Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kånrad Kånkelhål said:
Analyserna är sjukt lika. Det används till och med samma ord på flera platser.
Att analyserna är lika är ju inget jag stör mig på så länge det gäller två bybor.

Vi vet att Lu-kaazh är ulv och som ulv är det ju en aning svårare att hitta på en trovärdig lista utan att ge för mycket information.

Att den är "lika" som Brynolfs är ju rakt av inget taktiskt grepp av Lu-kaazh. Ulvarna vill ju inte direkt förknippas med varandra och att Brynolf lyfter det hela till ljuset tyder ju på att han vill synas tillsammans med Lu-kaazh.

Det är ju en klurig situation så klart och ulvarna kan ju ha planerat att göra som sådant.

Varför sitter jag och grönar Brynolf?... Jag har inget annat att gräva i kort och gott och jag tycker fortfarande att det är mer kittlande att fimpa xyas. Enas övriga om Brynolf så kommer jag inte grina för det, och visar det sig att han är ulv kommer jag att fnissa en aning. Då har jag ju offrat en hel del tid på att gröna en ulv, men så länge jag har roligt så gör det ju inget.

Brynolf

Dum fan
Korpa said:
Konrad Konvalj said:
Jag är med all säkerhet inte heller Papi Raul så det tyckte jag var lite konstigt med Korpas fluff genomgång.
Jag kände mig tvungen att google Papi Raul men förstår trots det inte exakt vad ni menar. Jag är inte snut, om det är vad ni funderar över, men i mitt rollfluff så är det oklart vad Donen tycker och tänker om mig, det är alltså det som velar (att Donen antingen misstänker att jag är snut eller litar på att jag kan hitta igen snutarna). Jag ber om ursäkt om det inte framkom av mitt ursprungliga inlägg.
Yep, Papi Raul = Polis (eller ja...)

Ditt fluff låter ju mer miller än Mukwas, för övrigt.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Det enda Xyas har på mig är ju röstbytet i rond 1 och att han tyckte att jag fiskade siare.
Fiskade du siare?
Nej då, jag misstänkte (tack vare dig) att Mukwa och Spider var i maskopi då de var de enda som tydde på att det fanns siare. När Xyas också kom ut med det, ville jag vara säker på vad han menade. Det här har vi varit inne på förr.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Det enda Xyas har på mig är ju röstbytet i rond 1 och att han tyckte att jag fiskade siare.
Fiskade du siare?
Nej då, jag misstänkte (tack vare dig) att Mukwa och Spider var i maskopi då de var de enda som tydde på att det fanns siare. När Xyas också kom ut med det, ville jag vara säker på vad han menade. Det här har vi varit inne på förr.
Det är ju det jag menar. Du bytte inte röst för att xyas kom ut med sin information. Du bytte röst för det och Kånkel-mania var en bidragande orsak.

Att du sedan var nyfiken och intresserad av vad xyas snackade om ser ju inte jag som en scum-tell men det gör xyas. Tippar på att alla vart rätt intresserad av hans outning i slutet, men det var enbart du (Brynolf) som ville veta mer just då.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Det är ju det jag menar. Du bytte inte röst för att xyas kom ut med sin information. Du bytte röst för det och Kånkel-mania var en bidragande orsak.
Jag röstade på Mukwa innan Xyas började hinta, ja.

Att du sedan var nyfiken och intresserad av vad xyas snackade om ser ju inte jag som en scum-tell men det gör xyas. Tippar på att alla vart rätt intresserad av hans outning i slutet, men det var enbart du (Brynolf) som ville veta mer just då.
Av förståeliga skäl, enligt ovan. Att jag sedan inte bytte tillbaka till Vimes beror så klart på att jag misstänkte Mukwa lika mycket, plus att jag inte ville flamsa runt för mycket.

Brynolf

Dum fan
Innan den här rundan är slut vore det ju för övrigt intressant att få veta varför OndBrådDöd gck ut med att han var väktare fullt ut.

Brynolf

Dum fan
Allmänt filosoferande:

Recca
Har lirat väldigt konstigt. Men outade före Tyr, och deras förmågor bekräftar varandra. Detta talar förstås till hennes fördel.

Xyas
Outade förmåga efter att det redan fastställts att vi hade en siare. Är han ulv, var det en riskfri outning.

Mukwa
Att vi har en miller är sannolikt. Var först att outa något som indikerade en fraktionssiare. Å andra sidan, är han ulv och Xyas därmed har rätt, så vet ju ulvarna att de sias gröna och därmed att det finns en siare. Att outa miller är därmed riskfritt. Om detta skulle stämma, lär knappast Mukwa vara en av de snutar som sias gröna, så klart.

Om "vapentyp"-parametern spelar roll (den har ju stämt på både Vimes och Lu-Kaazh) är det ju mindre långsökt att misstänka Mukwa än mig. Det där med att han saknar vapentyp för att han är miller, och att de gröna snutarna skulle ha en vapentyp håller jag för bra mycket mer slingrigt resonemang än att Mukwa helt enkelt är ulv därför att han saknar vapentyp.

Att Lu-Kaazh och Vimes ville vända drevet mot Mukwa talar förstås till hans fördel. Men tror man på ballsy spel från Xyas sida kan man väl lika gärna tro på ballsy spel oavsett vilka ulvarna är.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Att analyserna är lika är ju inget jag stör mig på så länge det gäller två bybor.

Vi vet att Lu-kaazh är ulv och som ulv är det ju en aning svårare att hitta på en trovärdig lista utan att ge för mycket information.

Att den är "lika" som Brynolfs är ju rakt av inget taktiskt grepp av Lu-kaazh. Ulvarna vill ju inte direkt förknippas med varandra och att Brynolf lyfter det hela till ljuset tyder ju på att han vill synas tillsammans med Lu-kaazh.

Det är ju en klurig situation så klart och ulvarna kan ju ha planerat att göra som sådant.

Varför sitter jag och grönar Brynolf?... Jag har inget annat att gräva i kort och gott och jag tycker fortfarande att det är mer kittlande att fimpa xyas. Enas övriga om Brynolf så kommer jag inte grina för det, och visar det sig att han är ulv kommer jag att fnissa en aning. Då har jag ju offrat en hel del tid på att gröna en ulv, men så länge jag har roligt så gör det ju inget.
För mig kändes det uppenbart att Lu-kaazh gett upp och att de planerade att gröna en snut genom att sänka sig själv totalt, vilket jag hintade om i min röst innan dess. Det andra alternativet vore att försöka sänka snutkandidaten Brynolf. Om Brynolf vore bybo så borde han fattat att det var en fälla och inte tagit i det där med tång. Nej, det känns som manus för mig.

Det är komiskt Konrad, jag tror det var du som sa att det nästan alltid var så att man misstänker superulvar och efter spel så skrattar man åt hur mycket sämre ulvarna var än man hade trott. Här så misstänker du en snut som har perfekta svar på allt. :gremlaugh:

Tyr

Hero
Kom att tänka på en sak.

Recca:
ANVÄND DIN FÖRMÅGA!!!!!

Glömmer du det igen har du förtjänat titeln "wrnus sämsta siare". Det kanske du redan gjort. :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Det är komiskt Konrad, jag tror det var du som sa att det nästan alltid var så att man misstänker superulvar och efter spel så skrattar man åt hur mycket sämre ulvarna var än man hade trott. Här så misstänker du en snut som har perfekta svar på allt. :gremlaugh:
Yes, jag misstänker återigen en superulv! Det är ju så mycket roligare om det finns en superulv med i spel. Fan back in the days då jag och xyas var ulvar fanns det verkligen två superulvar. Det var tider det :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
Att vi både skulle ha en fraktionssiare med gröna snutar och en röd bybo och en vapensiare som hittar ulvar som ljuger om tvåhandsfattningen är fett obalanserat.

Om Xyas är bybo så är jag väldigt skeptisk till Reccas vapensiande. Allting tyder snarare på att vi har ett mer traditionellt upplägg än att blanda in variabelsiare. Återigen är Recca dock väldigt grön på grund av Tyrs outning så jag kommer rösta så här:

Röst: Xyas

Just nu litar jag mer på Recca och Tyr än på Xyas. Xyas missade dessutom Lu-Kaazh helt och Lu-Kaazh beskrivning av Xyas känns rimligare än att Lu-Kaazh skulle helgröna sin medulv (eller tokröda sin medulv Recca för den delen).
Nu uttryckte du dig väldigt konstigt, Mukwa... Om xyas är bybo och därför har info som säger att poliser ser gröna ut så betyder det väl ändå att det borde finnas en vapensiare, men på dig låter det som att det är om xyas talar sanning som du inte litar på att det finns en vapensiare. Menar du att du använder xyas godfather-info endast för att understödja existensen av en vanlig siare? Då finner jag ju din miller-status jävligt tveksam! Är du ulv, Mukwa?

