Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: K.K´s up-lista

R.J said:
Dude! Inte ens nära. Jag sklle inte ens klassa mig som en skarp spelare alls. Skillnaden är att jag inte bygger alla mina poster på "Kolla hur awesome jag är!". Jag säger "Så här ser jag det och ta det som det är". Det är skillnad.
Fast det gör inte jag heller.

Om du inte menar att jag precis beskrivit mig själv som grym i början av runda 1.

Jag spelade väldigt bra i början av runda 1. Inget snack om saken. Att jag bygger nån form av awesomeness över mig själv i runda 1 håller jag inte alls med om.

Jag lyfter fram några andra spelare som jag tycker gjorde ett bra jobb i runda 1.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag har funderat lite på Roberts jätteinsats och jag tycker att den är klart mer grönande än rödande. Det kunde ses som misstänkt att gå från nybörjare till en sån analys, men både omfånget och tajmingen säger bybo. En ulv skulle kunna göra en sån analys för att rikta misstankar åt fel håll eller för att verka aktiv, men de flesta ulvar har problem att skriva så utförliga analyser, särskilt nybörjare. Dessutom fanns det inget direkt hot mot Robert vid tillfället som kunde motiverat en ulv att göra en satsning.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Robert Jonsson said:
Konrad Konvalj said:
Nu var den där Tyrsan en ulv, men Vimes togs av daga i samma veva.
Det var inte i samma veva. Tyr åkte ut i runda 1, Vimes i runda 2. Hur tänkte du här?
Aja. Jag drar fram ur arslet här och freebasar lite.

Tyr var ulv i vilket fall som helst och när Tyr var ulv hade jag Vimes/Mukwa problemet framför mig.

Att Cassius var ulv tyckte jag var givet så att hänga honom för att sedan gå in för att hänga Vimes var planen, men ulvarna ville inte att vi skulle jobba på det viset.

Brynolf

Dum fan
Drar till veterinären en sväng. Förhoppningsvis slutar det på ett annorlunda sätt än sist...

Nu vill vi se Elmrig och Mukwa och hela gänget outa sig.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Konrad Konvalj said:
Lite svar till R.J kommer nedan. Jag har valt att gå in på Elmrig+K.K = ulvar. Den delen var inte lika mastig. Den översta genomgången av K.K i runda 1 vill jag ha lite bättre specat vad jag gör som är ulvigt. Att lägga in #[random nummer] är inte bara att hitta och kräver lite tid så för min del ser jag gärna en mer tydlig uppspecning av scumtells alá:
Det här också typiskt försvar från KK "Jag orkar inte, gör arbetet åt mig!" och sen om någon gör det, så slätar han lite lätt över det och inte bemödar sig att svara ordentligt. Så nej, KK att du inte orkar att enkelt hitta inläggen jag refererar till kommer inte få mig att gå tillbaka och göra om allt arbete igen, när resultatet troligtvis blir väldigt litet. Du får helt enkelt avgöra om du tycker jag är värd att besvara eller ej (även om du vet att jag kommer tolka ej som ett ulvdrag).

Konrad Konvalj said:
1. K.K är ulv för att han dissar Mukwas anklaga idé efter det att Recca skrivit ett väldigt bra inlägg som pekar på att röstning är ett bättre alternativ.
2. K.K är ulv för att han var delaktig i att Cassius hängdes.
3. Unt so weiter
Alltså, det är inte enstaka dragen som gör dig misstänkt Konrad, utan det är att du konsekvent kör samma strategi och gör dig svår att analysera.

Konrad Konvalj said:
Eller så kan det indikera på det som Brynolf skriver: "Jag tror det är rimligare att vi hittar nån ond jäkel bland dem som kommer lite senare på drevet; som jag eller Spider Jerusalem i detta fall. "
Klart det kan betyda det. Ingenting är omöjligt. Jag kan till och med gå med på att det finns en liten, liten chans att du inte är ulv.

Konrad Konvalj said:
Min tama formalia-fråga har jag redan förklarat som en test av Elmrig. Jag ville få fram text och se hur han hanterade den frågan. Jag körde en liknande process med "Elmrig, nått nytt!"
Lite väl tamt och vänskapligt, va? :gremwink:

Men visst jag kan köpa den här poängen, absolut. Särskilt eftersom jag tycker Elmrig gjort bra ifrån sig för att rentvå sig från mina ulvmisstankar. Det gör att jag inte tror att ni båda är ulvar som planerar sakerna gemensamt. Om inte Elmrig är ulv går det ju inte!

Konrad Konvalj said:
Här vet jag inte riktigt vad du vill få fram R.J.
Som jag skrev tidigare, var det här spontana intryck som jag hade då jag gjorde analysen. Jag hade då fortfarande en tanke om att du och Elmrig arbetade tillsammans och tanken var då att belysa hur ert samarbete kunde gå till, men Elmrig har ju blivit grönare så då faller de här tnakarna lite.

