Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Xyas är väl förvisso en ulvsniffare av rang, eller så sägs det iallafall så om det visar sig att Xyas är bybo så kommer Brynolf vara ännu mer misstänkt.
Dock så missar xyas att Lu-kaazh är scum både runda 1 och runda 2. Då funkade inte näsan som den skulle.

Men du har helt rätt. Är xyas grön så är Brynolf brun.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
1. Mitt fluff är inte knutet till min beväpning eller till min roll bland oss mafiosos.
2. Det den beskriver är snarare tankarna kring varför jag befinner mig uppe hos Donen.
3. Kort sagt, och utan att direktcitera, så velar det mellan att tro att Donen kanske tror att jag är snut eller att Donen litar på att jag kan hjälpa till med att hitta igen snutarna.

4. Jag antar att den bäst kan liknas vid en mycket kort bakgrundsbeskrivning och inte så mycket mer än så.
1. Stämmer
2. Stämmer skapligt. Jag skall sniffa rätt på snutarna.
3. Jag velar inte. Jag är där för att hjälpa Donnen att sniffa rätt på snutarna, men lär inte få sticka därifrån förens dom är hittade.
4. Yepp

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Den sista ulven som vi ju förutsätter är typ xyas eller Brynolf är ju ute långt senare och har vid det laget kanske fattat att vi hänger upp oss på det här med vapentyp.
Det här var jag inne på i runda 2.

Den sista snuten outar så sent att den har uppfattat att det skall stå Revolver/Pistol som slutfjong för att inte se ut som Vimes BDA-380 eller Lu-kaazh Bertta 92.

Att en ulv förstår det är ju självklart. Man behöver inte vara en genialisk ulv för att greppa det direkt.

Sen har jag nosat lite i att snutarna inte kan snacka med varandra tidigare. Såg att du var inne på det också Recca. Det verkar ju rätt rimligt för annars hade väl inte ulv-Vimes gått ut med "jag har en BDA-380". Han fick ingen hjälp av sina ulvpolare vill jag påstå.

Att xyas skriver till Vimes att det inte spelar någon roll att han skriver: "jag har en BDA-380" tycker jag är konstigt. Han är sedan tydlig med att han kommer att hänga Vimes ändå, men absolut inte för att han outar som en ulv. Det finns inte med i beräkningarna.

(Nu är jag på xyas igen...Jag kommer nog inte släppa honom den här rundan känner jag redan nu.)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Jag misstänker recca och mukwa mest, men om det står mellan mig o xyad, så röstat jag så klart på honon.

snart tbx på jobbey, då har jag riktig dator.
När du väl lagt din röst så är det ju givet att du kommer att lägga den på xyas. Då kommer ställningen att vara 4/4.

Brynolf: -4- Xyas, Recca, Tyr, Korpa
Xyas: -4- OBD, Mukwa, K.K, Brynolf
Ej röstat: K.K, Brynolf

Recca, Tyr eller Korpa kommer att få agera vågmästare som det ser ut nu.

Mukwa har inte släppt Brynolf som huvudmisstänkt och det har inte jag heller. Vi har råd med en bom..

Tyr

Hero
Jag har diskuterat lite kring om xyas kan vara ulv eller inte, men jag tycker fortfarande det lutar åt Brynolf. Efter outningen av flufftext så är jag ännu mer övertygad. Det låter troligt att det finns 3 basic-förmågor (Spider Jerusalem, Ond Bråd Död och Mukwa), 3 extraförmågor (Recca, Tyr och xyas), 3 utan förmåga (K.K, Korpa och Vicotnik) och 3 snutar (Vimes, Lu-kaazh och Brynolf).

Röst: Brynolf
...och en röst på avslutat spel idag klockan 21:00.

Ond bråd död

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Xyas, Tyr & Korpa IIRC.

Lite bråttom nu, men Recca går ju knappast från klarhet till klarhet.

När outade du själv? Jag vet att du gick ut med vapnet efter Reccas outning, men brödsmulade du nånting innan?
Plockar upp det här igen. Jag såg att du också outade efter och reagerade på att du utelämnade dig själv här.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Outningar:

Recca-->Revolver
Recca-->Jag har en Ruger GP-100 och har stor erfarenhet av vapen
xyas-->Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Brynolf-->Glock 17 Pistol
Korpa--> M40 Sniper Rifle
Tyr-->Remington 870 Wingmaster Rifle
SJSLarsson-->P8 Pistol

Ond bråd död

Swashbuckler
En annan sak jag tänkt på är att när Brynolf börjar snacka om att inte rösta på Vimes utan på Mukwa istället, så kommenterar Lukaz det med,typ:"Ja, gör det så kanske fler hänger på", eller nåt i den stilen.