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
K.K om Brynolf said:
När du väl lagt din röst så är det ju givet att du kommer att lägga den på xyas. Då kommer ställningen att vara 4/4.

Brynolf: -4- Xyas, Recca, Tyr, Korpa
Xyas: -4- OBD, Mukwa, K.K, Brynolf
Ej röstat: K.K, Brynolf
Tycker ni verkligen att vi ska blåsa av ikväll? Rent praktiskt spelar det inte mig nån roll, men skiter alla så fullkomligt i vem av Xyas och Brynolf vi hänger?

Det vore ju bra om Brynolf kunde gräva lite extra, för Xyas är ju så fullkomligt säker på Brynolf och Brynolf verkar tycka att Xyas inte är särskilt ulvig så jag skulle vilja har mer teoretiserande från Brynolf. Att du håller mig och Recca som troligast har jag sett, men varför då? Nog för att jag ser att Recca har spelat riktigt svajigt, kanske mest svajigt av alla här inne, men hon har ju Tyr i ryggen och hur kommer du runt det? För att jag ska vara ulv krävs det att Lu-Kaazh och Vimes ville vända Vimes-drevet mot mig i runda 1 och att Lu-Kaazh fortsatte att dreva mot mig i runda 2, samtidigt som jag drevade mot honom. Självklart skulle inte ulvarna vilja vända ett drev mot en annan ulv och visst, ibland är ulvarna jävligt ballsy, men att förlora två ulvar på två rundor är väl ändå skitdumt?
När Brynolf förut skrev att han gärna avblåser rundan tidigare så låg det ett högre tryck på honom. Det är ulvigt att Brynolf vill avsluta rundan trots att han har flest röster på sig så jag vill nog behålla rösten där.

Brynolf

Dum fan
Recca said:
När Brynolf förut skrev att han gärna avblåser rundan tidigare så låg det ett högre tryck på honom. Det är ulvigt att Brynolf vill avsluta rundan trots att han har flest röster på sig så jag vill nog behålla rösten där.
Come again? Om jag är den siste ulven skulle jag väl knappast ge upp så lätt.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.
Först tänkte jag hela tiden att Brynolf försökte röda mig lite så att jag inte skulle bli utröstad och byn förlora sina vapensiare, men jag har ju bemött den här anklagelsen du gör och just på den här punkten; den jag strykt under, har ju du faktiskt bevisligen fel. Alla har ju vapen som stämmer in på min förmågeoutning. Jag tror t.om. jag fick dig att backa på den punkten i runda 2. Men du faller ju tillbaks igen på detta så klart. Jag kan säga att jag var lite osäker på om jag skulle byta röst till nån annan eller behålla på dig men din envetenhet över din tolkning om min förmåga gör att jag behåller rösten där den är.

Typiskt ulvbeteende att vilja skapa förvirring.

Recca

Femme Fatale
Eller har du bara kopierat detta från runda 2's genomgång? För i så fall så är det ju också jävligt ulvigt beteende, Brynolf.

Recca

Femme Fatale
Eller vänta... Gjorde du bara en poäng nu gällande likheten med Lukaazh genomgång? :gremblush:

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
OBS! Den genomgången är inte helt representativ för mina åsikter i dagsläget, om någon skulle tro det. En del är utdaterat.
Jaaaa.... Det gjorde du... :gremshocked:

Brynolf

Dum fan
Recca said:
just på den här punkten; den jag strykt under, har ju du faktiskt bevisligen fel. Alla har ju vapen som stämmer in på min förmågeoutning.
Inte om man antar att kategorin måste stå specad i pm:et. Minns du vår lilla Magic-kort-diskussion? Hittills har ju min teori stämt; varken Vimes eller Lu-Kaazh hade nån kategori.

Jag tror t.om. jag fick dig att backa på den punkten i runda 2.
Nejnejnej, jag backade på att de med avvikande vapen rödas om du är grön. Du rödas däremot fortfarande av att vapenbeskrivningarna inte är konsekventa.

Typiskt ulvbeteende att vilja skapa förvirring.
Typiskt ulvbeteende att anklaga folk för något så subjektivt och löst som "förvirring".

Att du utan egentlig anledning siade Lukas och hans "Döda Recca" är smågrejer som luktar rätt illa.

Är du ulv, så ljuger du förstås om din siarförmåga och då är det smått riskabelt att sia bybor. De skulle kunna ha ljugit om sina vapen eller på något annat sätt inse att du bluffar med siandet. Säkrare då att sia dina ulvpolare eller helt "glömma bort det".

Det enda som egentligen grönar dig är Tyr.