Re: Recca med ytterligare skit på Mukwa
Recca said:
Men Mukwa hittar ju bara personer som han misstänker.
'
Ja, det krävs en hel del för att man ska vara grön i mina ögon...
Recca said:
Det Mukwa gör är dock att släppa alla andra sina misstankar och börja jaga dig med svets. Helt plötsligt är knappt jag och K.K på tapeten. Det är Vimes hit och Vimes dit.
Hur ska du ha det, Recca? Du anklagar mig för att "smyganklaga folk i svar till andra"... Jag släpper inte någon bara för att någon annan blir misstänkt så länge jag vet att det finns mer än en ulv kvar i spel.
Vad gör Mukwa när du drar tillbaks rösten från honom - och i både min och K.K's mening får en rejäl bunt bybo-poäng?
Han ser det inte ens! Han ser bara en helröd ulv. Att du drar bort din röst bekräftar hans idé om att du är ulv! Enligt mig är det galet att Mukwa inte kan tänka sig att föreställa sig dig som bybo i sin vildaste fantasi. Han verkar vilja gå i graven med dig som enda misstänkt.
1. Det funkade bra, jag hängdes inte. Något du kanske kan ta i beaktande. 2. Inaktivitet är inte synonymt med 'tid till att skriva inlägg'. 3. Att raljera som du gör här bidrar inte direkt till analysen av mig, varken din psykologiska analys eller din varulvsspelsanalys. Det är bara irriterande.
Recca said:
men Mukwa tar det steget längre och anser att det faktum att det finns en möjlighet att Vimes är ulv garanterar att han är ulv!
bla bla bla. Läs inläggen istället.
Fram hit är jag fortfarande övertygad om att Mukwa är ulv. Men vi skapar en fälla för ulvarna genom att jag följer K.K på ett drev taget ur luften och röstar på Vimesy. Vimes reagerar som en bybo borde göra i den situationen och får bybopoäng i min mening. Brynolf hakar på och grönar sig själv i mina ögon. SJ missar tavlan helt och rödar sig fullständigt.
Ja, för omotiverade röster är ju jävulskt grönande... speciellt om de kommer med en förklaring i efterhand som är ett copy paste på KK... Det här gäller för övrigt även dig Recca.
...Mukwa? Han backar lite på sina misstankar mot Vimes, tycker att vi misstänker honom på fel grunder (vilket vi ju gör också, det är ju ett skendrev). Det här ger Mukwa en del pluspoäng, i min åsikt. Men att vara byboig i en sådan situation är inte så himla svårt om man faktiskt har hängt med i tråden (vilket inte Spider verkar ha gjort).
Mukwa kommer tillbaks lite senare och har då återigen släppt Vimes, antagligen för att han får noll medhåll och det blir ett otjänligt drev. Nu ger han sig på mig, Recca. Tycker att jag är spretig, inte tar ställning och så vidare. Jag har ju redan besvarat just det inlägg jag refererar till med en "bortviftning".
Anledningen till att jag släpper på Vimes är, ungefär som du skrev, för att jag inte fick med mig någon, uppenbarligen var det bara jag som såg någonting på Vimes, plus att en massa omotiverade röster haglade in på honom.
Jag går på alla som jag nosar upp någonting på, och i ditt fall började det egentligen med att alla ser dig som helgrön, trots att du inte har lagt mycket mer än en motiverad röst. Om du nu faktiskt är bybo, så vill jag ju kunna lita på dig. Dessutom verkar många hålla dig som grön, vilket innebär att de kommer lyssna på dina motiveringar. Att du inte har gett några motiveringar är synd, eftersom du inte förklarat hur du har tänkt. Det är inte bara synd. Det är en scum tell också, eftersom du mest flyter med.
Han gör i princip en liknelse mellan de byn misstänker mest och de byn misstänker minst och så säger han att det finns minst en ulv bland dessa fyra personer. Sedan stödjer han det med enkel matematik. Det här kanske ser bra ut om man är yrvaken och lite bakis när man läser det?? Själv önskar jag att jag hade ett par brödkavlar att slå mig själv i huvet med så att jag kunde se logiken...
Jag har inte direkt dragit så stora växlar på det, eftersom det inte säger speciellt mycket. Jag kunde ha skrivit: omotiverade röster är bajs, och i Vimes-drevet var det lätt att flyta med (vilket jag redan har skrivit). Det mest rödande med mig sparar du till dagen efter en potentiell hängning där du gick offline. Varför då? Om du tycker att det är en scum tell är det väl bättre att få ut den så att folk kan reagera på den? Om jag hade en superbra motivering till varför jag skrivit den, hade det ju varit bättre om du fått höra den än att jag skulle röstas ut och inte ges möjlighet att svara på den. btw. Jag har ingen bra förklaring på min skojsiga statistik. Den visade sig dessutom vara felaktig, eftersom jag blandade ihop Tyr med SJ och Purga. Jag antog att alla skulle förstå att det inte går att basera några tells på det jag skrev... inte ens jag gjorde det. Varför skrev jag det då? Dels för att det är vad jag tror. Jag tror att minst en av er fyra är ulvar (och ja, då är det korrekt att Tyr ingår). Statistiken var bara ett trött, lite kuligt inslag.
Och så hann jag inte längre. Vet ej hur aktiv jag kommer vara innan 22, beror lite på mina vänner. Jag kan tänka mig att hänga någon ikväll. För nu har vi mycket text att analysera i runda 1. Tyr är min prime suspect så rösten står kvar.