Konrad Konvalj said:
Allt ovan har du kladdat in så många olika inlägg, men det handlar ju om i stort sett samma sak.
Kan ju vara därför de är ihopkladdade. Just a thought. :gremwink:

Konrad Konvalj said:
Vet inte hur många gånger jag förklarat det här. Jag tycker fortfarande att Anklaga systemet suger. Jag vill rösta och ser du det som en scumtell så får du nog tänka om.
Om du får förklara det om och omigen kan det kanske betyda att 1) du inte förklarat tillräckligt bra eller 2) din förklaring håller. Jag går på nummer 2. Efter du sagt: "Awesome! BEST. IDEA. EVER." Det är den typiska KK-liret liksom. Sen när det kommer kritik från någon (vill minnas det var Recca) så är KK plötsligt "Öh, men det här suuuuger juh!".

Robert Jonsson

Konrad Konvalj said:
Fast det gör inte jag heller.

Om du inte menar att jag precis beskrivit mig själv som grym i början av runda 1.
Dude, du gör det konsekvent! :gremtongue:

Konrad Konvalj said:
Jag spelade väldigt bra i början av runda 1. Inget snack om saken. Att jag bygger nån form av awesomeness över mig själv i runda 1 håller jag inte alls med om.
Alltså, du får inte många rätt här:

1) Du spelade inte bra i runda 1. Det finns inget konkreta saker du för fram. (Återigen, tycker du det - ge mig ett konkret exempel.) Det enda du gör är att ställa dig bakom andras idéer och säga att de är awesome.

2) Jag har aldrig sagt du i runda 1 är awesome - det är efteråt som du gör det. När Recca åker ut börjar du sätta det i system att knyta dig samman med henne. När hon inte kan säga emot. Det här har jag uttryckligen sagt till dig ett par gånger.

Konrad Konvalj

Myrmidon

R.J said:
Fast det är ju det, då jag gick tillbaka och kollade tyckte jag aldrig att du var grym. Du skriver massa fluff och bygger alltid vidare på vad någon annan har sagt. Hade du kommit med ett par egna tankar och varit först hade det varit en annan sak. Återigen, du refererar tillbaka till saker som inte stämmer.

Om du nu upplever att jag har fel, gå tillbaka till runda 1 och leta rätt på en idé som du kom med först och som andra hakat på och tyckt varit en bra idé. I dare you!
I rätt blandad ordning har jag samlat lite tankar och intryck av mig själv här.

Jag vet ju inte exakt vad du vill att jag skall plocka fram och det bästa är som sagt var att du ger mig en lista med scumtells som du har på mig. Då kan jag ju ge ett mer ärligt svar. Nu måste jag gå igenom "rätt" poster för att komma i närheten av vad du vill ha.

Från start är det jag som är på !Paxen först. Det är väl ändå ingen scumtell? !Paxen spelar ulvigt och jag hugger. Elmrig hakar på och jag försvara !Paxen lite med att skriva att han faktiskt påpekat att han ännu inte läst startinlägget. Dock så är det ju så jävla onödigt att då börja jiddra i tråden och en ulv-tell. (Jag vet av egen erfarenhet att det var exakt så K.K-!Paxen-OBD-Stövelkatten gjorde i förra liret. Vi slarvade som fan med startinlägget och det sket sig big time. Att !Paxen skulle göra det igen är dock ingen omöjlighet). Efter mig har ett flertal andra hoppat på !Paxen och inget fel med det. Förutom att Spider gör det då? Enligt bland andra Mukwa (och Brynolf tror jag?) De tycker att Spider scumtellar genom att anklaga !Paxen. Det tycker inte jag. Däremot scumtellar Spider i ett senare skede.

Mukwa´s topp 3 lista har de flesta använt som en scumtell efter K.K men det är ju rätt svårt att bekräfta om K.K lagt fram det för att han gör ett bra bybojobb i början av runda 1 (K.K själv tycker det, men inte R.J och kanske några till?)

Jag är på Tyr rätt tidigt för att han åker räkmacka på dig R.J. Jag påpekar att det är slött av honom och konstigt att be dig ställa frågorna till Elmrig.

Sen har jag ju tonvis med anklagelser mot Mukwa, men dessa är ju också jävligt svårt att bekräfta. Mina misstankar mot Mukwa är som sagt var 5 och att det jobbas hårt för att hänga mig behöver absolut inte vara en nackdel för byn. När jag dinglat klart och det visar sig att jag är grön kommer det vara oundvikligt att låta Mukwa leva vidare. Men som sagt. Jag är rätt inne på att ändra mina tänkar gentemot Mukwa just på grund av att denna runda får vi verkligen inte klanta till det.