Nu är det ju inte så enkelt när det är Lukaz som gör det, men annars skulle det vara rätt grönande iom att ulvar nog inte vill associeras med varandra i det skedet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
En annan sak jag tänkt på är att när Brynolf börjar snacka om att inte rösta på Vimes utan på Mukwa istället, så kommenterar Lukaz det med,typ:"Ja, gör det så kanske fler hänger på", eller nåt i den stilen.

Nu är det ju inte så enkelt när det är Lukaz som gör det, men annars skulle det vara rätt grönande iom att ulvar nog inte vill associeras med varandra i det skedet.
Detta var jag inne på förra rundan. Lu-kaazh hejjar på vid sidlinjen.

Mukwa

Swashbuckler
K.K om Brynolf said:
När du väl lagt din röst så är det ju givet att du kommer att lägga den på xyas. Då kommer ställningen att vara 4/4.

Tycker ni verkligen att vi ska blåsa av ikväll? Rent praktiskt spelar det inte mig nån roll, men skiter alla så fullkomligt i vem av Xyas och Brynolf vi hänger?

Det vore ju bra om Brynolf kunde gräva lite extra, för Xyas är ju så fullkomligt säker på Brynolf och Brynolf verkar tycka att Xyas inte är särskilt ulvig så jag skulle vilja har mer teoretiserande från Brynolf. Att du håller mig och Recca som troligast har jag sett, men varför då? Nog för att jag ser att Recca har spelat riktigt svajigt, kanske mest svajigt av alla här inne, men hon har ju Tyr i ryggen och hur kommer du runt det? För att jag ska vara ulv krävs det att Lu-Kaazh och Vimes ville vända Vimes-drevet mot mig i runda 1 och att Lu-Kaazh fortsatte att dreva mot mig i runda 2, samtidigt som jag drevade mot honom. Självklart skulle inte ulvarna vilja vända ett drev mot en annan ulv och visst, ibland är ulvarna jävligt ballsy, men att förlora två ulvar på två rundor är väl ändå skitdumt?

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:

Tror ni att Lu-kaazh + den kvarvarande snuten skulle kunna kläcka planen att röda Brynolf genom att Lu-kaazh skriver en spelaranalys baserad på Brynolfs egna spelaranalys? Och hur troligt är det att Brynolf skulle anmärka på detta om han var bybo? Jag vet att jag inte lade märke till likheten iaf. Skulle Brynolf vara bybo tror jag inte att han skulle vilja förknippa sig med Lu-kaazh i det läget.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
K.K om Brynolf said:

Tycker ni verkligen att vi ska blåsa av ikväll? Rent praktiskt spelar det inte mig nån roll, men skiter alla så fullkomligt i vem av Xyas och Brynolf vi hänger?

Det vore ju bra om Brynolf kunde gräva lite extra, för Xyas är ju så fullkomligt säker på Brynolf och Brynolf verkar tycka att Xyas inte är särskilt ulvig så jag skulle vilja har mer teoretiserande från Brynolf. Att du håller mig och Recca som troligast har jag sett, men varför då? Nog för att jag ser att Recca har spelat riktigt svajigt, kanske mest svajigt av alla här inne, men hon har ju Tyr i ryggen och hur kommer du runt det? För att jag ska vara ulv krävs det att Lu-Kaazh och Vimes ville vända Vimes-drevet mot mig i runda 1 och att Lu-Kaazh fortsatte att dreva mot mig i runda 2, samtidigt som jag drevade mot honom. Självklart skulle inte ulvarna vilja vända ett drev mot en annan ulv och visst, ibland är ulvarna jävligt ballsy, men att förlora två ulvar på två rundor är väl ändå skitdumt?
Hur många är fullkomligt säker på att det är Brynolf som är skurken?

Jag har Brynolf som delad 1:a med xyas så för min del kvittar det ju egentligen. Det kittlar dock lite mer att hänga xyas..

