Alright. Jag har läst igenom vad som skrivits nu och har väl tänkt att försöka producera ett vettigt inlägg.
(Alternativt åker jag till Örebro och sköter alla Mukwas åtaganden medan han ägnar sig heltid åt varulvsspelet. Med tanke på hur spot on hans långa inlägg var är det kanske det bästa jag kan göra för byn
)
Nå. Vi börjar i rätt ände:
1. Det här spelet kommer bli något helt annat mot tidigare spel. Det är inte ens samma spel liksom. Så att vi är grymma på fluffspelen (för det är vi) säger inget om huruvida vi kommer vara vassa här. (Innan spelet var det nästan så att jag önskade att jag skulle bli ulv på grund av det.) Det här är liksom något annat.
Öppet sinne! De gamla sanningarna som råder i fluffspelen får ställas i diskhon under det här spelet.
Är det någon som har erfarenhet av att spela maffia utan fluff? Börja snacka i så fall.
2. Sen behöver vi hitta något vettigt att diskutera. Jag tycker det finns två saker:
A: Hur vi ska agera kring utröstningen, och hur aktiva vi kommer vara.
B: På ett mer principiellt plan hur vi menar att byn kan vinna en sån här match.
En hel del av det här har redan börjat luftas och mina favoriter bland de som vädrat sina åsikter är KK och Mukwa.
3. Jag tycker:
att vi verkligen ska undvika att slentrianrösta. Lägger du en röst på någon ska det vara för att du vill att den personen ska åka ut.
att byn inte tjänar på korta rundor. Det finns ingen anledning att stressa fram en utröstning.
Jag tror:
att vi vinner genom att metodiskt låta alla komma till tals och ta ställning till vem de helst röstar ut. Och därifrån börjar samla ihop röster för att få en utröstning: vilka vågar rulla med sina tidigare åsikter och bidra till utröstning och vilka fegar ur?
4. Jag kommer vara sådär lite halvaktiv. Dagtid kommer jag vara runt en del och då tittar jag väl in ipad-ledes. Så verkar jag korthuggen är det säkert därför. Kvällstid kommer jag ha möjlighet att skriva något längre inlägg (som det här). Men that's it. Dock kommer jag garanterat läsa vad som skrivs.
5. Angående Paxen är jag arg, ledsen och besviken. Och lite förväntansfull. Paxen är ju ett jävla fenomen. Hur lyckas man att alltid, alltid, alltid bli den förste att få misstankar riktade mot sig? Det är ett mirakel!
Jag tycker inte att Paxens märkliga inlägg (läkare/helare, prata om PM, fånga en ulv) är värsta pingen. För det första är det Paxen och vad gäller honom är jag beredd att svälja ganska mycket (hrrm), och för det andra kan jag inte förklara inlägget på ett vettigt sätt utifrån perspektivet att han är ulv. Den enda rimliga förklaringen till inlägget är att det är Paxen som skrivit det. Och det säger ju inget om han är ulv eller inte
Däremot kan man ju tänka sig hans inlägg som en honungsfälla som ulvar dras till (osäker på om ulvar gillar hooooning iofs). "Hey! Bybo skriver konstiga saker! Kom igen, flocken, dags att verka aktiv!" I så fall tycker jag Spider skulle kunna kännas som en bov. och jag är nog mer benägen att tro att ulv-Spider hugger mot bybo-Paxen än att ulv-Paxen skrev inlägget.
6. Så:
Anklaga: Dr. Spider Snuggles
Jag är inte säker på att jag tycker det här "Anklaga"-systemet är så jävla skönt egentligen. Men för tydlighetens och senare rundors skull tänker jag spela med.
7. Nu vinner vi det här och visar att vi kan spela det här spelet också! Tjing!