Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: K.K´s up-lista

Brynolf said:
Brynolf said:
Well, jag velar. RJ började jaga KK först i runda 3, innan dess hade han mest varit inne på Mukwa så det är ju något slags tvärvändning.
För att förtydliga, skulle alltså detta tyda på att RJ talar sanning om att hans KK-hets var fejk. Eller har någon några starka indikationer på att han var inne på Konrad-spåret redan tidigare?
I sitt andra inlägg va?

R.J said:
Det skulle underlätta om ulvarna samarbetade mot en enskild bybo för få den i dåligt sken. Av det som hittills postat kan jag ju tycka att Konrad och Elmrig samarbetar väldigt väl för att svartmåla !Paxen. Kanske lite för väl. Så jag röstar på Elmrig, så han får ge en motivering varför han INTE är en varulv.
Där plussar han ihop K.K/Elmrig vilket han senare haft för vana att göra i alla sammanställningar. Har även väckt frågan typ två gånger. Typ: "Jag kanske skall gräva djupare i det hela...K.K/Elmrig." och sen lite snack om att jag försvarar Elmrig och då var det nog dags igen för lite grävande.

Kort och gott har R.J varit rätt sugen på att kolla K.K/Elmrig sen typ andra inlägget då.

Brynolf

Dum fan

Ond bråd död said:
Robert Jonsson said:
Okej, nu kanske jag missförstod något i början och jag tagit en helt fel strategi, men...

...jag tror inte KK är en ulv. Jag har försökt starta ett drev mot honom och vara extremt aggressiv för att provocera fram reaktioner både från honom och andra. I min jakt har jag även filat till drevet med anklagelser (och i analyserna letat efter saker utifrån perspektivet att han var skyldig som Brynolf sa). Brynolf var den såg igenom det ganska tydligt tycker jag, vilket jag tycker grönar honom rejält.

De enda som varit villiga att rikta misstankar mot KK är OBD och Mukwa. Jag tror vi åtminstone har en ulv där. Nu ska jag ut på stan ett tag och kommer troligen inte tillbaka på någon timma eller så, men så länge:

Röst: Ingen
Det här köper jag inte alls. Det låter som en efterhandskonstruktion.
Orkar du leta upp lite belägg för det?

Ond bråd död

Swashbuckler

Nej det bygger precis som du säger på att jobbet han la ner på att röda kk var rejält. Det känns väldigt onödigt mkt jobb för att skapa ett fejk-drev. Det hade väl räckt med nåt i stil med det KK hade mot Vimes.

Sen funderar jag på om tajmingen har nåt att göra med mitt inlägg där jag kritiserade hans kk-analys lite. Det kom ju inte så långt innan.

Ond bråd död

Swashbuckler

Sen reagerade jag också på hur han snackade om att han inte hade intresse för spelet när Cassius röstades ut, men nästa runda gör jättesökningar efter kk,tyr och Elmrig. Det går inte riktigt ihop.

Möjligen om han har nån sorts extra stark pliktkänsla av att uppfylla vad han lovat.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Ska svara på lite saker nu, sen är jag off från spelet igen.

Konrad Konvalj said:
Kom du på det alldeles själv eller har du läst innantill vad K.K har skrivit?
Jag läser allt som andra skriver, analyserar det och sen drar jag en slutsats. Givetvis har du (och andra) påverkat mig i vad jag gör och vem jag misstänker.

Ond bråd död said:
Det här köper jag inte alls. Det låter som en efterhandskonstruktion.
Nej, det förstår jag att du inte gör eftersom jag i och med inlägget kastar ulvmisstankar mot dig och Mukwa.

Brynolf said:
Samtidigt satt jag och glodde på vrållådan natten då RJ skapade sin KK-genomgång och det tog tid och han stånkade en hel del. Han lade ner en massa jobb i den där genomgången, vilket för tankarna till att det var ett äkta försök att verkligen sätta dit KK. Detta menar han nu inte skulle vara fallet.
Du tror inte saker och ting blir jobbigare då man gör något man verkligen inte tror på? Vill mest påpeka att det finns andra skäl att man stånkar.

(Och dessutom vet ju du att jag vet att du fanns där. Du hejade till och med på mig i mitt arbete!)

Ond bråd död said:
Möjligen om han har nån sorts extra stark pliktkänsla av att uppfylla vad han lovat.
Hade inte SJ och Purgatory hoppat av hade jag kanske inte gjort det, men nu när två stycken (tre med xyas) helt försvunnit så känns det som det vore surt om en till gör det.

Dessutom är det kul att vinna. Och ibland är det faktiskt viktigare att vinna än att ha roligt i spelet. :gremwink:

Nu kommer jag försvinna från tråden ett tag till och återkommer någon gång framöver ikväll och besvarar eventuellt övriga frågor.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Eller har någon några starka indikationer på att han var inne på Konrad-spåret redan tidigare?
Nej blir svaret alltså.
Va? I ditt förra inlägg säger du ju motsatsen...
Alltså, jag tycker inte att R.J har haft starka indikationer på att han har varit varken mig eller Elmrig tidigare utan mest nämnt det i förbifarten.

