Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Korpa

Umenörd
Jag kan börja med vad jag tror/tänker om hans väktarförmåga.

Jag köper det, men jag köper inte att den outas i onödan. OBD tycks ha en tanke bakom det och jag skulle gärna höra mer om den tanken, tills dess att jag vet mer så kommer jag vara av åsikten att väktarförmåga inte är något man outar i onödan.

OBD:s spel i övrigt är inget som har pingat för mig, men då har jag inte heller analyserat det väldigt noga. Om jag granskar det närmare kanske jag hittar något att anmärka på, men i nuläget känns det inte särskilt sannolikt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Min aktivitet under dagen har inte varit den bästa och jag kommer nog löka några timmar till. Har sett att hela mitt protokoll skall fram och det ser jag inte som ett problem. Jag är helt vanilla. Inge fluff och ingen färdighet. Vicotnik var högst troligt det samma med tanke på ett inlägg alldeles i början av runda 1.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Vicotnik var högst troligt det samma med tanke på ett inlägg alldeles i början av runda 1.
Vilket inlägg tänker du på?

...och tack för din outning. Nu återstår bara Korpa så får vi se om vi kan utröna något från det här.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik var högst troligt det samma med tanke på ett inlägg alldeles i början av runda 1.
Vilket inlägg tänker du på?

...och tack för din outning. Nu återstår bara Korpa så får vi se om vi kan utröna något från det här.
Vic said:
Hur som helst så har jag inget utöver vapen som jag kan/vill dela med mig av och i nu läget så finner jag ingen anledning till att gå ut med mitt vapen heller.
Mitt minne svek mig en aning. kan/vill hade Vic skrivet. Fick för mig att han var rätt tydlig med att han inte hade något öht.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag har kollat igenom de flesta inlägg av Xyas, Brynolf och Korpa.

Korpa har spelat förvånansvärt bra trots få inlägg.

Brynolf tycker jag inte alls ser så skum ut som folk hävdar. Enda bristen är den ändrade rösten när Vimes röstades ut.

Xyas däremot ser klart skummare ut. Förmågan känns som en typisk ulv-claim. Om varulvarna kan få oss osäkra på om det finns en siare så har de lyckats.Hennes claim kom dessutom efter att Spider gått ut med att det fanns en siare. Slutligen har hon inte tillfört så mkt trots en hel del inlägg. Hon jagade Recca i första, men eftersom jag ändrat mig om Recca är det inte precis grönande.

Röst: Xyas

Mitt alternativ är just nu Brynolf.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Jag har kollat igenom de flesta inlägg av Xyas, Brynolf och Korpa.

Korpa har spelat förvånansvärt bra trots få inlägg.

Brynolf tycker jag inte alls ser så skum ut som folk hävdar. Enda bristen är den ändrade rösten när Vimes röstades ut.

Xyas däremot ser klart skummare ut. Förmågan känns som en typisk ulv-claim. Om varulvarna kan få oss osäkra på om det finns en siare så har de lyckats.Hennes claim kom dessutom efter att Spider gått ut med att det fanns en siare. Slutligen har hon inte tillfört så mkt trots en hel del inlägg. Hon jagade Recca i första, men eftersom jag ändrat mig om Recca är det inte precis grönande.

Röst: Xyas

Mitt alternativ är just nu Brynolf.
Då tycker jag du kan kolla på min anklagelser gentemot xyas från runda 2.

Tyr

Hero
En fråga:

Om vi utgår från att vapenändelseteorin stämmer. Det finns en snut som sias grön och denne har därför vapentyp i sitt vapennamn. Hur troligt är det att information om att det finns gröna snutar saknas bland byborna? Utgår du från att teorin inte stämmer?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kan vi enas om att sluta den här rundan typ i morgon så är jag med på det.

Drar iväg till London på torsdag och är inte hemma förens måndag eftermiddag.

Tippar på att den här rundan kommer att bli riktigt lam. Det lär inte dyka upp så mycket nytt och de flesta har:

Brynolf
xyas

På sin lista.

Jag vill inte hänga Brynolf. Det är alldeles för uppenbart och så illa har inte Brynolf spelat.

Jag vill hänga xyas för att det är lite mer spännande och mer oväntat än Brynolf. Lägg där till att jag misstänker att han är den smarta ulven.
Jag vill hänga Recca bara för att. Troligen är jag mest sur över att hon glömt siandet så det lägger sig nog snart.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Jag är inte säker på att jag hänger med här. Kan du utveckla?
Det finns en teori som mer eller mindre säger att de som sias röda saknar vapentyp i deras vapennamn medan de som sias gröna har vapentyp. Om vi utgår från att xyas ljuger så måste vi anta att Mukwa talar sanning. I sådana fall har vi två snutar (bekräftade) och en miller som alla sias röda och som alla saknar vapentyp i deras vapennamn enligt deras outning. Det låter som ett jäklar sammanträffande.

Så om vi utgår från att teorin stämmer och att xyas ljuger då finns det gröna snutar och chansen är rätt stor att informationen om att det finns gröna snutar inte existerar bland byborna. Finns det en chans att Vic skulle låta bli att avslöja xyas om han hade infon? Nä. Den enda chansen skulle vara att Spider satt med denna infon, att Vic i själva verket är siaren och att xyas hade tur och lyckades outa en perfekt förmåga för en ulv. Det känns troligare att infon inte finns alls, och min fråga var hur troligt detta är i sammanhanget eftersom jag inte har mycket erfarenhet av varulvsspel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider-->Siare (kan då pricka Mukwa som sias röd men är grön)
xyas--> "Det finns gröna snutar" tar ju bort hela Spiders förmåga. Den ända han kan pricka med sin färdighet är Mukwa som är röd. Alla andra försök går åt pipan för snutarna sias grön. Det tycker jag är lite felande.
Tyr-->Snutar har små puffror
Recca-->Vet vad man har för beväpning med hjälp av att kolla kläderna. Stora/Små vapen. Pistol/Revolver eller Shotgun/Rifle.
OBD--> Väktare
Vimes-->VanillaLu-kaazh-->Kan nattmördas 2 gångerK.K-->Vanilla
Brynolf-->Vanilla

Vicotnik antog att det var ett standardspel. 1 väktare, 1 siare, 1 miller.

Tyrs färdighet har ju gett oss en vink om vart vi skall leta snutar.
Reccas färdighet har ju aldrig funkat eftersom hon misslyckats använda den. Den kan kolla om nån med stort vapen bluffat sitt vapen.
Spiders förmåga har vi aldrig fått användning av.
xyas förmåga nollställer i stort Spiders förmåga. Vi vet att Spider är grön för den delen.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
ok, nu tror jag jag börjar förstå lite, lite grann. Men vad skulle vic ha avslöjat om Xyas?
Just där skrev jag om sannolikheten att xyas info om gröna snutar skulle finnas hos andra spelare. Ifall xyas outade och Vic hade liknande information så skulle han gått ut med det. Han skulle inte tagit med sig det till häktet.

Tyr

Hero
Om vi säger så här. Ni är vana varulvsspelare. Har det någon gång som ni vet hänt att ulvar sias gröna och att det inte finns någon info om det i byn? Hur brukar det ligga till?

Ond bråd död

Swashbuckler
Det är inte så sannolikt att infon finns om inte Xyas talar sanning. Jag är ingen expert på varulvsspel, men förmågan/kunskapen att veta om att vissa ulvar sias gröna är inte standard så vitt jag vet. Tror inte ens att det är särskilt vanligt att varulvar sias gröna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Om vi säger så här. Ni är vana varulvsspelare. Har det någon gång som ni vet hänt att ulvar sias gröna och att det inte finns någon info om det i byn? Hur brukar det ligga till?
I Ankeborg siades Brynolf grön. Allt det här har väl varit uppe på tapeten tidigare. I Ankeborg fanns det ingen information om att han siades grön mig veterligen. I Ankeborg fanns även en Miller.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Tyr said:
I Ankeborg siades Brynolf grön. Allt det här har väl varit uppe på tapeten tidigare. I Ankeborg fanns det ingen information om att han siades grön mig veterligen. I Ankeborg fanns även en Miller.
Så ni menar alltså att det inte är en jättevågad lögn om xyas nu skulle ljuga. Ok, då förstår jag varför det skulle kunna finnas misstanke mot honom. Dock så har vi antagligen vapentypen i vapennamnet att gå på. Med den infon var det ursprungligen 1 chans på 9 att en grön sias fel och 1 chans på 3 att en röd sias fel om xyas talar sanning. Inte superdåligt om byn sammarbetar.

Xyas

Swashbuckler
Tebax från skogen.

Konrad Konvalj said:
Kan du bju på en Brynolf analys?
Inte egenligen. Eller en extremt kort i så fall. Det är mest magkänsla och hans agerande i slutet på rundan ett. Och lite uteslutningsmetoden, då det inte finns något bättre alternativ i nuläget.

Och beträffande vapen så tror jag vi kan utgå ifrån att de som är kvar har talat sanning om sina vapen, annars borde väl Recca ha nackats inatt? Alternativt hoppas den kvarvarande ulven på att vi ska misstänkta Recca. Kopplat till Lukas sista kommentar gör det, paradoxalt nog, Recca grönish för mig. Och hennes avsaknad av siande den här rundan känns nästan för puckat för att vara en ulv-lögn.
... ä andra sidan kanske jag låter skuldkänslor från första runda styra mig. Hmmm.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Kan vi enas om att sluta den här rundan typ i morgon så är jag med på det.
Det här e jag med på också.

Konrad Konvalj said:
Jag vill hänga xyas för att det är lite mer spännande och mer oväntat än Brynolf. Lägg där till att jag misstänker att han är den smarta ulven.
:gremtongue: Jag tar det som en komplimang, men du måste verkligen sluta med den här paranoian kring uber-ulvar :gremwink: