Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
R1 skyddade du alltså mig. Det känns lite udda, men tack sa ru ha!
Tycker inte det var udda alls, du sågs ju som grönast av alla runda 1. Att han inte skyddat sig själv alls är ju dock desto uddare. Men ska vi hålla på och misstänka Paxen så brakar ju hela helvetet löst. Så länge Vic inte ljugit om upplägget så ÄR Pax grön.

Aktiviteten har sjunkit betänkligt på sistone för övrigt. Jag ska försöka komma med nåt smart, men tills vidare behöver vi lite röj.

Röst: Ond Bråd Död
!Paxens vältande är ju lite mellan röj under tiden aktiviteten ökar. Det händer inte så mycket nu och för min del känns det som att det måste upp lite snack för att nått skall hända. Hela Paxies väktarskap luktar ju en aning brunt tycker då jag. Recca måste uppenbarligen ha varit vår siare om vi skall tro på att det en gång i tiden fanns en siare. Jag har sugit mig igenom avslutningen av R1 flera gånger nu och jag får känslan av att varken Vimes eller Recca var siaren.

Är det en omöjlighet att Vicotnik utelämnat dessa roller för att fucka upp oss totalt?

Dom banorna funderar då jag i just nu under tiden jag inväntar diverse svar från Elmrig. Andras åsikter om det jag halat fram på Elmrig är också klart intressant för den delen. Lite snack från Mukwa är också av intresse för min del. Han röstar trots allt på mig och det vore intressant att höra vad han får ut av det.

Mukwa

Swashbuckler

!Paxens väktande kan vi ju diskutera, men det ger inte ett skvatt. Jag håller med Brynolf. Det ska till så oerhört mycket för att !Paxen ska vara röd, och då är det mer rationellt att tro på honom. !Paxen är grön och har så varit sedan R1. Därför är även Sap grön, av exakt samma orsak. Om Brynolf är ulv så har ulvarna vunnit, men annars vinner byn. Det är min slutsats, och vem vi börjar ta ut av OBD, Elmrig och KK spelar inte mig någon roll alls. Det finns två ulvar bland de tre namnen. Pretty sure. Tillräcklgt säker för att fortsätta med den taktiken även nästa runda. Ni andra kan få välja vem av dem vi ska börja med, men alla ska ut tills vi har fällt de här två ulvarna.

Mukwa

Swashbuckler

... och givetvis är det diskutabelt :gremsmile: Men jag är ganska assäker på att det är så det förhåller sig.

Vicotnik

Den onde
Staff member

STOPP!

Röstläge:

Konrad Konvalj (1): Mukwa
Ond bråd död (1): Brynolf

START!

Brynolf

Dum fan

Nej det är inte omöjligt att vic fuckar med oss, men i så fall måste ulvarna ha känt till att ingen väktare fanns, annars hade paxen aldrig ljugit om det. Och det vore högst ovalanserat till uvarnas fördel. Ingen i byn har uppenbarligen fått något för att väga upp en sådan grej. Det enda som finns kvar är då att ulvarna bara var två, och att paxen alltså är sist kvar. Och inte ens då tror jag balansen blir helt ok.

Ockham säger NEHJE!

Brynolf

Dum fan

@mukwa: Vi andra får välja vem? Du tänkte bara glida med strömmen eller? Vem misstänker du mest? Och som konrad sa, vad får du ut av att rösta på honom?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Mukwa said:
... och givetvis är det diskutabelt :gremsmile: Men jag är ganska assäker på att det är så det förhåller sig.
Jag är inte så värst sugen på att ställe mig först i din kö Mukwa. Jag är bybo och att du har med mig på din lista har du fortfarande inte förklarat, eller? Missar vi en ulv den här rundan ser det inte bra ut och att tvinga byn till att förlita sig på dig känns inte som rätt plan.

Bland: K.K-Elmrig-OBD finns två ulvar säger du. Jag är inte alls lika säker på det.

Skall det chansas lite så är OBD ett hett alternativ, men det vore förödande om det är en miss.

Kan någon ge mig feedback på Elmrigs agerande? Eller är de saker jag lägger fram skit?

Finns det någon som ställer sig emot en hängning av OBD? Troligen inte. Då sitter den andra ulven i samma tåg och då blir det rätt svårt för oss att bena ut.