Jag vet på rak arm att jag drog bort rösten från Mukwa på grund av att !Paxen outade sig som väktare och diverse andra händelser där i krokarna. Jag nojade igång på att xyas var inblandad som ett mål och det var lixom inte läge att missta xyas redan där. Nu har vi xyas kvar i spel och !Paxen är vår väktare som skyddar sig själv varje runda. Att han gick ut med det så tidigt i runda 1 är fortfarande idiotiskt och uvlarna har ju tjänat mest på det hela. Jag var i det läget fundersam till varför !Paxen inte röstade på Mukwa? Han var en av få som röstade på Spider och det kändes inte så värst bra. Jag vet med mig att Tyr skrev ett inlägg där han motiverade sin röst på Mukwa med afk-kortet och det var lixom där jag skruvade igång mig själv rejält. Att fimpa Mukwa oavsett var då en väldigt bra tanke. Det spelade ingen roll om han var grön eller röd. Vi hade fått ut mycket av det hela ändå, MEN tanken om att xyas skulle kunna vara våran väktare fick mig tillslut att flippa över till röst: Ingen.

Där var Vimes högst delaktig i mitt val att dra tillbaka rösten.

Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.

Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?
Den lilla strofen får mig att noja iväg några steg till..

K.K said:
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
K.K said:
Är inne i nojjan nu..

Allså, vi hänger Mukwa och han visar sig vara bybo. Det är ju skit, men så vart det.

Ulvarna nattmördar xyas eftersom det kan ge ett brunt sken över !Paxen. Fullt rimligt i mina ögon. !Paxen har ju inte chansat på att vara väktaren utan han är vår väktare, men samtidigt är han ju !Paxen så att fälla honom som ful-väktare är ju inte allt för svårt.

Byn hänger väktar-!Paxen i runda 2.

Sen är det finito va? Vi hade råd med två bom om jag inte minns Mukwas ord fel.

Konrad Konvalj said:
Purgatory said:
Tyr said:
Om jag ska rösta så vill jag vara så säker som jag under omständigheterna kan vara på att jag röstar på en ulv.
Visst är det så, men genom att vänta länge och avvakta rösterna blir det betydligt svårare att analysera ditt spel senare. Att inte vilja rösta på någon är ganska typiskt varulvigt. Och det skadar inte att sätta press på folk även om man inte är helt säker på att de är skumma. Om de klarar sig bra under press och visar upp ett "bybobeteende" kan man vara säkrare på att de inte är en ulv.
Så.

Har läst ikapp en aning och börjar med att plussa Purgatorys inlägg riktat mot Tyr här.

Sen så hänger jag på och ger Tyr ännu en liten skopa:

Tyr said:
Robert Jonsson, 2up - En frisk fläkt! Underhållande att läsa. Dock så kan det lätt gömma sig en varulv bakom spelet han kör på. Skulle vilja se fler resonemang i allmänhet.
Efter din bedömning av R.J har det inte hänt så mycket från hans sida. Han har till och med påpekat att hans aktivitet kommer att vara apkass vilket du nämner i ditt inlägg.

Varför valde du R.J?

För mig är det uppenbart att det är hur lätt som helst att granska R.J men du kanske är av en helt annan åsikt? I min stora ulvjägarhandbok finns det betydligt fulare fiskar i vattnet än Robban som är betydligt mer intressant i nuläget att kolla över och hitta scumtells på.

--> Recca "K.K, din kritik angående Tyrs analys av RJ tycker jag är träffande och det väcker frågor om Tyr."

Fetar den eftersom det påpekats vid ett flertal gånger att jag är den som hakar på Recca. Så har det inte varit i tråden. Jag har hakat på Recca när hon lade fram röst istället för anklagelse prylen. Det är spot on och det är bra skit. Alltså, Recca har gått väldigt mycket i samma linje som jag. Vi spelade i starten av runda 1 väldigt lika i mina ögon att se på saken.

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag gissar på ca 2 ulvar bland de som inte röstat än. Motivering? De törs inte ta ett sådant aktivt beslut om hur byn bör agera. Att ta aktiv ställning är riskfyllt för ulvarna. Således:

!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj
Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Vimes
xyas

Källa:
!Paxen (3): Spider, Robert, Recca,
Mukwa (4): Konrad, Vimes, Purgatory, Elmrig,
Fyndigt inlägg.

Vid en första anblick så skulle jag välja följande två ulvar: Mukwa och Tyr.

!Paxen skulle kunna vara ulv precis som vanligt men det är inte så kittlande.
Brynolf har jag ärligt rätt dåligt koll på, men jag tycker han är skön och hans spel hittills har inte pingat (liten brasklapp här eftersom jag inte luskat så mycket i honom)
xyas har jag inte så mycket att säga om förutom att vi inte behöver vänta på honom.

