvåan!