Eugh.
Det har varit en jobbig natt, knappt nå'n sömn, bara tankar. Först vill jag förstås be byn om ursäkt för att jag tog upp så mycket plats igår. Om nu kefka är Borgare så har jag med mitt agerande gjort det lätt för varulvarna att gömma sig. Det är dåligt spelat, så sorry för det.
Jag betraktar kefka som grön, mest för hans kommentar till Vicotnik som tyder på att kefka verkligen ville hjälpa Vic. Dessutom röstar kefka inte på ett konstigt sätt förra rundan. Hans förmåga är inte lika kraftfull som någon som kan skydda mot en varulvsattack (Väktare) eller någon som kan sia på Överklass (Siare), men jag förstår att kefka tycker att hans förmåga är bra.
Några tankar ändå:
Kvar i spel:
Basenanji- Jag är grön
Glom- gul på min lista just nu. Borde kanske ha pressat oss andra till att jaga MM, med tanke på den info han har?
hjk- Grön på min lista. Kolla röstningen förra rundan. Attacken på mig känns sund - hjk är med i spelet, men spelar taktiskt. Läs flera av hans inlägg och kommentera om det är något han har skrivit som jag har missat, tack!
Pilze/Hellzon- Pilze är faktiskt skum tycker jag, trots hans snälla ord om mig. Alltså missförstå mig rätt: Hellzon är skum och det är den rollen Pilze fått. Pilze är också MM.
krank- gulröd på min lista. Ja, jag tycker att det var han som blev droppen i
Zebulons giftbägare. Men jag har nog fel där. krank offrade i så fall Zebulon. Samtidigt tycker jag att vi som by spelar högt om vi offrar vår hittills ende rassiare! Det faktumet gör att jag tycker att vi kan behålla krank en runda till och därefter pressa honom på info.
Måns-gul på min lista. Jag vill gärna förstå hans förmåga bättre/alkoholhalten. Men jag är också skeptisk till att vi har tre robotar i spel, utan att en enda är skummis! Gillar Feu robotar?
Persson- Gulröd på min lista. Tja, här har vi ett MD som inte röstade på Zebulon. Han kan spåra drinkar och vill ha alkohol. Kan man ha både alkoholtålighet och mutation?
Paxen- Gulröd på min lista. MM till att börja med. Hans förmåga tyder på Överklass, att se var en förmåga riktas verkar vara ett motmedel till Siare/Väktare.
Purgatory- Grön på min lista. Kolla röstningen förra rundan.
Rising- gröngul på min lista. Har spelat lågt och varit inaktiv, det är skumt. Han vill rösta på krank envetet. Låg bakom Zebulondrevet, men det kan ha varit ett offer redan då. Sedan undrar jag vad han menade med att det var fusk att rösta på Pilze i den här rundan?
Vildkatt- gul på min lista. Väääldigt tyst igår (tack för den basse-pucko). Men känns inte så farlig ändå.
Vimes- grön på min lista. Röstade som fjärde person på Zeb.
Vicotnik- gul på min lista. Röstade inte på Zeb, är MD, nja jag får inga tydliga skummisvibbar här.
---
Vilka är mest misstänkta just nu?
Pilze/Hellzon MM
krank PSI
Persson MD
Paxen MM
Det känns inte bra att rösta ut vår mutationssiare. Jag vill ha kvar krank en runda till.
Pilze/Hellzon MM
Persson MD
Paxen MM
Glom hävdar att det finns en Överklassare bland MM som ska vara fyra st om jag fattat rätt (?!).
För mig står i nuläget rösten mellan Paxen och Pilze/Hellzon
Ska kolla röstningsläget just nu 09.25...
09.35...okej. Jobbigt läge för byn tror jag. Bland dem som röstar på hjk finns det varisar, tror jag.
Jag röstar på Paxen.
Röst: Paxen
hjk(5): Vimes, Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson
krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising
kefka(3): Purgatory, krank, Paxen
Glom(1): Vildkatt
Paxen (1): Basenanji