Mukwa har jag uppenbarligen satt på en ulvpedestal sen långt tillbaka, och Tyr har jag fått en rätt dålig känsla av. Inlägget där han förklarar hur och varför Vimes skrivit också (eller hur det nu låg till, jag freebasar mest nu så orkar inte kolla upp detaljer) är nått som fortfarande stör mig. Sen är hans ställningstagande rätt mjukt och analyser är rätt intetsägande. Att analysera R.J tycker jag är ett så pass dåligt val att det nästan är en scumtell.

Recca röstar: Mukwa, alltså den där 5:e rösten.

Spider Jerusalem said:
Recca said:
Jag tänkte göra det här intressant...

Röst: Mukwa

One to go.
Skulle vi kunna få en motivering varför du gör det eller gör du det bara för att börja få en majoritet?
Tar upp detta mest för att jag stötte på inlägget. Spider som sedan röstar på Vimes med ett rejält flokinlägg som säger att Mukwa typ är 50/50 ulv och sedan inte ulv. Ja ni hajar.

Och K.K "tar rygg" på den gode Spider så klart, men på ett helt annat vis.

K.K said:
Var precis in och tänkte skriva det samma. Jag har däremot rätt bra koll på vad Recca tycker, men sättet hon röstar på just nu är lite slappt. En motivering är bra för att recappa om inte annat så gör ditt jobb Recca.

Hittade lite anteckningar från Tyr också:
Tyr said:
Mukwa har bland annat kritiserats för varierande kvalité på inlägg, misstag som att ha missat att ta med SJ i sin UP-lista och även om UP-listans innehåll i sig självt. Men när jag läser igenom hans inlägg så får jag mer intrycket av en stressad och frustrerad bybo än det av en varulv. Det är det som ändå får mig att rösta på !Paxen, spelaren med de många felskrivningarna. Till skillnad från Mukwa så känns !Paxen som en varulv som är irriterad över att ha gjort bort sig så tidigt. Han var stingslig, förolämpade folk osv. Borta under långa perioder. När spelare anmärkte på att han spelade mer som varulvs-!Paxen än bybo-!Paxen så lugnade han ner sig till sitt vanliga jag. Nåja, jag är inte helt övertygad om !Paxen. Men det är det bästa vi har för tillfället.
Fetade några saker här.
Den där snubben som kritiserar Mukwas inlägg är jag. Vimes gör det också, men han är ju rakt av inte upphovsmannen bakom det utan det är K.K.
Att Mukwa utelämnar Spider i sin up-lista är något jag fortfarande ser som en scumtell med tanke på att jag i nuläget har just dessa två herrar på min ulv lista. Sen att Tyr går in och kastar bajs på !Paxen är ju något som jag är emot. Alltså, jag var den som tog ställning till att !Paxen är ett dumt alternativ att rösta ut efter hans förklaringar. Vimes var nummer 2 även där har jag för mig.

Ja, mycket handlar om Mukwa..

Så kontentan av det hela är ju det jag skriver i början. Alltså, hängs jag måste Mukwa hängas i nästa runda annars är byn chanslös. Lägg där till att vi måste hitta en till ulv jämte Mukwa och då lägger ju jag min slant på OBD.

Men som sagt vid ett flertal tillfällen. Jag är villig att tänka om gällande Mukwa. Vi får inte hänga någon utan att vi är säker på att vi gör rätt val. Den här rundan är jävligt kritisk.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Robert Jonsson said:
Konrad Konvalj said:
Vet inte hur många gånger jag förklarat det här. Jag tycker fortfarande att Anklaga systemet suger. Jag vill rösta och ser du det som en scumtell så får du nog tänka om.
Om du får förklara det om och omigen kan det kanske betyda att 1) du inte förklarat tillräckligt bra eller 2) din förklaring håller. Jag går på nummer 2. Efter du sagt: "Awesome! BEST. IDEA. EVER." Det är den typiska KK-liret liksom. Sen när det kommer kritik från någon (vill minnas det var Recca) så är KK plötsligt "Öh, men det här suuuuger juh!".
K.K said:
Mukwa´s anklaga idé låter klockren och väldigt sund.

Röst: Ingen
Anklaga: !Paxen
Och en förklaring på varför jag hakar på Recca´s idé som jag även bygger vidare på

K.K said:
K.K har nu även insett att det är lönlöst för hans del att skriva Anklaga: Mukwa. Istället för att jobba på med sånt så anklagar jag precis som vanligt i ett ulvspel till höger och vänster. Utan att gå igenom mina inlägg tippar jag på att jag kastat ut anklagelser till alla utom: Brynolf-Purga-xyas-Recca-Spidde

Att rösta är som Recca skriver ett bättre alternativ så anklagelse prylen ser inte jag som något helt nödvändigt. Visst, det kan hjälpa till att se vart man för tillfälligt har sin främsta misstanke eftersom man tydligt fetmarkerat sin anklagade, men mer än så tror jag inte att det hjälper.

