Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Brynolf

Dum fan
RJ said:
Att outa siaren som du hela tiden pratar om är enbart till för att stressa fram och därmed underminera byns styrka till ulvarnas favör. Varför vill du göra det KK?
Robban, du har varit väldigt anti mot Konrads önskan om att siaren ska fram. Kan du gå in på mer exakt varför?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Robert Jonsson said:
Tillbaka från ärenden och stoppat i mig mat också. Jag ser det har kommit massa svar från KK som verkar ha lite substans. Ska bita tag i det ikväll.

Men för att vara tydlig så ska jag också outa mig: bybo.
Och Brynolf som siste man. Är du siaren?
Om inte skjuter jag packningarna.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Brynolf said:
Robban, du har varit väldigt anti mot Konrads önskan om att siaren ska fram. Kan du gå in på mer exakt varför?
Jag var absolut emot att han ville göra det i runda två. I det läget kändes det ganska dumt, men läget börjar kännas lite annorlunda efter Mukwas post i runda tre. I det här skedet kan det kännas med relevant än tidigare. Min kritik mot KK är att han främst ville ha fram siaren i ett läge där det mer skadade än hjälpte oss bybor.

Mukwa

Swashbuckler
Re: K.K´s up-lista

Att jag missade SJ i min UP-lista var pga att jag var stressad och för att jag skrev i den ordning saker dök upp i huvudet. Det var ju inte så att jag inte hade postat mina misstankar om SJ redan, så jag förstår inte riktigt vad grejen var. Jag har t o m argument för att det är mer byboigt att missa en spelare i UP-listor än vad det är ulvigt, om det gäller någon man misstänker. Är man ulv vill man ju skriva ned de grejer man har på folk, gärna fler gånger, eftersom det är byboigt att ha scum tells på folk. Att missa en som man rankar som högst är ju inte lika troligt, eftersom man troligtvis har färre scum tells/hunches att visa byn. Men nä, det är inte byboigt i någon större bemärkelse, bara inte särskilt ulvigt i det här fallet. Eller ja, jag tycker inte det.

Alltså, hängs jag måste Mukwa hängas i nästa runda annars är byn chanslös.
Återigen är det här resonemanget kasst. Här måste ingen hängas. Hängs du måste inte någon annan hängas för det. Det är klart att jag kan ha fel, och jag till skillnad från KK, har gett en fyra till min mest misstänkte. Återigen - ponera att vi båda är bybor - är du så säker på att jag är ulv att du är beredd att offra hela byn om du åker? Nej. Återigen - åker du och det visar sig att du är grön så kommer givetvis jag vara mer misstänkt, eftersom du har mig som toppkandidat och för att jag har haft dig på ulvpiedestalen. Och du kan vara lugn, vi ska inte förhasta oss den här rundan. Den kan pågå i en månad om det krävs för att vi ska hitta den mest lämpliga kandidaten för hängning.

Mukwa

Swashbuckler

Så vi hoppar över ett led i frågorna? Spännande!
Mitt svar på din, fortfarande oställda, fråga:
Du skrev ju att du visste vad min fråga skulle vara, så jag tyckte att det var på sin plats att du började :gremsmile: (Jag visste givetvis inte vad du påstod dig veta, så det här blev egentligen bara rörigt... men roligt.) Dessutom har du förstått rätt:
, jag var medveten om att möjligheten fanns när jag skrev inlägget och jag visste redan då att min höga poäng skulle sticka ut men det är vad jag känner, tänker och tycker i ljus av ditt spel och tidigare rundor.
Eftersom formuleringen 'tidigare rundor' innebär att det inte bara är runda 1 som du åsyftar, så vore det ju bra om du redogjorde för mina scum tells istället för att bunta ihop allting till "Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa". Vad har jag gjort i R2 och R3 som förtjänar 4 UP? Du fortsätter din motivering med: "Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon", men det enda som misstänkliggör mig i din motivering är just att jag varit i ständig konflikt med Recca och övriga. Det som grönar mig är alltså det som rödar mig?