Recca har spelat sitt sämsta bybospel någonsin, men med Tyrsan i ryggen har jag inte mage att hänga henne. Hade Tyr spelat mer fischy och ulvigt hade jag säkerligen funderat i andra banor, men just nu har jag svårt att hänga Recca.

Mukwa startade upp och spelade väldigt bra. Sen svajade det till lite och en massa knasigheter uppdagades. Miller-rollen däremot tror jag ju rätt hårt på med tanke på att Spider högst troligt var en siare. Sen så är det ju som Mukwa skriver. "För att jag ska vara ulv krävs det att Lu-Kaazh och Vimes ville vända Vimes-drevet mot mig i runda 1 och att Lu-Kaazh fortsatte att dreva mot mig i runda 2, samtidigt som jag drevade mot honom. Självklart skulle inte ulvarna vilja vända ett drev mot en annan ulv och visst, ibland är ulvarna jävligt ballsy, men att förlora två ulvar på två rundor är väl ändå skitdumt?"

Om Mukwa är ulv har ulvarna spelat väldigt ballsy. Hänger vi Brynolf denna runda och han visar sig vara grön kommer vi högst troligt att fimpa xyas i nästa eller? Om han också är grön kommer vi sitta där med skägget i brevlådan och Mukwa är vår ulv.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Om Mukwa är ulv har ulvarna spelat väldigt ballsy. Hänger vi Brynolf denna runda och han visar sig vara grön kommer vi högst troligt att fimpa xyas i nästa eller? Om han också är grön kommer vi sitta där med skägget i brevlådan och Mukwa är vår ulv.
Just nu lutar det mot det för mig iaf.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Korpa said:
1. Mitt fluff är inte knutet till min beväpning eller till min roll bland oss mafiosos.
2. Det den beskriver är snarare tankarna kring varför jag befinner mig uppe hos Donen.
3. Kort sagt, och utan att direktcitera, så velar det mellan att tro att Donen kanske tror att jag är snut eller att Donen litar på att jag kan hjälpa till med att hitta igen snutarna.

4. Jag antar att den bäst kan liknas vid en mycket kort bakgrundsbeskrivning och inte så mycket mer än så.
1. Stämmer
2. Stämmer skapligt. Jag skall sniffa rätt på snutarna.
3. Jag velar inte. Jag är där för att hjälpa Donnen att sniffa rätt på snutarna, men lär inte få sticka därifrån förens dom är hittade.
4. Yepp
Smulade mitt fluff redan i runda ett men hittar inte det nu. I runda två skrev jag såhär:
brynolf said:
Det enda jag kan säga att jag med säkerhet vet är att jag inte är Papi Raul.
Och det är ganska exakt det mitt fluff går ut på.

Brynolf

Dum fan
Tyr said:
Tror ni att Lu-kaazh + den kvarvarande snuten skulle kunna kläcka planen att röda Brynolf genom att Lu-kaazh skriver en spelaranalys baserad på Brynolfs egna spelaranalys? Och hur troligt är det att Brynolf skulle anmärka på detta om han var bybo? Jag vet att jag inte lade märke till likheten iaf. Skulle Brynolf vara bybo tror jag inte att han skulle vilja förknippa sig med Lu-kaazh i det läget.
Här har du min genomgång:
"Ulvpoäng" såg kul ut. Jag vill också prova.

Mukwa - 4up
Har fortfarande kaoset kring "nä, oj, det stod inte snutvapen egentligen" till sin nackdel. Det är ett misstag, och egentligen inte bättre än de missar som Vimes gjorde. Mukwa klämmer mycket på att hans förmågefluff förklarar varför han har ett snutvapen, men fluffmässigt kan han ju lika gärna sälja heta vapen till oss andra. Det är ju liksom vad han gör.
Hoppade på slutdrevet mot Vimes sist av alla när det typ var avgjort, med förbehållet att han egentligen inte var säker på att Vimes var ulv.

Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.

Lu-Kaazh - 3up
Har inte märkts av så mycket, vilket så klart är oroande. Verkar inte vilja ta ställning, men hoppar ibland frenetiskt på röda trådar som någon annan nystat fram. Hans vapenbeskrivning sticker dessutom ut, vilket inte talar till hans fördel. Lukas är misstänkt (men ICKE pga att han har en polispicka).