De intryck jag fått av Brynolf så här långt är bra vibbar. Jag tycker i jämförelse med Mukwa att Brynolf känns fresh.

Att slopa anklagelser och rösta istället betyder ju inte på något vis att vi kortar rundorna. Jag tror det däremot ger mer edge till rundorna, och det är ett lite mer vågat spel av byn. Med hjälp av röster kan vi säkerligen locka fram ulvarna att hoppa på tåg som de sedan inte kan ta sig ifrån. Ett mer risky spel från byns sida tror jag framåt 22.00 kan ge oss en väldans massa om vi har is i magen och är redo att flytta bort röster. Alla bybor skall i mitt tycke våga vara vågmästare och ta bort sin röst i sista sekunden om de inte är 100 på att det är en ulv som är på väg mot galgen. Ett röstspel från bybornas sida mot slutet av varje kväll tror jag är en nyckel. Du vet ju själv hur jävligt det var när jag meckade med rösterna senast du var ulv. Det var svettigt har du erkänt och när man svettas som ulv då kan vad som helst hända.
Och konstigt nog hakar Recca på K.K i vidare resonemang.

Recca said:
Bra resonemang. Du vidareutvecklar det jag själv tänkte kring anklagelse/röstning.
Och K.K hoppar in som en övrig för att komma vidare i det resonemang som Recca tagit initiativet till, men som K.K helt självmant byggt vidare på

K.K said:
Ikväll 22.00 kan vi om vi vill hänga någon, och det är väldigt lockande. Kikar jag lite lätt igenom snacket så ligger ju !Paxen brunast till. Honom behöver jag absolut inte hänga ikväll. Random 50/50 !Paxen är bra att ha även i runda 2. Det spel !Paxen kör är ju rätt svårt att greppa, men det skapar en väldans massa snack hur han gör det och nu när det inte finns nått fluff att prata om är det nog bra att ha !Paxen att prata om.

Vi är 12 pers och om vi samlar 7 röster på någon kommer denne att dingla så länge inte någon med is i magen ändrar sig strax innan 22.00 och det skulle ju i alla fall ge oss något att snacka om i morgon.

K.K´s alternativ:

Ett alternativ som jag diggar skarpt är att vi nu sätter igång och röstar. Vi skapar tre jämnstarka drev. Hur vi går tillväga det vet jag inte men det handlar ju lite om aktivitet och sånt. Ett alternativ är ju att lägga sin röst där man har sina största misstankar och när kvoten 4 är uppnådd får ingen mer rösta på just den spelaren.

När vi sedan har 4+4+4 kommer vi kanske att ha något nytt att snacka om. Jag målar upp scenarion i huvudet där 4 pers har lagt sin röst på !Paxen och hans kvot är fylld. Har man inte siktat längre bort än !Paxen och måste bygga upp ett case mot någon annan då kanske kan bli svårt. Speciellt för en ulv. Vågar 3 ulvar lägga sig i samma fålla? Vad händer om de 3 ulvarna lägger sig i varsin röstningsfålla?

Jag vet inte om min plan är vattentät, men den låter bra i mitt huvud.

Hur ser övriga på det hela? Sätter vi igång och röstar på en gång eller skall vi tvångsrösta enligt den purgatoriska ordningsföljden? Gäller de röster som redan ligger eller skall man ha en chans att tänka om?
Recap

R.J said:
1) du inte förklarat tillräckligt bra eller
2) din förklaring håller.
Vart förklarar jag inte mig bra?
Vart håller inte min förklaring?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Lite från runda 2

K.K said:
Jag kommer inte stövlande in här för att ta åt mig någon ära av att Tyr hängandes, men jag vill påpeka att Recca och K.K var det som hittade Tyrs scum tells till en början.
Så sant så sant. Jag grävde upp Tyr och Recca fortsatte att pumpa. Jag hängde Tyr framför Cassius eftersom det skulle ge mig mer och att jag hade Tyr som en ulv. Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva skriva det heller.

K.K said:
Du hade rätt feta scums på Purgatory tidigare också. Något du flikade in vid ett flertal tillfällen. Du snackade lite om ett super fett inlägg gällande varför Purgatory skulle hängas också, men det såsade ur näven och blev en lite 1-5 lista med saker som Recca och Kongo Kipketer grävt fram på honom.
Stämmer till fullo. Recca drog fram fågelperspektiv och jag andra små saker. Allt som Vimes tog upp i sin lista hade redan tagits upp av andra. Nu grävde dock jag och Recca på fel snubbe nämligen Purgatory som sedemera hängdes som Cassius. Vi var inte de ända som ansåg att han var värd en hängning utan alla ställde upp på det. Även du. Den ända som i runda 3 som sagt att han inte ville se Cassius hängd är också du Robban. Övriga vet med sig att de var delaktig i det i och med sin röst, men du tycks inte villa vara delaktig i den utröstningen.

