Jahopp.
Här har det inte hänt så mycket.
Mukwa; Varför röstar du på mig?
Jag kan se två alternativ så som det är nu. Ett helt nojigt upp i taket som jag inte riktigt vill ta på och det innefattar ju ett spel utan väktare bland annat. Det bästa är nog att vi skiter i det.
Det finns som Mukwa skriver 3 gröna:
!Paxen
Sapient
Mukwa
Jag måste ju lägga till mig själv på den listan också och då har vi fyra gröna.
Konstapel Karavan
Brynolf ser jag själv som grön, men för att inte rubba balansen allt för mycket så får han en grun* färg.
Brynolf
Lämpligt nog får jag då två spelare kvar som är röda.
Elmrig
OBD
Av mina två ulvar är jag mest osäker på Elmrig, men hans "Vad var det jag sa" stör mig så väldans mycket. Att han tar ställning genom att lägga en röst på OBD istället för att jobba för att förhindra en hängning av Robban är ju inte bra för byn. Snacket om att Cassius också skulle kunna har sparats genom ett mer sansat spel är också lite störande. Om nu Elmrig inte var så sugen på att hänga Cassius varför då lägga första rösten?
Elmrig said:
Cassius var alternativdrev två och hans agerande har i mina ögon inte grönat honom särskilt. Stark kandidat för nästa hängning.
9 minuter innan stängning kommer detta:
Elmrig said:
Jag är borta på bröllop imorgon em och kväll, ska försöka logga in under förmiddagen och lägga en motiverad röst, ses då!
Det här är ju fett onödigt om man inte vill hänga Cassius. Alltså, Cassius har besvarat Elmrigs frågor så som jag ser det och Elmrig vet att han blir bort under efetermiddagen och kvällen dagen därpå.
Elmrig vet också att det här spelet kan sluta precis när som helst. Som bybo är det ju inte helt rätt att då låta sin slöröst ligga kvar på Cassius om man inte vill hänga denne. När Elmrigs inlägg slängs iväg 9 minuter innan stängning hade det varit rätt så lätt att skriva
Röst: Ingen för att inte ge ulvarna en chans att hänga Cassius under hans frånvaro.
Cassius svar till Elmrig:
Cassius said:
Det var orutinerat av mig att inte ifrågasätta Tyrs "siar-grej", jag fick en smula panik och drog bort rösten för att vi inte visste om han hade brödsmulat det tidigare.
Jag är den första att dra bort min röst MEN jag är den första att lägga tillbaks den. OBD är den sista att göra det.
Elmring tycker inte att jag har grönats alls, inte ens en smula efter att jag har tokdrevat mot en Ulv och inte gjort en ansats att försöka få in någon annan. Visst jag kan vara en ulv som trodde det var fuckt för Tyr men att inte ens försöka leda bort drevet från honom. Men Elmring själv tycker att caset mot Tyr är väldigt svagt och väljer att flytta bort sin röst i ett längre inlägg vilket tyder på att det inte var i impuls.
Elmring tillhör också dom som håller sina röstar på mig istället för att flytta över dom till Ulven. Elmring försöker in i det sista att få upp drevet mot mig. Titta på inläggen där Vimes försöker få oss båda att skriva och Elmring hetsar att om att jag ska svara på saker som jag redan gjort.
Röst: Elmring
Elmrig said:
Om jag har bett dig "svara på saker" du "redan gjort" så är det nog ett missförstånd från min sida, länka gärna inläggen där detta skett om du vill ha en närmare förklaring.
Cassius said:
Det du uppfattar som bekvämt var nog ett resultat av ointresse, jag skrev det tidigare och kan upprepa mig. Jag tycker inte det är speciellt lustfyllt att komma in i ett spel och sitta i skiten för något jag själv inte ställt till med. Framförallt är det tråkigt när man inte är ulv för då är det en naturlig del av spelet. Nu är det inte speciellt givande, jag var helt enkelt bekväm eftersom jag inte var rädd för att bli utröstad.
Cassius har tidigare svarat på Elmrigs frågor och svarar på dom igen. Att inte Elmrig tar till sig det hela är lite udda eftersom han nu i ett senare skede är helt inne på att vi inte skall stressa fram något.
Elmrig said:
Ja, jag drog tillbaka min röst och jag ser fortfarande inte vad problemet med detta skulle vara. Nonsensargument som "ge ulvarna mer tid" eller liknande har dykt upp här och var och de är just bara nonsens. I och med att rundorna inte är tidsbegränsade så är tid inte en variabel vi behöver ha i åtanke om vi ska spela som mest effektivt och jag tycker det är dumt att rösta ut någon idag om det innebär att vi inte hinner göra alla analyser vi vill hinna med när vi ändå har möjligheten att vänta tills imorgon. Om Vimes inte hade hittat posten så snabbt och vi väntat hade resultatet blivit detsamma (vi hade hittat posten följande dag) och kanske hade den extra tiden förhindrat den brådstörtade hängningen av Cassius. Uppenbarligen håller inte alla med mig i de här frågorna men jag blir personligen mer misstänksam mot de som inte över huvud taget verkade begrunda möjligheten att Tyr talade sanning, vi har ingen brådska så varför stressa? Nu löste snabbläsar-Vimes biffen åt oss men hade han inte hittat posten hade jag inte röstat på Tyr, hellre en extra genomläsning än en onödigt hängd bybo (Tyr var ju ulv, men det visste vi inte vid tillfället, Cassius däremot hade nog kunnat undvikas med lite mer tid).
Visst för att Elmrig har rätt i det han skriver i det hela, men han är ju trots allt högst delaktig i hängningen av Cassius. Han har till och med aktivt valt att inte dra bort rösten från Cassius trots att han vet reglerna. Bröllop i ära, men är man inte säker på att man har sin röst på en ulv då skall man banne mig fundera en extra gång innan man lämnar spelet +24 timmar.
Kan tänkas att jag måste gå djupare i det hela, men nu är det så att jag vill ha lite svar från Elmrig. Du har inte handlat så speciellt bybo mässigt i det här läget vill jag påstå.
*Grun=Grön/Gul/Brun färg. Den är rätt snygg.