Elmrig said:
Att använda hela UP-grejjen som en fälla på det sätt du pratar om skulle vara listigt men inte realistiskt att det skulle få genomslag när det kommer från KK.
Nej, alltså. KK var ju i ett perfekt läge att fejkröda mig. Han startade med UP-listorna, och han har misstänkt mig tidigare. Han ger mig högsta poäng för att få så hög respons som möjligt och skriver mest luft. Heck, han avslutar t o m sin analys med
KK said:
Att Tyr lade den tvekande 7:e rösten var ett svettigt drag och afk-kort motiveringen var nog väl vald. Beefen mellan Tyr och Mukwa skapade ett glapp mellan dem i och med att Tyr hängdes och visade sig vara ulv. Att Vimes mot slutet av runda 1 började gröna Mukwa allt mer är absolut inte bra för byn.
. Jag håller ju KK för en riktigt bra spelare, och att ge mig en överdriven femma för saker som bara möjligtivs skulle kunna ge mig ett aningens orange skimmer pga noja såg jag som suspekt för att komma från KK, ulv eller ej. Att !Paxen inte hade skrivit någon UP-lista när jag gick ut med vad jag trodde var KKs plan gjorde inte någonting, eftersom !Paxen ändå är grön. Just därför är det inte så fett viktigt att !Paxen skriver sina motiveringar innan siaren claimas heller, eftersom jag kommer lita på hans omdömen ändå, även om jag kanske inte kommer hålla med. Men skit samma. Det här var uppenbarligen inte någon smart KK-plan, så det finns inte så mycket mer att orda om egentligen.

Mukwa

Swashbuckler

Jag håller ju KK för en riktigt bra spelare, och att ge mig en överdriven femma för saker som bara möjligtivs skulle kunna ge mig ett aningens orange skimmer pga noja såg jag som suspekt för att komma från KK, ulv eller ej.
I ljuset av det inlägg jag trodde att KK hintade om planen vill säga, innan såg jag bara motiveringen som kass och ulvig.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Jag tror inte det är omöjligt att Recca var siaren, men förhoppningsvis ligger siarrollen hos xyas (som Victonik letar ersättare för). Dags att avvakta där tills vi får en ersättare att kliva fram?

Mukwa

Swashbuckler

Robert Jonsson said:
Jag tror inte det är omöjligt att Recca var siaren, men förhoppningsvis ligger siarrollen hos xyas (som Victonik letar ersättare för). Dags att avvakta där tills vi får en ersättare att kliva fram?
Det är crapoolio ändå, för xyas har förmodligen inte siat någon och då kan vi bara som mest få ut ett siande. Det här suger.

Vicotnik

Den onde
Staff member

STOPP!

Rösträkning:
Konrad Kovanlj (1): Robert Jonsson

START!

Mukwa

Swashbuckler

Ok... Givetvis hade jag hoppats på att Brynolf hade ställt claimarfrågor för att han var lite för osäker på om det var dags för honom att komma ut, eller att Elmrig skulle claima för att jag skulle kunna släppa misstankarna mot honom... men så blev det inte... och då får vi ta det härifrån.

Vi får se till att göra en R1:a helt enkelt.

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
Ok... Givetvis hade jag hoppats på att Brynolf hade ställt claimarfrågor för att han var lite för osäker på om det var dags för honom att komma ut
Jag fnulade en stund på om jag skulle ha försökt mjölka lite på outningen på något snillrigt sätt för att fiska lite, men jag kom inte på nåt.

Hur som helst dårå...

Har kollat igenom UP-listorna och noterar en ganska tydlig klan-indelning vad gäller starkaste misstankar.

I det ena lägret: Elmrig och KK, som främst misstänker Mukwa och OBD.

In the blue corner har vi Mukwa, RJ och OBD som siktar in sig på Elmrig och KK.

Sen har vi lilla jag som dräller omkring lite mitt emellan.

Kan någon utläsa nåt fräsigt i det här? Inte jag. Jag gjorde för övrigt en tabell men det gick visst inte att ladda upp.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Att vi inte har en siare är ett problem.

Ulvarna har spelat brallan av oss.

Så här kan det vara:

Recca var vår siare.
Vimes var vår siare.