K.K said:
Jo. Det tycker jag att han skall göra.

1. Siaren har hittat en ulv betyder att vi hänger en ulv.
2. Siaren får sia en gång till idag och efter 22.00 kan vi ha nypt en till ulv med siarens förmåga.
3. !Paxen får göra lite nytta och offra sig för Siarens skull. Chansen finns fortfarande att ulvarna (alltså, den sista ulven) inte väljer att plocka bort !Paxen så då vinner vi en till runda med väktare+siare.
4. Är det en ful-siare som påstår sig hittat en ulv och vi nackar en bybo så vet vi nästa runda att vi har en ulv i ful-siaren.

Har siaren prickat en ulv skall det fram nu.
Och här har vi mina siar-krav. Hade vår siare gjort sitt jobb i runda 2 hade vi kanske haft Vimes kvar i spel. Då hade vi kanske mer att jobba med och rundan hade inte behövt sluta med Cassius död.

Kommer siaren ut med att han siat Cassius grön nu i runda 3 då skjuter jag packningarna och hänger honom.

Och i runda 2 tar jag upp följande om mitt eget spelande:

K.K said:
Jag köper det. Jag har inte varit så värst bra. Jag var inte så värst bra i slutet av runda 1 heller för den delen
Men jag kanske måste gå igenom mina poster i runda 1 för att se vart jag beskriver mig själv som en awwsåmens-fnuking-master.

Det är inget jag minns.

Konrad Konvalj

Myrmidon

K.K said:
Min tama formalia-fråga har jag redan förklarat som en test av Elmrig. Jag ville få fram text och se hur han hanterade den frågan. Jag körde en liknande process med "Elmrig, nått nytt!"

R.J said:
Lite väl tamt och vänskapligt, va?

Men visst jag kan köpa den här poängen, absolut. Särskilt eftersom jag tycker Elmrig gjort bra ifrån sig för att rentvå sig från mina ulvmisstankar. Det gör att jag inte tror att ni båda är ulvar som planerar sakerna gemensamt. Om inte Elmrig är ulv går det ju inte!
Men visst du köper poängen.

Varför tar du då upp den i din 5 timmars analys av mig? Det är ju inte så att jag hittat på något i efterhand här utan jag har tagit fram citat från den tid då allt inträffade. Jag förklarade mig för Elmrig vad det handlade om. Du har gått igenom alla mina inlägg, och ger mig följande:

R.J said:
I inlägg #799916 känns det som om en separation sker mellan KK och Elmring, då den sistnämnda pekar ut KK att han tar ledarroll ”och börjar diktera hur du tycker att vi ska göra och köra men sedan släpper du det spåret totalt” (Det här är för övrigt något som jag instämmer i – ta bara exemplet med hur han svängde rörande Anklaga-rösten från ”Världsbäst!” till ”Den suger juh!”)KK ger svaret – jag har kontroll och allt jag gör har en mening i #799925, till vilket Elmrig är skeptisk i #799928. KK frågar Elmrig i #799940, vad har jag missat och citerar en del av Elmrigs post – förutom den delen där Elmrig uttryckligen har skrivit vad KK missat. Elmrig återkommer med två poster och biter tillbaka på KK. I #799983 ger KK ett korthugget svar och säger han ska följa upp det, vilket blir en ganska slät post i #800034. L
#799983 är alltså mitt korthuggna svar:
K.K said:
Då är jag med på vad du menar. Blir ett rätt snabbt svar här så du vet, men jag återkopplar gärna senare.

Du har ett inlägg innan det här som är bra tycker jag. Sen såg jag lite snabbt att det kommer ett mastodontinlägg lite efter det här inlägget. Ögnade snabbt igenom det och det kändes också rätt resht.

Som svar på det hela.

1. Elmrig, nått nytt? Eller vad jag använde för överskrift var mest för att få just din uppmärksamhet. Mest för att stämma av om du var och lirade rollspel eller hängde här på forumet. Ditt namn fanns trots allt med och det fanns aktivitet på forumet, men inget i tråden. Kort sagt, jag körde ett klassiskt lockrop.

2. Att jag avvek från 4+4+4 drevandet var på grund av svalt intresse. Du var skapligt på, men ville hellre vänta tills idag. Recca var intresserad, men ville veta hur övriga ställde sig till det och Mukwa dissade det totalt. Kort sagt, det var för dålig respons på det hela, men så länge min tanke med det var planterat så kanske det skulle komma igång av sig självt.