Konrad - 1up
Den grönaste av alla som jag ser det. Har spelat väldigt sansat och inte gett ifrån sig några direkta pings. Röstade på Vimes väldigt tidigt och velade förvisso lite, men lät rösten ligga kvar.

Xyas - 1up
Riskabelt att vänta med att outa sin info om grönsiade snutar, men kan för all del ha varit en slug plan. Fast eftersom det verkar vara jag som "fastnade i nätet" så blev slutresultatet en kass återvändsgränd. "Automatic pistol" passar egentligen inte in i Reccas fyra vapenkategorier, vilket lika gärna kan tala mot Recca som mot Xyas.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.

Vicotnik - 1up
Har spelat stabilt och inte stuckit ut så mycket. Bortsett från den här rundan när han kommit med lite konstiga uttalanden om att Poliserna nog inte behöver ljuga och att anti-millers inte gör det värt att spara siare.
Tror att det var Vic som lade rösten som fick det att väga över på Vimes i slutet. Grönande.

Tyr - 2up
Jag vet inte hur jag ställer mig till Tyrs förmåga, i synnerhet inte i kombination med Reccas. I övrigt har han lirat rätt bra vad jag kan se. Var med och röstade ut Vimes. Gött.

SLSLarsson - 3up
Har inte fått nåt grepp om Larsson. Hans vapenbeskrivning sticker ut. En väldigt förvirrad spelargenomgång denna runda samt att han höll sig utanför Mukwa/Vimes-racet förra rundan är de enda övriga pings jag har på honom. Men det sistnämnda är alls ingen harmlös ping då jag själv gjorde exakt så i Ankeborg när jag var ulv. Svår att sätta poäng på.

Korpa - 3up
Sniper rifle passar inte in i Reccas fyra vapenkategorier. Har legat lågt större delen av spelet. Deltog inte heller i Mukwa/Vimes-racet, utan röstade ensam på Lukas. I övrigt har jag inget konkret på Korpa. Svår att sätta poäng på.

Och här är Lu-Kaazhs:
Okej den lovade analysen kommer här, och även jag väljer att använda Ulvpoäng (Känns som hetaste modet just nu).

Konrad Konvalj: 1up
Jag tycker att det inte verka finnas speciellt mycket att klaga på här. han var tidigt på Vimes. han spelar lugnt och sansat. Det enda som jag skulle tänka klaga på är att paranoian är lite låg.

xyas: 2Up
Xyas spel kändes stabilt första rundan, där var han också på vimes vilket är positivt. Men under andra rundan så släppte han sin info och jag håller inte med honom om hans beslut att hålla inne med det tills andra rundan. Om något så tycker jag att han som bybo borde ha släppt informationen klockan 20,59 (eller varför inte tidigare). för att försäkra sig om att den inte gick förlorad.
jag tror inte på något scenario där snutarna inte vet om att de sias som gröna, det tycker jag bara låter skumt.
men egentligen tycker jag att det här lika gärna kan vara ett byboligt misstag som något varulvit så han hamnar på en tvåa.

Vicotnik: 2up

Vicotink är svår och det är han alltid.
han grönas dock en del på att han tippade över domen mot Vimes.
men han har gjort sin del av konstiga saker, först så började han i att fiska vapentyper, utan någon direkt anledning (nej jag köper inte att han försöker förstå spelets uppbyggnad) sedan så har han spenderat den nuvarande rundan i att slödderat på om millers, lögner och siare som inte har känts så hjälpsamt (inte dåligt utan endast onödigt)

Mukwa 4up

jag har fortfarande inte kommit över mukwa, jag tycker fortfarande att hans roll känns skum.
jag tycker att jag skrev varför under hela förra rundan och det har i princip inte förändras.

Tyr 3up

Jag tycker att tyr har spelat ganska bra för att vara hans första gång. men jag ställer mig frågeande till hans förmåga, för jag tycker att den tillsammans med recca känns sjukt obalanserat. det kan visserligen innebära att det är recca som är skum. men det är ändå tillräckligt för att jag skall sätta en 3 på honom

Recca: 4up
Jag gillar inte riktigt hennes spel den här omgången. först så är hon brutalt envis sedan så stödjer Vimes henne. och sedan är hon med i duon där jag tycker att någon bör ljuga för att det inte skall kännas obalanserat.

