Re: K.K´s up-lista
Så vi hoppar över ett led i frågorna? Spännande!
Mitt svar på din, fortfarande oställda, fråga:
Du skrev ju att du visste vad min fråga skulle vara, så jag tyckte att det var på sin plats att du började
(Jag visste givetvis inte vad du påstod dig veta, så det här blev egentligen bara rörigt... men roligt.) Dessutom har du förstått rätt:
, jag var medveten om att möjligheten fanns när jag skrev inlägget och jag visste redan då att min höga poäng skulle sticka ut men det är vad jag känner, tänker och tycker i ljus av ditt spel och tidigare rundor.
Eftersom formuleringen 'tidigare rundor' innebär att det inte bara är runda 1 som du åsyftar, så vore det ju bra om du redogjorde för mina scum tells istället för att bunta ihop allting till "Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa". Vad har jag gjort i R2 och R3 som förtjänar 4 UP? Du fortsätter din motivering med: "Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon", men det enda som misstänkliggör mig i din motivering är just att jag varit i ständig konflikt med Recca och övriga. Det som grönar mig är alltså det som rödar mig?
Elmrig said:
Att använda hela UP-grejjen som en fälla på det sätt du pratar om skulle vara listigt men inte realistiskt att det skulle få genomslag när det kommer från KK.
Nej, alltså. KK var ju i ett perfekt läge att fejkröda mig. Han startade med UP-listorna, och han har misstänkt mig tidigare. Han ger mig högsta poäng för att få så hög respons som möjligt och skriver mest luft. Heck, han avslutar t o m sin analys med
KK said:
Att Tyr lade den tvekande 7:e rösten var ett svettigt drag och afk-kort motiveringen var nog väl vald. Beefen mellan Tyr och Mukwa skapade ett glapp mellan dem i och med att Tyr hängdes och visade sig vara ulv. Att Vimes mot slutet av runda 1 började gröna Mukwa allt mer är absolut inte bra för byn.
. Jag håller ju KK för en riktigt bra spelare, och att ge mig en överdriven femma för saker som bara möjligtivs skulle kunna ge mig ett aningens orange skimmer pga noja såg jag som suspekt för att komma från KK, ulv eller ej. Att !Paxen inte hade skrivit någon UP-lista när jag gick ut med vad jag trodde var KKs plan gjorde inte någonting, eftersom !Paxen ändå är grön. Just därför är det inte så fett viktigt att !Paxen skriver sina motiveringar innan siaren claimas heller, eftersom jag kommer lita på hans omdömen ändå, även om jag kanske inte kommer hålla med. Men skit samma. Det här var uppenbarligen inte någon smart KK-plan, så det finns inte så mycket mer att orda om egentligen.