3. Sen vill jag ju att du skall ta ställning och rösta. Inte bara du utan en hel hög med spelare.

4. En reaktion var jag ju också så klart ute efter och du har nu producerat ett gäng med mastiga inlägg och det är sånt jag går igång på.

Hoppar in senare efter rollspelande, umgänge, lite bärs och latrinbesök.
Och här kommer min släta post #800034

K.K said:
Konrad Konvalj said:
Bra inlägg Elmrig med en hel del fast att stå på. (Detta inlägg ögnade jag senast igenom lite snabbt, men nu är jag som sagt åter i spel på riktigt).

Elmrig said:
Vilket bör bli det tredje drevet? Spider har varit uppe på tavlan och jag känner att han fortfarande mest har reagerat snarare än agerat (kanske karaktäristiskt för honom?) och det skulle kunna vara intressant att sätta press på honom att hitta samband och "bättre" kandidater för utröstning än sig själv. Annars är xyas den stora jokern som varit i princip helt frånvarande. Frågan är om ett drev mot honom är helt bortkastat pga att han inte loggar in och lägger märke till det eller om han sitter här i buskarna och lurar och ett drev skulle kunna få fart på aktiviteten?

Mina förslag på tredje drev: Spider och xyas.
Det har säkert redan nämnts av någon men att hänga xyas är inte ett alternativ på kartan. Eftersom vi inte sitter på någon fluff info så behöver vi inte oroa oss för att xyas skulle plockas av ulvarna när det väl är dags för nattmord. Hade det varit ett flufftungt spel hade han varit ett bra val att plocka för ulvarnas del, men nu är han inte värd vatten för varken byn eller ulvarna. Andra scenarion med xyas är ju att han verkligen är ulv som har noll intresse av att avslöja sig genom aktivitet och lurkar undan, men det lär han få äta upp i senare rundor. Någon gång kommer han dyka upp i spel (högst troligt efter helgen om jag tolkat ett av hans typ två inlägg rätt). Sitter xyas på en av våra två feta roller har han givet använt sin förmåga på bästa vis. Att oroa oss för att xyas nattmördas i hopp att han skulle vara våran väktare/siare ser jag också som långsökt.

Ditt andra alternativ Spider kan jag inte säga så mycket om. Jag tycker han spelat bra och snäppt upp sig ytterligare nu på slutet med lite nya tankar som inte rör !Paxen.

Att du tar upp mitt förslag 4+4+4 är också bra tycker jag. Du för även diskussionen vidare genom att försöka hitta ett tredje alternativ. Alltså, du jobbar bra nu Elmrig.

Efter detta har vi ju även fått fram ett tredje alternativ på röstlistan och det är Vimes. Hur ser du på Mukwas val av kandidat?
Alltså, poängen du precis köpte "Men visst jag kan köpa den här poängen, absolut. Särskilt eftersom jag tycker Elmrig gjort bra ifrån sig för att rentvå sig från mina ulvmisstankar." är alltså exakt samma sak som du har dissat totalt tack vare mitt påstådda ulvskap.

Skall jag gå igenom alla mina poster tycker du? Allt står ju rätt klart och tydligt från runda 1 hur jag tänkt och vad jag gjort. Det finns lixom inget rum för svängningar i det hela direkt. Jag kan ju inte ta avstånd från vad jag skrivit och hitta på nått nytt. Med det sagt. Du har tagit dig tid att analysera mig mer än vad du tog dig tid att vara delaktig i byn i runda 1. Trots all denna tid du lagt på mig så tolkar du en sak under din analys på ett sätt och sedan när du får exakt samma sak igen postat av mig så köper du det.

Mukwa

Swashbuckler

Elmrig said:
Du får gärna utveckla hur jag har gjort bort mig? Jag vet givetvis vad du kommer att ge för svar här, jag vet även vad jag själv kommer att svara och du är säkerligen medveten om vad mitt svar på det kommer bli samt att du har betett dig scumt nog att berättiga det.
Ok, jag vet inte alls vad du kommer svara, så du kan ju få börja :gremsmile:
Kanske är det onödigt att ens föra diskussionen men jag ser ändå att du pratar med mig istället för om mig.
Nä, det är klart att vi ska ha diskussionen, och jag pratar gärna med dig, men först ville jag prata med KK, för att höra om jag förstått honom rätt. Om du är ensam om att tycka att jag ska ha en 4:a så är det en aning suspekt, dessutom eftersom det mest är luft som du baserar det på, bortsett från KK:s väl valda 5:a.