Inget av detta tror jag på. Vimes snackade om att han hade nått på g med en siare, men han signalerade då inte att han var siaren mig veterligen. Vimes var ju en av de största motståndarna till min idé att redan i runda 2 offentliggöra siaren så om han var vår siare då blir jag lite ledsen i ögat. Recca har en förmåga att klargöra vad hon tycker och tänker om förmågor då hon har dom. Hon brukar fiska lite i det i de fall och intressera sig för sånt, men som jag tolkade Recca var hon vanilla. Jag kan ju ha fel i båda fallen.

xyas är vår siare. Är det så har vi ingen vinning av det likförbenat. Jag har spelat med xyas hur många gånger som helst och aldrig varit med om någonting som liknar detta. xyas kanske har råkat illa ut på riktigt, vad vet jag? Hemska tanke. Hur som så kan vi inte ens hoppas på att xyas är vår siare och sedan att en ersättare skall komma in och ta över. Vi får ändå ingen hjälp av runda 1 och runda 2 och det är skit.

Jag är öppen för att hänga xyas för den delen.
Varför?

1. Är han ulv så är det jackpot.
2. Är han bybo så tjänar vi på det istället för att plocka någon vi är osäker på och på så vis mista en bybo som är intresserad av att rösta i kommande runda.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
I det ena lägret: Elmrig och KK, som främst misstänker Mukwa och OBD.

In the blue corner har vi Mukwa, RJ och OBD som siktar in sig på Elmrig och KK.
Att jag misstänker Mukwa är ju inte speciellt oväntat. Det är Mukwa jag har mest pings på.

OBD dras ju lite med Spider-syndromet, men att han hakade R.J så snart han kunde är ett starkt tecken för mig. Det gav OBD det andrum han behövde.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Robert Jonsson said:
Varför tror du att Recca var siaren? Eller varför tror du inte det är en omöjlighet?

RasmusL

Champion

Jag är skeptisk till att börja skjuta folk på måfå, kan du föra en argumentation där du grönar alla utom en aktiv spelare (har vi isolerat en person som ulv känns det givetvis rimligt att hänga hen istället för xyas men jag förstår också att det kan uppkomma situationer där det verkar som att en av två eller en av tre är ulv utan att det går att avgöra vem)?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mukwa said:
Jag håller ju KK för en riktigt bra spelare, och att ge mig en överdriven femma för saker som bara möjligtivs skulle kunna ge mig ett aningens orange skimmer pga noja såg jag som suspekt för att komma från KK, ulv eller ej. Att !Paxen inte hade skrivit någon UP-lista när jag gick ut med vad jag trodde var KKs plan gjorde inte någonting, eftersom !Paxen ändå är grön. Just därför är det inte så fett viktigt att !Paxen skriver sina motiveringar innan siaren claimas heller, eftersom jag kommer lita på hans omdömen ändå, även om jag kanske inte kommer hålla med. Men skit samma. Det här var uppenbarligen inte någon smart KK-plan, så det finns inte så mycket mer att orda om egentligen.
Jag har aldrig haft någon plan Mukwa.

Jag har spelat efter din pipa och dina regler gällande hur vi skulle gå tillväga med detta. Jag satt en 5:a på dig för att du är mest ulv på banana.

Du förstärkte mina misstankar så snart du bröt mot din egen plan och började jiddra om min plan.

Men. Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Jag kan tänka om för det är viktigt för mig att det blir rätt den här gången. Visst skulle vi kunna vara bybor bägge två, men som det är nu funkar ju inte det. Du tycker att jag är ulvig och jag tycker du är ulvig.

Om du sitter i min sits som bybo-K.K och kollar på Mukwas spel i runda 1. Hur skulle du själv se på ditt spel? Skulle du se det som en stressad bybo (stressad över vad lixom?) eller skulle du se det som ulvigt beteende?

Att vi inte har någon siare förenklar ju inte vårat jobb och att !Paxen är helt väck hjälper ju inte heller. Hans väktarroll är ju noll värd även den så det är inte ett lätt jobb vi har framför oss.

Jag är öppen för att jobba med dig Mukwa. Om du kommer med nått bra och så.