LJSLarsson/Ond Bråd Död 3up

känns inte helt rätt, här är det främst magkänslan som ger ping. och han höll sig borta från mukwa/vimes utröstningen vilket ger dåliga signaler

Brynolf 1up

pratade jag om tidigare

Korpa: jag tycker att korpa spelar lite för säkert han verkar ha siktat in sig på mig och stannar där.
vilket är förståeligt för jag har knappast spelat bra. men det känns ändå lite som att han tar den lätta vägen. han deltog inte i Vimes eller mukwa beslutet utan stannade på mig.

Nu tänker jag gå och lägga mig för kvällen.
Vore väl inte alltför smart att två ulvar tycker så lika? Lu-Kaazh har i princip kopierat alla de pingar jag skrev i det inlägget.

OBS! Den genomgången är inte helt representativ för mina åsikter i dagsläget, om någon skulle tro det. En del är utdaterat.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:

Lu-kaazh spelaranalys hade ju inget med hejjandet vid sidlinjen att göra.

Lu-kaazh och Brynolfs analyser är ju en annan pryl. Här kommer den i lite olika former:

Baserat på up:
K.K = 1up (Lu-kaazh) 1up (Brynolf)
xyas = 2up (Lu-kaazh) 1up (Brynolf)
Vico = 2up (Lu-kaazh) 1up (Brynolf)
Mukwa = 4up (Lu-kaazh) 4up (Brynolf)
Tyr = 3up (Lu-kaazh) 2up (Brynolf)
Recca = 4up (Lu-kaazh) 3up (Brynolf)
OBD = 3up (Lu-kaazh) 3up (Brynolf)
Brynolf = 1up (Lu-kaazh)
Korpa = Ingen up (Lu-kaazh) 3up (Brynolf)
Lu-kaazh = 3up (Brynolf)

Baserat på text:

Typ sådant som Lu-kaazh använt sig av som Brynolf gjort innan (typ copy+paste som Brynolf snackade om)

K.K= Spelar sansat, var på Vimes tidigt.
xyas= Bra att han var på Vimes.
Vico= Spelat bra, snack om millers, lögner, lade sista rösten på Vimes
Mukwa= inget har förändrats, fortfarande en skum roll
Tyr= Ställer sig tvekande till Tyrs förmåga som en kombo till Reccas.
Recca= Spelat envist, ovilja att outa.
OBD= Inget grepp om SJSL. Ställde sig utanför Vimes/Mukwa
Korpa= Svårt att sätta poäng på.

Alltså, det är som Brynolf skriver.
Brynolf said:
Shit pommes frites! Det där är ju nästan en copy-paste av min genomgång...
Analyserna är sjukt lika. Det används till och med samma ord på flera platser.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Smulade mitt fluff redan i runda ett men hittar inte det nu. I runda två skrev jag såhär:
brynolf said:
Det enda jag kan säga att jag med säkerhet vet är att jag inte är Papi Raul.
Och det är ganska exakt det mitt fluff går ut på.
Jag är med all säkerhet inte heller Papi Raul så det tyckte jag var lite konstigt med Korpas fluff genomgång.

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Det vore ju bra om Brynolf kunde gräva lite extra, för Xyas är ju så fullkomligt säker på Brynolf och Brynolf verkar tycka att Xyas inte är särskilt ulvig
Det enda Xyas har på mig är ju röstbytet i rond 1 och att han tyckte att jag fiskade siare.

Ska samla mina tankar kring xyas, men spontant är det hans envetenhet att jaga just mig som är skummast. Den beryktade magkänslan har inte haft så bra utfall det här spelet.

Det sagt, så var ju Xyas den förste att bygga ett case mot mig, och det är inte typiskt ulveri. Jag skulle snarare tro att vår polis finns bland dem som hakade på xyas.

Korpa

Umenörd
Konrad Konvalj said:
Jag är med all säkerhet inte heller Papi Raul så det tyckte jag var lite konstigt med Korpas fluff genomgång.
Jag kände mig tvungen att google Papi Raul men förstår trots det inte exakt vad ni menar. Jag är inte snut, om det är vad ni funderar över, men i mitt rollfluff så är det oklart vad Donen tycker och tänker om mig, det är alltså det som velar (att Donen antingen misstänker att jag är snut eller litar på att jag kan hitta igen snutarna). Jag ber om ursäkt om det inte framkom av mitt ursprungliga inlägg.