Du får också gärna berätta varför du anser att du inte ska outa före mig och varför andra skulle tycka att det är en bra idé?
Därför att jag trodde att t o m KK tyckte att du var skummare än vad han ansåg mig vara.

köper inte att du på något vis skulle ha "glömt bort" att det är bra att alla outar innan vi går vidare.
Med outar menar du skriver UP-listor hoppas jag. Nä, det hade jag inte "glömt bort". Jag hade däremot missat att Robban inte postat någon (hans långa svar som börjar med ett citat från mig räknade jag i förbifarten som en UP-lista när jag gick tillbaks för att kolla vilka som gjort), och !paxen var grön, så det spelade mindre roll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Och nu.

Fnuk it! Skall du fortsätta rösta och anklaga mig Robban får du peka på det tydligt och inte inbakat i långa analyser.

Jag har svarat på en hel del av dina ulv misstankar och läser du mina svar så kan du ju stryka vissa saker.

Jag kommer inte offra mer tid på det här problemet just i detta nu. Blir det aktuellt för en hängning av mig så kommer jag att fortsätta att svara på de anklagelser som riktas mot mig på ett tydligt vis. Jag ser gärna andra kommentera våran beef för det kan i slutändan ge oss mer om det visar sig att du lyckas få över tillräckligt med spelare på din sida. Jag vet ju med mig att jag inte är ulv och jag kommer göra allt för att byn skall hänga rätt snubbe den här rundan.

RasmusL

Champion

Mukwa said:
Elmrig said:
Du får gärna utveckla hur jag har gjort bort mig? Jag vet givetvis vad du kommer att ge för svar här, jag vet även vad jag själv kommer att svara och du är säkerligen medveten om vad mitt svar på det kommer bli samt att du har betett dig scumt nog att berättiga det.
Ok, jag vet inte alls vad du kommer svara, så du kan ju få börja :gremsmile:
Så vi hoppar över ett led i frågorna? Spännande!
Mitt svar på din, fortfarande oställda, fråga:

Ja, jag var medveten om att möjligheten fanns när jag skrev inlägget och jag visste redan då att min höga poäng skulle sticka ut men det är vad jag känner, tänker och tycker i ljus av ditt spel och tidigare rundor. Jag tänker inte börja ljuga och röra till det om jag inte tror på strategin som berättigar lögnen. Det finns en hel del på dig och jag ser det inte som att min fyra på dig skulle vara mindre rättfärdigad än din fyra på mig.

Att använda hela UP-grejjen som en fälla på det sätt du pratar om skulle vara listigt men inte realistiskt att det skulle få genomslag när det kommer från KK. Hade det varit Brynolf eller !Paxen hade läget kanske sett annorlunda ut i och med deras nuvarande oantastlighet men du måste själv inse orimligheten när du i rundans början och RJ löpande anklagar KK för ulveri. Att du sedan går in och belyser möjligheten i det hela (för att verka duktig?) innan fällan ens fått chansen att slå igen är... konstigt.

Mukwa said:
Kanske är det onödigt att ens föra diskussionen men jag ser ändå att du pratar med mig istället för om mig.
Nä, det är klart att vi ska ha diskussionen, och jag pratar gärna med dig, men först ville jag prata med KK, för att höra om jag förstått honom rätt. Om du är ensam om att tycka att jag ska ha en 4:a så är det en aning suspekt, dessutom eftersom det mest är luft som du baserar det på, bortsett från KK:s väl valda 5:a.

Du får också gärna berätta varför du anser att du inte ska outa före mig och varför andra skulle tycka att det är en bra idé?
Därför att jag trodde att t o m KK tyckte att du var skummare än vad han ansåg mig vara.

köper inte att du på något vis skulle ha "glömt bort" att det är bra att alla outar innan vi går vidare.
Med outar menar du skriver UP-listor hoppas jag. Nä, det hade jag inte "glömt bort". Jag hade däremot missat att Robban inte postat någon (hans långa svar som börjar med ett citat från mig räknade jag i förbifarten som en UP-lista när jag gick tillbaks för att kolla vilka som gjort), och !paxen var grön, så det spelade mindre roll.
Det är din åsikt och jag delar den inte. !Paxens garanterat gröna UP-lista hade varit en lysande referens att utgå ifrån. Det är bra att du driver på spelet ju mer du kliver fram desto mer ekar Reccas ord om storhetsvansinne i mitt medvetande.

Mukwa

Swashbuckler

Alternativ 2: Du är en ulv som vill försöka få mig hängd. Jag tror på alternativ 2 allra minst och det på grund av att det är en jättedålig ulvstrategi att försöka hänga mig.
Det här får du gärna utveckla. Varför är det en jättedålig ulvstrategi att hänga dig? om du är bybo så är det ju asbra att hänga dig om man är ulv, eller?

Robert Jonsson

Tillbaka från ärenden och stoppat i mig mat också. Jag ser det har kommit massa svar från KK som verkar ha lite substans. Ska bita tag i det ikväll.

Men för att vara tydlig så ska jag också outa mig: bybo.