Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Rising

Vila i frid
Jag tycker att det är konstigt att Rising blev så tyst under slutet på runda 2 trots att han hängt ordentligt mycket i vrålan. Varför deltog du inte under slutet av rundan Rising? Tröttnat?
När jag såg att Zebulon påstått att krank skulle ha berättat om sin alkoholtålighet fastän han inte sagt något sådant i tråden, så drog jag slutsatsen att Zebbe och krank måste ha pratat med varandra privat och att Zebbe blandade ihop deras privata korrespondens med vad som sagts i den officiella tråden. Kort därefter lade jag min röst på Zebulon eftersom jag såg sådana tydliga kopplingar mellan Zebbe och krank, och för att Zebbe dessutom pratat om den tredje fraktionen - vilket jag vid tillfället såg som ytterligare ett skumhetstecken.

Jag var alltså mer eller mindre säker på att jag hade lagt min utslagsröst för dagen, och att caset mot Zebbe skulle fortsätta vara det bästa caset oavsett vad som än sades under dagen. Jag ville inte pressa detta case ytterligare, eftersom jag ville se hur ni andra skulle reagera; jag var övertygad om att skummisarna skulle försöka distrahera resterande spelare med framjäktade drev av dåliga motiveringar. Om jag hade tagit större plats i spelet och sagt "men era dumma djävlar; ser ni inte att Zebbe och krank *uppenbarligen* har en koppling med varandra?" så hade vi inte haft lika gott underlag för att jaga de övriga medlemmarna i överklassen, och jag kunde samtidigt inte pressa så mycket på andra spelare eftersom det hade varit hyckleri; min röst låg där den låg för att jag var övertygad om att Zebbe var rösten för dagen.

Precis som att krank är rösten för den här dagen.

Röst: krank

Alla som inte redan röstat på krank är uppe på min lista över misstänkta, förresten.

---

Jag återkommer senare, för att analysera runda #1 och #2 i ljuset av vad vi vet nu; att Zebbe var överklassare. Jag började på en sådan analys redan under drag #2, men det kändes lite förhastat.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen, vem gav du din drink till?
Jag sa detta i runda två. Jag gav min drink till Krank.

Ang serverflytt, kolla tråden Serverflytt i forumet Rollspel.nu

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Vimes

hjk said:
Se till och var nyttig och övertyga på det sättet istället om du nu inte tycker att anklagelserna mot dig räcker.
Jag bemötte det mesta i ett större inlägg mot Måns, och har sedan dess försökt göra annat. Till exempel min analys av hellzon.

Jag försöker vara konstruktiv. Jag har givit de argument jag kan. Är jag då inte tillräckligt "övertygande", tja... Jag vet inte riktigt vad det är du förväntar dig av mig, du får gärna säga det. Ska jag analysera någon speciell? Ska jag redogöra för något? Kom gärna med förslag.

krank

Re: Håll i er...jag vill....

Basenanji said:
Antingen är varulvarna kaxiga nåt så in i helvete eller så är krank inte överklass.
Nog för att jag är inåthelvete kaxig när jag är varulv, men nä, jag är inte överklass.

Basenanji said:
Du får gärna berätta något mer om dig själv krank eller om spelet.
Tja, vad vill du ha? Ras? Ännu mer om förmågan?

Spelet vet jag inte vad jag ska säga om; den enda allmänna känsla jag har, har jag redan givit uttryck för. Den är dessutom rätt snömosig.

krank

hjk said:
En vettig bybo kämpar inte så frenetiskt för att vara kvar i spel, han försöker hjälpa byn.
Jag försöker hjälpa byn genom att visa att du kommer med dåligt underbyggda anklagelser. Jag tycker inte att det hjälper byn att komma med hårt vinklade analyser.

Skulle det hjälpa byn mer om jag lade mig platt på rygg när du kommer med dina dumheter? Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig; du kommer med oerhört vaga argument och anfall, och förväntar dig tydligen att jag inte ska försvara mig.

Jag försöker vara hjälpsam för byn, genom att försöka få tid till att göra vettiga analyser där jag undviker att redan på förhand bestämma utfallet. Det är mer än man kan säga om dig.

Om du är en bybo, så är du en skitdålig bybo.

Nå; jag vettefan om det ger så mycket att fortsätta försvara mig mot dig. Antingen är du en korkad bybo som bestämt sig utan helvete för att jag är varulv och inte tänker släppa den tanken med mindre än att jag dör, eller så är du själv en varulv som tycker att det är praktiskt att kunna hjälpa till att piska upp ett distraherande tåg utan egentliga grunder.

Basenanji

Postd20modernist
OUTA RAS krank!

Ok, Glom kanske inte kommer på ett tag så jag ändrar mig:

krank, berätta vilken ras du är och skicka sedan vidare frågan till den som du anser vara mest misstänkt.

/Basse, otålig inför serverflytten. Kan man snabba på spelet? Avsluta omgången imorgon onsdag 21.30, nästa runda på fredag 21.30?

krank

Re: OUTA RAS krank!

