Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Glom

Veteran
Glom said:
Nu har jag bestämt mig för att rösta på Paxen

Röst: Paxen

Paxen
x) Rätt inaktiv i utpekanden, vilekt påpekades av vicotnik redan i omg 1 och Zebulon! tidigt i andra rundan. Det mest innehållsrika inlägget är nog #681384.
x) Går oprovocerat ut med sin mäktiga tracker-förmåga i runda 2, det verkar ju fullständigt livsfarligt att gå ut med det.
x) Avslöjade vem han använt den mot utan att försöka
använda det för utpressning. både i runda 2 o 3.

De är visserligen inte de mest evil sakerna att göra direkt.

x) Var den som började rösta ut borgaren vandraren.

Med hopp om mer diskussion i denna runda, har ju börjat bra. Du kanske kan svara på varför du gick ut med att du trackat Vimes, innan du/nån frågat honom om han använt förmågan först?
Som sagt, jag hoppas Paxen kommer att göra någon form av ansats att förklara vem han tycker är misstänkt och varför. Hittills har han nämnt Glom och Rising men inte motiverat detta.

Om han inte har något att säga, så skulle ju Vimes kunna säga om det är så att han har en passiv förmåga eller om han kanske önskar fler drinkar för att komma i stämning?

Glom

Veteran
Röst: hjk

kefka(4): Purgatory, Persson, krank, Vicotnik
krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising
hjk(2): Vimes, Pilzeman
Glom(2): Paxen, Vildkatt
Paxen(1): Glom

Nu väntar vi på vad Vicotnik, Purgatory och Persson säge nu när doktor kefka har outat. krank var antagligen inte vaken igår kväll eller menar du att kefkas outning ver "tunnare än luft"?

!Paxen

Swashbuckler
Hmm, vem misstänker jag mest, Krank eller Kefka?

Kefka har jag noll koll. Det känns som att hans uttalanden inte har varit så framåt. Krank är en av dom aktivaste.

Jag röster på Kefka än så länge. Om nån tycker att jag röstar fel så kan ni säga det, och varför.

Röst: Kefka

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tror inte att Basenanji är överklass, i så fall har han spelat ett väldigt högt spel och riskerar att nackas. att kefkas och basenanji's information säger emot varandra är inte något som är nytt, då det även fanns falsk information i StarWarulvsspelet, tror två eller tre stycken satt med falsk information om andra spelare. Så för tillfället anser jag att ingen av dem är överklass.

Jag tänker gå tillbaka till min röst på hjk, då jag anser att det går att få ut mer information från honom. hjk postar en del inlägg men oftast är de korta och är inte så mycket mer än med håll, så tills vidare lägger jag min röst på hjk.

Vimes

Sillkung
Paxen said:
Kefka har jag noll koll. Det känns som att hans uttalanden inte har varit så framåt. Krank är en av dom aktivaste.

Jag röster på Kefka än så länge. Om nån tycker att jag röstar fel så kan ni säga det, och varför.
Det är visserligen rimligt att tycka Kefka är lite skum för att han inte är så framåt. Men du har väl inte missat att han outat sin förmåga som på ett rimligt sätt förklarar "någonting i drinken". Gå tillbaka och kolla lite i tråden.

Glom said:
Om han inte har något att säga, så skulle ju Vimes kunna säga om det är så att han har en passiv förmåga eller om han kanske önskar fler drinkar för att komma i stämning?
Nej, jag har ingen passiv förmåga och alkoholnivån spelar ingen roll för mig.

Rösträkning said:
kefka(4): Purgatory, Persson, krank, Paxen
hjk(4): Vimes, Pilzeman, Glom, Vicotnik
Glom(1): Vildkatt

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:

Vad tror du om kefkas claim som doktor och att han skyddar folks förmågor med sina drinkar.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Paxen said:

</div>Vad tror du om kefkas claim som doktor och att han skyddar folks förmågor med sina drinkar. </div></div>

Jag är inte helt säker på vad jag tror om den för jag är inte helt säker på vad jag tror om honom. Visst kan det finnas någon med en sån förmåga, men är vi säkra på att Kefka har den verkligen?

Just nu röstar jag dock bara som utslagsröst, jag valde mellan Krank och Kefka för att dom hade flest röster. Kommer nog ändra senare beroende på hur det ser ut.

Vimes

Sillkung
Paxen said:
Jag är inte helt säker på vad jag tror om den för jag är inte helt säker på vad jag tror om honom. Visst kan det finnas någon med en sån förmåga, men är vi säkra på att Kefka har den verkligen?
Grejen är ju att Kefkas förmåga så bra förklarar att både Vicotnik och Persson fått något i drinken. Visst kan vi tänka oss att Kefka visst lägger något i drinken men att han är scum ändå, men jag vet inte, tycker det verkar vara väl taskigt av spelledaren..

tull

Hero

kefka(4): Purgatory, Persson, krank, Paxen
hjk(4): Vimes, Pilzeman, Vicotnik, Persson
Paxen(1): Glom

Jag hoppar också av kefkadrevet och jag tror inte Krank är överklass. Han är nog bara vild. Hoppar därför på hjkdrevet eftersom jag litar på Pilzemans och Vicotniks omdöme, själv hinner jag inte läsa på.

