Vi säger att
SJSLarsson är ulv (alltså är OBD ulv):
Så. Då har jag skummat igenom hela förra spelomgången (en hel del att läsa) och skall försöka mig på en liten analys.
Så bra! Hoppas den ger oss nått att jobba med.
För mig har Vicotnik och Konrad Konvalj blivit gröna. De var på Vimes på en gång när han blandade ihop remington och browning och pressade honom ofta och konstant genom hela spelomgången. Det skulle inte andra ulvar göra.
Rätt uppenbart att man som ulv måste gröna vissa spelare mer än andra för att själv inte sticka ut. Vicotnik spelade grön och jag spelade grönt. Att säga att nån av oss var grovt misstänkta är ju att rikta strålkastaren fel och på så vis sätta sig själv i klistret.
Mucwa är rätt så grön för mig. Vimes var mycket på honom, och trots att Mucwa outade på lite skumma sätt så tyckte jag hans förklaring till hur hans förmåga och fluff hängde ihop var bra. Mucwas förmåga hänger också bra ihop med Reccas, vilket ger dem en gemensam grönhet. Även Recca var mycket på Vimes och känns därför grön.
Här är ju allt fel. egentligen försöker ulv-SJSL gröna någon annan än Mukwa här på samma gång som han försöker gröna Mukwa. Vimes var på Mukwa och Vimes var ulv så att ställa sig på samma sida som en ulv är ju uppenbart ett felsteg. Därav kör SJSL med sitt snack om att Mukwa är grön. Han sätter även Recca i det gröna facket eftersom hon var på Viems. Själv så är SJSL inte på Vimes. Tyr får sig en släng av gröning här eftersom hans förmåga var den som hörde ihop med Reccas.
Korpa vet jag inte alls var jag skall placera. Han har än så länge fallit genom stolarna för mig. Någon får gärna highlighta vad han har gjort så jag uppdaterar mig.
Exakt samma slutsats som alla spelare i detta spel. Kikar vi närmre så är det säkerligen exakt vad Vimes har skrivit.
De jag är misstänksamma mot är Brynolf, Lu-Kaazh och Xyas.
Nu kommer folk säkert rätta mig med citat om jag har fel, men de var aldrig särskilt mycket på Vimes. Misstankar från Brunolf och Xyas började inte riktas mot Vimes förrän mitten av söndagen, och då började det redan bli tydligt att Vimes med stor sannolikhet skulle ryka.
Folk får gärna rätta mig med citat om jag har fel med detta, och någon får gärna påminna mig om hur Lu-Kaazh varit inställd till Vimes.
Här väljer SJSL sina tre mest misstänkta. Att utesluta Lu-kaazh är ju samma sak som att vara ulv i bybornas ögon så det är uppenbart att SJSL vill stå på bybornas sida. Se bara på xyas. Han såg inte Lu-kaazh som en ulv utan valde istället Brynolf. Det blev hans död. Ovärdigt en bybo som xyas. Hans snok var kass den här rundan..
Däremot så var det ju väldigt tydligt med att xyas var på Vimes hela första rundan. Så att basera sin misstanke gentemot xyas med att han inte var på Vimes i första rundan är ju epic fail. I sitt snack ovan så smyger SJSLarsson in att någon måste påminna honom om hur Lu-kaazh egentligen var mot Vimes. Han flaggar för att det kanske inte var så farligt ändå. Brynolf var även han rätt mycket på Vimes för den delen. Han failade i slutet av rundan och det blev totalt kaos för byn. Det satt honom på ulv-pottan mycket tack vare vår kompis xyas. Två bybor rök tack vare detta.
De tre jag har räknat upp nu har även pistoler, vilket enligt Mukwa var något poliser föredrog, vilket leder till min nästa punkt.
Det stämmer ju förutom att det fortfarande är Tyr som skall vara Mukwa.
Det påtalades flera gånger att jag var oaktiv första rundan, vilket stämmer. Jag kommer dock vara mer aktiv nu, och jag börjar med att framlägga en teori.
Efter detta så går jag rätt hårt mot SJSL pågrund av alla fakta fel. Efter det är det tack och godnatt. För mycket press?