Basenanji said:
krank, berätta vilken ras du är och skicka sedan vidare frågan till den som du anser vara mest misstänkt.
Jag är PSI-mutant.

Hjk, vad är du för ras?

!Paxen

Swashbuckler

hjk och Krank. Om ni båda är bybor så kommer ni bara att hjälpa varulvarna just nu. Om dom ser att ni håller på och påstår att ni båda är varulvar så kommer dom att vilja ha kvar er längre för att få oss andra att tro att ni är varulvar. Jag säger inte att ni ska gröna varandra (jag själv tycker, som sagt, att man inte ska gröna någon), men tills vidare så kan ni avsluta ert gräl fr att ta itu med resten.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rising said:
Alla som inte redan röstat på krank är uppe på min lista över misstänkta, förresten.
Och alla som flyttr sin röst efter detta uttalande lär också vara misstänkta eller hur?

Snacka om moment 22.

Vimes

Sillkung
Rising said:
"men era dumma djävlar; ser ni inte att Zebbe och krank *uppenbarligen* har en koppling med varandra?"
Grejen är ju att Krank faktiskt hintade det här om alkoholtålighet i tråden. Hellzon noterade det innan Zebulon-frågan var uppe.

Krank är ett bra val att rösta på, ja. Men jag köper inte att det är självklart att han och Zebulon har haft kontakt. Dyker det inte upp något bättre innan rundans slut kommer jag rösta på Krank. Jag vill också se hur det går med rasoutningen innan jag lägger min slutgiltiga röst.

Vimes

Sillkung
Jag är MM - muterad människa

Eugenik said:
Basenanji RBT
Glom
hjk MMD
kefka RBT
krank
Måns
Paxen
Persson MD
Pilze/Hellzon
Purgatory MMD
Rising
Vimes MM
Vicotnik
Vildkatt MD

IMM:
MM: Vimes
MD: Vildkatt, Persson
MMD: Purgatory, Hjk
PSI:
RBT: kefka, Basenanji
Jag passar rasfrågan vidare till Måns

---

Noterar att det suger att WRNU stängs ner på fredag. Hur gör vi? Blir avbrottet långt kommer man helt tappa tråden här. Kan man flytta över det hela till ett annat forum (smälla upp ett gratisforum, t.ex.).

Glom

Veteran

Basenanji said:
Just nu väntar vi på att Glom ska avslöja sin ras. Sedan får Glom säga vem som ska avslöja sin ras härnäst; allt enligt Risings Ping-pong-metod.
Hejsan svejsan!
Jag är IMM, garanterat mutationsfri människa alltså.
Det verkar var Måns tur sedan.

krank

här Skriver jag att jag är PSI. Det verkade du missa...

Glom

Veteran
Eugenik-listan

Basenanji RBT
Glom IMM
hjk MMD
kefka RBT
krank PSI
Måns
Paxen MM
Persson MD
Pilze/Hellzon
Purgatory MMD
Rising
Vimes MM
Vicotnik
Vildkatt MD

IMM: Glom
MM: Vimes, Paxen
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji

Mogger

Hipsteranka
I, Robot
-----------
Basenanji RBT
Glom IMM
hjk MMD
kefka RBT
krank PSI
Måns RBT
Paxen MM
Persson MD
Pilze/Hellzon
Purgatory MMD
Rising
Vimes MM
Vicotnik
Vildkatt MD

IMM: Glom
MM: Vimes, Paxen
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji, Måns
-------------

Pilze, vad är du?

Glom

Veteran
förra rundan hade jag två misstänkte par. Först krank & zebulon och sedan kefka & Måns

krank & zebulon byggde på risings ifrågasättande av zebulons krank-kunskap. Men efter att ha läst inläggen från runda ett och början av runda två så var det inte mycket att gå på. Därför blev jag förvånad när det drogs upp igen på måndagskvällen, det kändes inte som om någon brydde sig om att gå tillbaka o titta, så jag skrev en rad inlägg om detta. Sen hade Zebulon samma förmåga som mig och han försvann. Att vi hade samma förmågor kan kanske förklaras av Björn den Godes "(det finns trots allt en möjlighet att den här typen av info ges till två spelare men då är dom på olika lag)"

kefka & Måns var ju förgiftningsskanadalen. kefka pressades till lite outande men Måns kom lindrigare undan pga proffesionellare analyser. Sen blev det aldrig någon riktig press på en uppstyrd hantering av deras drinkar men Måns hade en plan..
och den var ju smart. kefka skulle fortfarande kunna vara skyldig men oddsen är lägre för ze zmuzzler in ze dahrk.

Jag hade en rätt mager skyldig-lista förra rundan, #680901, #681052 nästa på tur skulle vara Paxen för hans för tidiga förmågeoutande eller Bsenanji för att han inte berättar mer om sin robots förmåga, är det månne fjärr-freneologi?

Sent i andra tyckte jag även att hjk mest var lösa beskyllningar men nu har ju han o krank korföthört varandra.