Ond bråd död

Swashbuckler
Nu börjar det bli lite onödigt många i mitt drev. Varför röstar ni på mig och vad kan jag göra för att övertyga om att jag är bybo?

Jag är inte ensam om att skriva lite, och jag tycker väl att jag skrivit betydligt mkt mer vettigt än exempelvis Vildkatt och Paxen. Mitt intryck är att de skriver rätt så lite.

Förresten kan jag nog backa lite vad gäller Basenanji. En varulv skulle antagligen inte göra en sån riskabel grej.

De som fortfarande röstar på Kefka efter hans avslöjande bör läsa igenom inläggen en gång till.

Det är snart slut på rundan och jag vill uppmana alla att rösta på de de vill ska åka ut, inte de de vill få mer information från. Mitt förslag är förstås Krank och Glom som är rätt så uppenbara skummisar. Krank har gjort tillräckligt konstiga inlägg för att vara misstänkt även utan Zebulon-kopplingen.

Basenanji

Postd20modernist
Eugh.

Det har varit en jobbig natt, knappt nå'n sömn, bara tankar. Först vill jag förstås be byn om ursäkt för att jag tog upp så mycket plats igår. Om nu kefka är Borgare så har jag med mitt agerande gjort det lätt för varulvarna att gömma sig. Det är dåligt spelat, så sorry för det.

Jag betraktar kefka som grön, mest för hans kommentar till Vicotnik som tyder på att kefka verkligen ville hjälpa Vic. Dessutom röstar kefka inte på ett konstigt sätt förra rundan. Hans förmåga är inte lika kraftfull som någon som kan skydda mot en varulvsattack (Väktare) eller någon som kan sia på Överklass (Siare), men jag förstår att kefka tycker att hans förmåga är bra.

Några tankar ändå:

Kvar i spel:

Basenanji- Jag är grön

Glom- gul på min lista just nu. Borde kanske ha pressat oss andra till att jaga MM, med tanke på den info han har?

hjk- Grön på min lista. Kolla röstningen förra rundan. Attacken på mig känns sund - hjk är med i spelet, men spelar taktiskt. Läs flera av hans inlägg och kommentera om det är något han har skrivit som jag har missat, tack!

Pilze/Hellzon- Pilze är faktiskt skum tycker jag, trots hans snälla ord om mig. Alltså missförstå mig rätt: Hellzon är skum och det är den rollen Pilze fått. Pilze är också MM.

krank- gulröd på min lista. Ja, jag tycker att det var han som blev droppen i
Zebulons giftbägare. Men jag har nog fel där. krank offrade i så fall Zebulon. Samtidigt tycker jag att vi som by spelar högt om vi offrar vår hittills ende rassiare! Det faktumet gör att jag tycker att vi kan behålla krank en runda till och därefter pressa honom på info.

Måns-gul på min lista. Jag vill gärna förstå hans förmåga bättre/alkoholhalten. Men jag är också skeptisk till att vi har tre robotar i spel, utan att en enda är skummis! Gillar Feu robotar?

Persson- Gulröd på min lista. Tja, här har vi ett MD som inte röstade på Zebulon. Han kan spåra drinkar och vill ha alkohol. Kan man ha både alkoholtålighet och mutation?

Paxen- Gulröd på min lista. MM till att börja med. Hans förmåga tyder på Överklass, att se var en förmåga riktas verkar vara ett motmedel till Siare/Väktare.

Purgatory- Grön på min lista. Kolla röstningen förra rundan.

Rising- gröngul på min lista. Har spelat lågt och varit inaktiv, det är skumt. Han vill rösta på krank envetet. Låg bakom Zebulondrevet, men det kan ha varit ett offer redan då. Sedan undrar jag vad han menade med att det var fusk att rösta på Pilze i den här rundan?

Vildkatt- gul på min lista. Väääldigt tyst igår (tack för den basse-pucko). Men känns inte så farlig ändå.

Vimes- grön på min lista. Röstade som fjärde person på Zeb.

Vicotnik- gul på min lista. Röstade inte på Zeb, är MD, nja jag får inga tydliga skummisvibbar här.

---

Vilka är mest misstänkta just nu?

Pilze/Hellzon MM
krank PSI
Persson MD
Paxen MM

Det känns inte bra att rösta ut vår mutationssiare. Jag vill ha kvar krank en runda till.

Pilze/Hellzon MM
Persson MD
Paxen MM

Glom hävdar att det finns en Överklassare bland MM som ska vara fyra st om jag fattat rätt (?!).

För mig står i nuläget rösten mellan Paxen och Pilze/Hellzon

Ska kolla röstningsläget just nu 09.25...

09.35...okej. Jobbigt läge för byn tror jag. Bland dem som röstar på hjk finns det varisar, tror jag.

Jag röstar på Paxen.

Röst: Paxen

hjk(5): Vimes, Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson
kefka(3): Purgatory, krank, Paxen
Paxen (1): Basenanji

tull

Hero
Basenanji said:
Persson- Gulröd på min lista. Tja, här har vi ett MD som inte röstade på Zebulon. Han kan spåra drinkar och vill ha alkohol. Kan man ha både alkoholtålighet och mutation?

Alltså, du har nog inte läst mina inlägg särskilt tydligt. Min alkoholtålighet är inte en förmåga jag har. Alla karaktärer har inget intervall på sin alkoholtålighet. Det finns ingen procentsats där jag slutar fungera. Min förmåga att se vilka folk ger sin drink till påverkas INTE av alkohol.

Är det så jävla svårt att förstå?

Jag ändrar inte min röst ifrån hjk till någon annan ännu då jag ska till universitetet men när jag kommer hem så får jag snabbläsa allt som sagts så får vi se om jag ändrar mig eller kör på hjk.

Vem vil ha min drink?

VildKatt

Warrior
Okej. Folk säger att jag är tyst och gör underliga uttalanden. Fint. Men varför vill man rösta på Paxen och misstänka Persson?

Dem, tillsammans med Purgatory, är väl i princip de enda som är helt clearade vid det här laget? Dessutom pågår det inget band mot dem heller ens en gång - vilket knappast gör att Paxen dukar under för att en gapande och vidspridd Basse klickar in en röst på honom.

En Basse som ser en fiende och trycker ner honom tills han måste outa sig som läkarrobbot.. Förvisso bra att ha till att sniffa ut läskiga scums, men är minst lika effektiv till att pressa fram våra allierade.

Att inget tåg hakar på Glom eller Vimes förvånar mig då jag nu tycker att kafka verkar vara gul (kanske till och med grön) och jag själv inte kan förstå drevet mot krank.

Så, för att göra effekt och ta slut på de spridda rösterna och barsligheterna:

Och jag kommer ge min drink till Glom.

Rising

Vila i frid
Vem "sänker" Zebulon?
krank röstar på Zebulon 7/3 kl. 21.40
Jag delar alltså inte den synpunkten alls och tycker att du är helt crazy. De jag grönade omedelbart på Zebbe-tåget var främst Björn och Vimes, och jag fick haLvgoda vibbar av hjk. Men när krank väl hoppade på drevet så var det redan kört för Zebbe.

Dessutom kan jag inte riktigt se poängen med kefkadrevet. Om vi tvingar kefka att ge alla framtida drinkar till den som är på väg att åka ut (eller någon han redan har givit en drink till) så kan vi gardera oss från att han är en DTF med märkligt vintkriterie, vilket ger oss tid att lära oss mer. Hjk-drevet förstår jag inte alls.

Mogger

Hipsteranka
hjk said:
Förresten kan jag nog backa lite vad gäller Basenanji. En varulv skulle antagligen inte göra en sån riskabel grej.
Nä, kanske inte. Men nog fan har han rört till det ordentligt den här rundan. Alla raser ligger öppet och det gav oss inte något alls. Jag är besviken på den planen. Vad var tanken? Förra rundan lät det på Basse som att det skulle visa sig vara hur bra som helst. Vad hände? Och så robotdebaclet. Tunnare argument finns knappt. Jag utesluter inte att det kan finnas en ÖK bland robotarna alls, men ser inte Basses korståg som något argument för det.

Jag ska fundera på det här över lunchen, men den här rundan känns...menlös. Hade det varit en film hade jag sagt något i stil med "somethings not right here" men, det vet vi ju redan.

Mogger

Hipsteranka
Det enda konkreta vi tycks ha att gå på är att en av dessa är varulv:

Pilze/Hellzon MM
Vimes MM
Paxen MM
X* MM

*X är en saknad MM. Det kan vara någon som redan har lämnat oss, eller någon som ljuger. Det kan förstås också vara så att vår information är fel, men det tror jag inte. Det som är lite märkligt här är att ingen röst, nästan, ligger på de här typerna. Pilze, Vimes och Paxen...Och kanske en till. Jag ska genast börja kolla de här mot Zebulon.

Basenanji

Postd20modernist
Det är inte så konstigt att det är rörigt, för det måste bero på att det finns fler agendor än bara bybor-varulvar.

Anledningen till att det är bra att gå ut med raser har du förklarat själv: vi vet inte vem som var den fjärde MM. Hade det blivit lättare att få fram rasinfo nästa runda tror du?

Slutligen vill jag trösta mig med att hjk-drevet är så starkt att det innehåller massa information.

Snopet va, varulvarna? :gremgrin:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Fan, allting verkade ju så tydligt, fint och bra nyss... Relativt, i varje fall...

Och den som säger att jag uppvisar ytterligare scumtells genom att vara osäker på vad jag ska ta mig för härnäst kan dra nåt gammalt över sig.

Nu måste jag tänka på det här...

Vimes

Sillkung
VildKatt said:
Okej. Folk säger att jag är tyst och gör underliga uttalanden.
Och istället för att bemöta detta kommer du med fler underliga uttalanden.

Vad baserar du att Purgatory, Paxen och Persson är gröna på? Att du vet det för att du själv är varulv?