Enligt Mukwa gillar polisen pistoler, vilket Vimes (konfirmerad polis) hade och Spider (konfirmerad brottsling) inte hade.
Alla tre som jag huvudmisstänker har pistoler.
Dock har både Recca och Mukwa pistoler och båda har förmågor. Skulle det kunna vara så att pistoler är antingen hos poliser eller hos folk med förmågor?
Enligt Tyr. Ja. Sen börjar SJSLarsson lite smygigt att fälla sina misstankar mot Recca och Mukwa för att de bär pistoler. Fattar inte riktigt vad SJSLarsson vill uppnå med det här.
Anledningen till att jag tror detta är att jag själv har en förmåga, vilkens existens jag härmed outar.
Det enda som inte stämmer in helt på denna teori är Tyr som påstått sig vara miller men ändå har ett gevär. Trots detta anser jag att det är värt ett försök för mig att göra detta; det kan till exempel vara så att hans egenskap som miller helt enkelt är en ulvursäkt.
Okay. SJSLarsson har en förmåga. Han är väktare.
Tyr är ju inte miller utan det är Mukwa och Tyr bär ett gevär. På nått vis vill SJSLarsson få till det att Mukwa är ulv för att han outat att han är miller och på samma gång vill han säga att Tyr är ulv för att han har gevär och är miller.
-----------------------------<>-------------------------
Av detta kan jag konstatera i alla fall en sak. Det kanske är taskigt och så, men SJSLarssons inlägg är ju katastrof. Det är ju så fel att det är utmärkande och panikartat dåligt. Alltså, om man är med i spelet för första gången och får rollen som ulv kan man lätt drabbas av panik och inte veta vart man skall ta vägen. Samma sak om man är bybo under press. Mitt första spel slutade i katastrof för mig själv. Jag hamnade under press och drog lite lögner här och var för att inte avslöja mig som väktare. SJSLarsson var aldrig under press. Han var aldrig i strålkastar ljuset och det förvånar mig att det kommer ett långt inlägg bara för att lixom. Inlägget är ju sedan en katastrof och egentligen finns det ju inget att finna i det hela. OBD skrev något liknande om Lu-kaazh. Att hans inlägg skrevs för att han skulle verka aktiv och försöka med något (eller liknande). Det här är ju precis samma sak. Från ingenstans kommer SJSLarssons analys som är helt felaktig.
SJSLarsson var således en bybo som ville visa framfötterna men misslyckades totalt. Utan press på sig försökte han vara delaktig i spelet och ge sig på analyser som övriga spelare. Det vart lite för svårt för honom på grund av att han är en nybörjare och när det dök upp negativ kritik på stört från bland annat mitt håll orkade han inte försöka rädda sig. SJSLarssons hade kanske inte tid med att börja om från början och läsa igenom allt igen för att få det hela rätt. Att offra tid på varulvsspel kanske inte var hans grej och bär det emot så är det ju så. Det enklaste sättet var att utgå. (Observera att jag inte tycker att det är fel att utgå ur spel om man har viktigare saker i verkligheten. Dock så skiter ju jag i verkligheten så länge jag är med i spelet. Jag är inte Konrad Konvalj på mitt jobb eller på min fritid. Jag är Konrad Konvalj i varulvsspelet och skulle jag känna att jag inte hade tid hade jag också utgått. Nu har ju jag tid (uppenbarligen) och jag älskar den här skiten precis lika mycket som K.K så det är lixom bara att köra på. SJSLarsson om du läser det här skall du inte tro att jag klankar ner på dig som person eller tycker att du har gjort nått fel. Jag säger att SJSLarsson i varulvsspelet inte pallade trycket och det enklaste var att utgå.)
SJSLarsson var en ulv som försökte vara byboig och skriva analyser som andra bybor. Dock så vart det lite för mycket fel och att slingra sig ur det blev för mycket för honom. Nu hoppade OBD in i handlingen istället och det är ju klart att ingen räknar med att det går att försöka hitta tells på OBD via SJSLarsson eftersom det är två olika spelare. Ett guldläge för OBD som ulv vill jag påstå.
(Långt inlägg kanske, men rätt fresht
)