Brynolf

Dum fan

Robert, jag skulle vilja veta varför du gick ut med att det var fejk just när du gjorde det? Hur tänkte du kring tajmingen?

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Eller har någon några starka indikationer på att han var inne på Konrad-spåret redan tidigare?
Nej blir svaret alltså.
Va? I ditt förra inlägg säger du ju motsatsen...
Alltså, jag tycker inte att R.J har haft starka indikationer på att han har varit varken mig eller Elmrig tidigare utan mest nämnt det i förbifarten.
Ah, ok. Med andra ord tycker du att det är rimligt att RJs KK-hets var fejk eftersom han först i början av denna runda började intressera sig för dina tvinnade mustascher?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynte said:
Ah, ok. Med andra ord tycker du att det är rimligt att RJs KK-hets var fejk eftersom han först i början av denna runda började intressera sig för dina tvinnade mustascher?
Jag tycker som jag skrivit tidigare att R.J bör vara bybo. Hans jobb är gediget och det ända han hade fått ut av att hänga mig är att bli hängd själv så det känns som lite för mycket besvär för en ulv när det finns "lättare" fiskar att naila dit som en ulv.

Fejk däremot. Njae. Det vet jag inte riktigt. Men en bybo som hetsar en bybo likt jag brukar göra :gremsmile:

Kan inte riktigt bestämma mig, men en sak som är säker är ju att Mukwa/OBD fortfarande mina ulvar.

Vifåse vad Mukwa dragandes med.

Robert Jonsson

Brynolf said:
Robert, jag skulle vilja veta varför du gick ut med att det var fejk just när du gjorde det? Hur tänkte du kring tajmingen?
Jag hade egentligen tänkt vänta till röstningen och plötsligt byta röst. Chockera alltså, men jag la de tankarna åt sidan då du verkligen började skräddarsy mina senaste analyser närmade. Du påpekade flera konstigheter och felaktigheter som fanns där och som jag helt enkelt hade svårt att förklara bort för att kunna fortsätta drevet. Då KK gör det kan man angripa personen ("han är ulv", "så skulle en ulv säga" etc.), men det går inte mot dig.

Då fanns två alternativ. Sitta tyst som ett fån eller helt enkelt avslöja sig. Jag valde det senare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Bra Brynolf!

Jobba vidare på spåret. Jag ämnar att dra iväg nu och har körigt med penisfodral och skit ikväll. R.J har lite att svara upp till nu när det kommit fram att han är en diabolisk bybo med Mukwa liknande planer.

Brynolf

Dum fan

Ok, här är ett sätt att se på RJ:s bravader denna runda:

Grejen med fejkdrev/hets är ju att man lägger ut en håningsfälla och ser hur folk reagerar på den. RJ gör inte bara detta, han försvarar den och fortsätter hetsa. Sådant beteende tyder mer på att det inte alls är fejk. Ju mer man hetsar, desto svårare blir det att trovärdigt kunna säga att det bara var på låtsas. Recca sade det jävligt bra efter skendrevet mot Vimes: Att hon och jag inte motiverade våra röster på Vimes var ett tecken på att vi inte var allvarliga i drevet. Vi hade ju inga pings att gå på eftersom det inte fanns några så då hade vi bara sett ulviga ut om vi hade börjat hitta på motiv. De som däremot hoppade på och försökte motivera sig (det var väl bara Spider tror jag) blev genast rödare. RJ har i sin attack på Konrad gått lite i samma fälla tycker jag. Jag hade sett grönare på saken om han inte hade försökt bortförklara det med att det var fejk: hans taktik stämmer nämligen inte alls överens med min syn på hur fejk ska se ut.

Dessutom menar RJ att Mukwa och OBD skulle ha rödat sig iom att de misstänker KK. Men det gjorde de ju redan innan. Eller Mukwa gjorde det iaf. OBD har dessutom stretat emot och ifrågasatt RJ:s anklagelser mot KK, vad jag kan se.

Samtidigt är det ju som KK säger: att som ulv börja attackera KK är betydligt svårare än att ge sig på OBD och Elmrig, tex. Men å tredje sidan hade ju Mukwa och nån mer redan varit inne på att KK började lira ulvigt så det fanns en begynnande misstro mot honom, som RJ då kunde försöka blåsa upp.

Här kommer å fjärde sidan en rätt bra förklaring av RJ (som naturligtvis å femte sidan kan vara en efterhandskonstruktion).
"
RJ said:
Jag hade egentligen tänkt vänta till röstningen och plötsligt byta röst. Chockera alltså, men jag la de tankarna åt sidan då du verkligen började skräddarsy mina senaste analyser närmade. Du påpekade flera konstigheter och felaktigheter som fanns där och som jag helt enkelt hade svårt att förklara bort för att kunna fortsätta drevet. Då KK gör det kan man angripa personen (""han är ulv"", ""så skulle en ulv säga"" etc.), men det går inte mot dig.

Då fanns två alternativ. Sitta tyst som ett fån eller helt enkelt avslöja sig. Jag valde det senare.
"

Robban, det är mer i den här historien som rödar än som grönar dig IMO. Kan du komma med något bra som din plan lett till? Tex hur Mukwa och OBD eller nån reagerade? Verkar någon ha fastnat i heffaklumpsgropen med håningsburken över huvet?

Robert Jonsson

Jag tycker ju att det är ett dåligt sätt att bedriva ett drev en bit in om man verkligen inte går in i det. Visst finns chansen att man blir misstänkt, men å andra sidan är det lätt att se ett skendrev - i synnerhet när det blir färre personer. Så det tycktes mig rätt viktigt att dedikera sig hårt för det, men vad vet jag? Jag är inte proffs som ni. Nu är dock draget gjort och folk får ta det för vad det är.

Fick jag fram massor med värdefull data? Nepp. Inte alls. Det enda som det marginellt gav mig var starka indicier mot OBD än tidigare eftersom han svingade sig från KK-grön till KK-röd ("KK 4 här har jag svängt rejält. Från att röstat med honom just för att jag såg honom som väldigt grön, till att börja tvivla på att han är bybo."). För de som redan såg OBD som stark misstänkt är det kanske inte mycket, men jag hade betydligt svagare misstanke. Så fort Brynolf började riva hål i min analys backade han snabbt. Så ja, jag tycker han blev rödare. Det är min stora vinst.

Konrad Konvalj

Myrmidon

R.J said:
Fick jag fram massor med värdefull data? Nepp. Inte alls. Det enda som det marginellt gav mig var starka indicier mot OBD än tidigare eftersom han svingade sig från KK-grön till KK-röd ("KK 4 här har jag svängt rejält. Från att röstat med honom just för att jag såg honom som väldigt grön, till att börja tvivla på att han är bybo."). För de som redan såg OBD som stark misstänkt är det kanske inte mycket, men jag hade betydligt svagare misstanke. Så fort Brynolf började riva hål i min analys backade han snabbt. Så ja, jag tycker han blev rödare. Det är min stora vinst.
Just detta var fällan bra till det skall jag ge dig R.J men som Brynte säger. Det finns ju sjuttitolv andra möjligheter med det hela också. En av dem är ju att du jobbat dig upp på rödskalan av misstänkta.

Kan du gå in lite i detalj hur du fick fram Tyr som en ulv? Enligt mina anteckningar är det mest på grund av att OBD hittat något som kopplar Tyr i lag med Mukwa. Just den Mukwa du höll? Eller håller som trolig ulv?

Robert Jonsson

Det kan jag inte av en enkel anledning: jag engagerade mig i spelet först i runda 3. I övriga rundor har jag bara flutit med, gått på vad andra tycker, följt deras åsikter. Försökt se aktiv ut, till minsta möjliga jobb. Först i runda 3 har jag engagerat mig och deltagit (vilket skedde pga. dåligt samvete över Cassius död).

Mukwa

Swashbuckler

Om du sitter i min sits som bybo-K.K och kollar på Mukwas spel i runda 1. Hur skulle du själv se på ditt spel? Skulle du se det som en stressad bybo (stressad över vad lixom?) eller skulle du se det som ulvigt beteende?
Jag sitter på fel sida skärmen för att göra den bedömningen, och om det är du som ska lägga din röst på mig så är det ju en fördel om det är du som presenterar ett hållbart case. Än så länge är det bara vaga formuleringar som "spelade tokigt i R1" och noja. Vad var tokigt i R1? Att jag var inaktiv, och inte hade tid till varulvsspelet? Jag förklarade ju också att det gick att vänta för att svara på de anklagelser som fanns. Efter att jag gavs mer tid har jag bemött alla anklagelser mot mig och ingen har presenterat något som jag inte kunnat bemöta. Rent taktikmässigt var det ren idioti att gå till hängningen när jag var på väg ut, och det lät jag er förstås få veta. Jag var genuint förbannad för att ingen verkade tänka strategiskt, och uppenbarligen gick mitt budskap in eftersom ni skonade mig så att jag kunde bemöta allting. Och bättre - jag gav er Tyr när jag väl fick tid att komma med in i matchen.

Gå tillbaks till R1 och kolla om det verkligen känns så suspekt. Jag må ha låtit grinig och gnällig i mina "gnabb" eller hur någon uttryckte det, men i R1 fanns det ju ingenting att gå på inledningsvis. Jag är dessutom en av de mest defensiva spelarna här som alltid ser till att svara på det som gäller mig, och strävar efter att vara ett grönt namn i byn. Men jag har inte bara försvarat mig i det här spelet och det borde både KKs och Elmrigs analyser ta hänsyn till, tycker jag.