Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Re: K.K´s up-lista

Brynolf said:
Angående Mukwas snygga mord-genomgång... Att just Vimes mördades ser jag också som underligt. Konrad och jag var ju på vippen att bli bombsäkra på att han var ulv. Som du (och OBD tror jag) grävde fram: sådär jävla snabbt ska man inte kunna hitta grejer. Jag tror vi hade spenderat större delen av den här rundan att jaga Vimes om han inte mördats, särskilt som han var mycket drivande i att hänga gröne Cassius.
Mm... dessvärre hjälper det er inte heller, för precis som jag skrev finns det stora chanser till att ulvarna (du och KK i den här debatten) sonderade terängen först. Att hänga den man helst vill få ut är ju alltid bättre än att ödsla ett nattmord. Då får ju ulvarna ut två hot. Det ska tilläggas att det här är fruktansvärt svårt att lyckas med som ulv eftersom de som är störst hot också är de som byn håller kärast, men jag tror samtidigt att många ulvar försöker. Förlusten är svidande liten... Att analysera nattmord ger alltid flera olika vinklar, varav ingen kan bekräftas.

Nu ska jag lägga mig och det vore fint att se en sammanställning av R2 utifrån hur alla sett på Vimes, (och i vilken ordning, ordningen är fett viktig) tills jag loggar in på eftermiddagen imorgon. Natti!

Vad jag vill ha svar på från vänlig själ:

Hur såg samtliga på Vimes?
I vilken ordning postades inläggen, vem hakade på vem osv?
Hur ser de här inläggen som berör Vimes ut tidsmässigt i förhållande till röstningen?

När det ändå görs kan man ju tänka sig att det är en bra idé att göra en röstsammanställning och röstanalys av R2 också :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mukwa said:
Därför att Robban lägger ned sin KK-röst och går på OBD för att ha svansat efter Robban (vilket jag inte helt har tagit ställning till om han har gjort, han har svansat efter de flesta), men samtidigt går OBD efter Robban för sitt kassa spel i KK-anklagelserna. OBD har även försvarat KK en aning från RJs KK-sammanställningar. Hade de varit ulvar båda två (vilket skulle innebära att KK är grön) hade det varit bättre att hjälpas åt för att nypa KK, vilket inte skulle vara särskilt otroligt med tanke på att även jag och Elmrig tycker att KK är skum.
Det är ju inte fett omöjligt att två ulvar motarbetar varandra. I det här fallet hakade ju OBD på till en början, och smög sedan längre bort från sina anklagelser gentemot mig. Han började lite smått kritisera R.J och när väl fejk-planen var ut hade OBD frigjort sig som R.J´s kumpan och R.J vänder det hela mot sin kumpan.

Alltså, OBD är ju en toppkandidat av många så att offra honom för att ge R.J cred för sitt fejk-projekt är ju bra skit som kan skänka R.J gröna vibbar framledes.

Att samarbeta i det här läget som två ulvar tror jag hade varit ett sämre alternativ. Det är svårt att hänga mig och det krävs fem (4?, ingen aning) röster för att lyckas med det. Elmrig såg jag aldrig som en kandidat att följa upp R.J´s röst på mig utan det var mest din (Mukwa) röst jag fruktade lite. OBD´s var ju rätt gjuten till en början som sagt, men han ålade sig ur det illa kvickt.

Det tåls att tänka på boys.

Brynolf

Dum fan

Har gått igenom Runda 2 ur ett Vimes-perspektiv. Innan jagpostar det, hittade jag en orelaterad grej som jag inte tycker går ihop:

Konrad ger mig denna runda 3UP enbart baserat på runda 1. Visst, jag var inte lysande då, men Konrad var inte särskilt på mig då i varje fall vad jag kan minnas. Och i runda 2 säger han t.o.m. "Brynolf har skött sig snyggt hela spelet lixom.". Hur ska du ha det, Klas af Knyppelstam?

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
precis som jag skrev finns det stora chanser till att ulvarna (du och KK i den här debatten) sonderade terängen först.
Visst kan du ha rätt. Men jag kom på ytterligare en vinkel på det: Mordet på Vimes skulle lika gärna kunna vara ett sätt att gröna dem som försvarat honom (främst Mukwa och OBD). Nu visade det sig att ni hade rätt och att KK och jag hade fel. Så det går att tolka på hur många sätt som helst, och som sagt får vi inget bekräftat förrän spelet är slut.

Brynolf

Dum fan

Jo, och så den här skiten också. Jag har tagit med i princip allt utom Vimes egna kommentarer. Sammanfattningsvis var det många som velade angående Vimes, men det var egentligen bara jag och KK som var offensiva.

RUNDA 2 - VIMES
RJ vill veta varför Vimes är övertygad om att Cassius är ulv.
OBD är häpen över hur snabbt Vimes hittade Tyrs citat.
Cassius vill veta varför Vimes tror han är ulv
Elmrig tycker Vimes är helgrön, med en liten "diabolisk ulvplan"-klausul.
Brynolf tycker att Vimes är vilken kille.
Vimes säger att han läser forrt och hade tur med Tyr. Tycker Cassius skådespelade dåligt i slutet av R1.
Cassius pekar på att Tyr försvarade Vimes i R1 när Recca hittade ett mystiskt "också".
Mukwa tycker inte att han och Vimes vare sig rödar eller grönar varandra om den ene skulle hängas.
KK tycker att Vimes kastar skit omkring sig utan att följa upp det.
KK tycker att Vimes i spelets upptakt var väldigt ljummen i kritiken mot Tyr, och att Vimes slutsnits på R1 kan vara en mästerlig ulvaplan. KK har en Tyr-Vimes koppling sedan tidigare som han saka kolla upp.
OBD tänker att Vimes måste vara grön efter sitt fynd.Tycker en sådan "ulvplan" verkar alldeles för riskabel.
KK tycker att Vimes smash kanske var lite för snygg för att vara sann.
Brynolf tycker att Vimes grönas mer än rödas av Tyr-debaklet, men att det naturligtvis kan ligga ulvar i mossen.
Cassius undrar vad det innebär för Vimes att Tyr var röd. Fruktar att en ulv gömt sig i toppen.
KK har grävt fram lite bevis på att Vimes skyddade Tyr i mitten av R1, och Tyrs "räddning" av Vimes kring det där "också":t.
Brynolf gör en genomgång av Tyrs korta liv och börjar hitta indicier på att Vimes och Tyr var i maskopi. Tyr försvarar ofta Vimes och tvärtom. Att Vimes låtsas "lirka fram" siaren ur Tyr.
KK tycker att Vimes avhopp från Mukwadrevet i R1 ligger som en brunkanderad anka över hans tänkande (rofl rofl)
KK efterfrågar koppling mellan Purgatory och Vimes från RT.
Elmrig frågar Vimes varför han bytte åsikt om informationsvärdet i att hänga Mukwa
Mukwa håller med KK om att Vimes var lite för snygg i slutet av R1. Grönande men med bitter eftersmak.
Brynolf tycker att Vimes skullegrönas av om någon av OBD, Cassius och Elmrig är ulvar.
Mukwa räknar lite på hur snabbt Vimes egentligen smashade ut Tyr. Tycker att det gick alldeles för fort för att vara sant, men att det å andra sidan skulle vara apdåligt ulvspel. Nä, Vimes är grön och bör ställa upp i OS.
Brynolf tycker Mukwas slutsats är fin.
OBD korrigerar Mukwas beräkningar och kommer fram till att Vimes bara hade 1:02 minuter på sig. Frågar Vimes hur han gick tillväga. Klockar sig själv och är mer än dubbelt så långsam (kan man säga så?). Kommer ändå fram till att Vimes nog är grön.
KK har ångest för att han fortfarande misstänker Vimes. Köper inte helt Mukwas tanke om att Vimes agerade FÖR snabbt för att kunna vara ulv.
KK tycker översåsighetens storvåffla Vimes inte borde kunna vara så snabb som han var. Ulvigt!
Brynolf håller med. Vimes tog 47 sekunder på sig att copypasta en rösträkning, och bara marginellt mer tid för att hitta, skriva och posta Tyr-avrättningen.
Brynolf meddelar Vimes om att han sitter på pottan.
Brynolf tycker KK och han hittat bra skit på Vimes.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad ger mig denna runda 3UP enbart baserat på runda 1. Visst, jag var inte lysande då, men Konrad var inte särskilt på mig då i varje fall vad jag kan minnas. Och i runda 2 säger han t.o.m. "Brynolf har skött sig snyggt hela spelet lixom.". Hur ska du ha det, Klas af Knyppelstam?
3 up = svårt att sätta fingret på.

Alltså, i runda 1 var du ju inte kung på plan som senare i spel Brynolf. Jag lade inte så mycket kraft på dig eftersom jag hade så många andra att misstänka. Jag tycker ju du är en skön lirare och vet med mig att du är skicklig både som ulv och bybo.

I runda 2 pekar det ju fortfarande på att du är mer grön än brun och sen börjar du ta ett rejält kommando och spela riktigt bra. Jag tycker du fortfarande har skött det hela snyggt ur bybo perspektiv.

Du har inte blivit tokgrön som Recca och inte varit i närheten att ulva ner dig i nått skit. Det är ju en fin balansgång och du har skött dig fint hela spelet.

Min 3:a på dig under listningen av up är baserad på att jag i runda 1 har dålig koll på dig och att du i runda 2 ser samma saker som mig. Ser man saker som K.K kan göra i paranoian kan det betyda att det är en ulv som hakar på för att hänga Vimes. K.K är ju som en vandrande honingsfälla (inte lika som !Paxen, men från och till kan mina utspel locka till sig någon ulv). Om det skulle vara dags att sätta lite nya up nu så skulle jag dra ner dig till en 2:a. Du gör ett bra bybo jobb.

Jag skulle i samma lista punga upp R.J till en 4:a tillsammans med OBD, och Mukwa skulle jag förskona från min 5:a.

Vart Mukwa hamnar..Typ 4:a

Men det snackas om att R.J/OBD är en omöjlig kombination så att motivera en 4:a på R.J kanske är svårt.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Mukwa said:
precis som jag skrev finns det stora chanser till att ulvarna (du och KK i den här debatten) sonderade terängen först.
Visst kan du ha rätt. Men jag kom på ytterligare en vinkel på det: Mordet på Vimes skulle lika gärna kunna vara ett sätt att gröna dem som försvarat honom (främst Mukwa och OBD). Nu visade det sig att ni hade rätt och att KK och jag hade fel. Så det går att tolka på hur många sätt som helst, och som sagt får vi inget bekräftat förrän spelet är slut.
Jag tolkar ju hängningen av Vimes som ett försök till brunande av K.K i första hand och sedan en lite smygbruning av Brynolf.

R3 har ju i mångt och mycket handlat om K.K som från mitt perspektiv kommit ur R.J´s fejk? med hedern i behåll. R.J har brunat in sig i ett ulvhörn och OBD föll för fejken till en början och efter det har han sakta men säkert smygit därifrån.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Alltså, vad har hänt med !Paxen? Fnuk. Den där boten är ju helt puts väck.

Elmrig har också varit nästan helt frånvarande den här rundan.

Vad göra?

RasmusL

Champion

Jag är här men har min deadline imorgon kl 17, har inte sovit många timmar denna veckan och lägger allt krut på skrivandet. Har ni ingen brådska så ser jag gärna att rundan håller på tills åtminstone på lördag då jag kan ta tag i det här igen.
Jag är här och läser men har inte energi att avvara till varulvsjakt. Ledsen för det, lördag är skärpardagen!

Brynolf

Dum fan

Min aktivitet kommer också gå ner en del nu fram till på söndag. Kommer hålla koll på tråden men kan inte göra några större utredningar.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Jag kan också säga att min aktivitet minskar drastiskt - två podcastar att spela in idag och imorgon, samt redigera dem. Lägg till födelsedagsfirande på lördag (och måndag), samt att jag måste ta tag i skrivarcirkeln här på WRNU som fått stå undan för Varulvsspelet nog länge. Jag kommer kolla in och skriva en del korta svar under den här tiden misstänker jag. Eventuellt försvinner jag iväg från och med tisdag en hel vecka till de norrländska skogarna, även om det inte är bestämt ännu. Sker det kommer jag dock vara helt off och inte närvarande alls. Jag skriker dock till om det sker.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Jag lirar rollspel ikväll så det lär bli dålig aktivitet från min sida också.

Eftersom R.J-K.K-Elmrig kommer att ha dålig aktivitet ikväll och vissa av oss en bit framöver kanske det vore hygglo att säga till Vicotnik att han inte behöver sitta och passa 22.00 var eviga kväll för att lägga in rösträkningen?

Stackarn är ju låst 22.00 för jämnan..

RasmusL

Champion

Haha, ja jag har också tänkt på det, trots att det inte är tusentals deltagare så kan det här nog bli en riktig långkörare. Kanske kan vara skönt med lite semester för Vic, sägs om söndag eller måndag?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Elmrig said:
Haha, ja jag har också tänkt på det, trots att det inte är tusentals deltagare så kan det här nog bli en riktig långkörare. Kanske kan vara skönt med lite semester för Vic, sägs om söndag eller måndag?
Röst: Måndag

Brynolf

Dum fan

Låter väl bra. Jag kommer iofs vara fullgubbe på måndag så kommer nog inte vara med och rösta då heller. På söndag har jag en del tid dock.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Låter väl bra. Jag kommer iofs vara fullgubbe på måndag så kommer nog inte vara med och rösta då heller. På söndag har jag en del tid dock.
Fnuk. Fullgubbe på måndagar är fett nice ju! Det skulle jag också behövt vara, men det finns inte tid.

Hur som så slutar ju inte spelet bara för att vi skall ge Vico lite semester hoppas jag.

K.K kommer att hänga här stup i kvarten ändå och fortsätta kampanjen mot ulvarna. Upp till kamp byn!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Röst: Vilken dag som helst fungerar - jag följer majoriteten

(För övrigt är det nu bekräftat att jag kommer att försvinna bort på tisdagen och vara borta i en vecka. Det här innebär att jag kommer lägga min röst innan jag åker och den kommer vara där tills jag åker bort. Så se till att inte göra er ovän med mig nu... :gremwink: )

RasmusL

Champion

Robert Jonsson said:
Röst: Vilken dag som helst fungerar - jag följer majoriteten

(För övrigt är det nu bekräftat att jag kommer att försvinna bort på tisdagen och vara borta i en vecka. Det här innebär att jag kommer lägga min röst innan jag åker och den kommer vara där tills jag åker bort. Så se till att inte göra er ovän med mig nu... :gremwink: )
RJ motiverar inte sin röst utan och flyter bara med majoriteten! Ulveri!

Röst: RJ