Brynte håller mig kvar på mattan och vi får lita på att inte Vico har fucka upp det hela för oss. En redig luring med enbart två ulvar och inga siare/väktare. Jag släpper det inte helt för jag är inte så värst säker på att Recca var vår siare nämligen. Hon kanske inte var så värst sugen på att outa sig i slutet av R1 för att hänga Tyr med ett riktigt slag i ansiktet. Jag tolkar det inte så, men ulvarna kanske har tolkat det så och prickat in Recca?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Det står helt stilla nu så vi kan lika gärna rösta så vi kommer nån vart. Mina ulvar är KK och Elmrig.

Röst:Konrad
Baserat på vad?

Hur får du dit Elmrig som ulv? Lägg fram det hela på ett vettigt vis så är jag villig att hänga honom före dig.

Ond bråd död

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Det står helt stilla nu så vi kan lika gärna rösta så vi kommer nån vart. Mina ulvar är KK och Elmrig.

Baserat på vad?

Hur får du dit Elmrig som ulv? Lägg fram det hela på ett vettigt vis så är jag villig att hänga honom före dig.
Jag tror jag nämnt mina skäl tidigare nån gång. :/

ELmrig grundar sig främst på hans spel på slutet där han duckar frågor och håller sig undan. Redan innan var han lite lam, men det har gått till överdrift nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:

Baserat på vad?

Jag tror jag nämnt mina skäl tidigare nån gång. :/

ELmrig grundar sig främst på hans spel på slutet där han duckar frågor och håller sig undan. Redan innan var han lite lam, men det har gått till överdrift nu.
Alltså, vi har inte riktigt befogenheter att börja nacka folk till höger och vänster utan att vara rätt säker på sin sak. Att du tror dig ha nämnt dina skäl tidigare är ju inte speciellt hjälpsamt för byn.

Elmrig kommer förhoppningsvis återvända i tid för att svara på de frågor som ställts till honom. Det har han trots allt skrivit.

Röstar du på mig för att du vill vinna med byn så gör du rätt fel. Din utväg är att rösta på Elmrig. Det kommer stå mellan er två.

Om du vill hänga mig (så som Mukwa) får ni lägga fram ert skit på mig inte tro att ni gjort det tidigare.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Brynte håller mig kvar på mattan och vi får lita på att inte Vico har fucka upp det hela för oss. En redig luring med enbart två ulvar och inga siare/väktare. Jag släpper det inte helt för jag är inte så värst säker på att Recca var vår siare nämligen. Hon kanske inte var så värst sugen på att outa sig i slutet av R1 för att hänga Tyr med ett riktigt slag i ansiktet. Jag tolkar det inte så, men ulvarna kanske har tolkat det så och prickat in Recca?
Fan, Konrad nu får du mig att vackla lite här. De enda två som kunde ha varit siare var Recca och Vimes. Och Vimes beteende kring Tyr i slutet av R1 tyder ju ganska ytterligt starkt på att han inte var det. Återstår Recca. Som, inser jag nu, fanimej också velar lite kring Tyr:

Recca said:
Elmrig said:
Det känns brådstörtat att rösta ut TYr just nu och vi förlorar inget på att vänta tills imorgon. Jag tror att Tyr är ulv men jag vill hinna titta på det här innan vi går vidare!
Du har en poäng. Varför är inte KK här för?? :/
...
Haha. Det sista inlägget var en ulv som skrev.

Mukwa

Swashbuckler

This alone är ett case. Många i byn har redan klarat av att begränsa sig till 3 el 2 kandidater. Eftersom KK vet att han är en av kandidaterna försöker han sprida ut misstankarna till alla andra, inklusive de som är tokgröna, dvs !Pax och Sap. För om jag har prickat rätt i mina tre kandidater så har vi vunnit, och KKs agerande tyder en del på att jag har det.

Skall det chansas lite så är OBD ett hett alternativ, men det vore förödande om det är en miss.
Fortfarande säger jag att det inte är förödande. För då innebär det att du och Elmrig är ulvar.

Finns det någon som ställer sig emot en hängning av OBD? Troligen inte. Då sitter den andra ulven i samma tåg och då blir det rätt svårt för oss att bena ut.
Nej. Men du har rätt, de flesta skulle godkänna en hängning av OBD, och jag tror att han är ulv, och jag tror att den sista ulven kommer rösta ut OBD eftersom hen inte har något annat val. Men blir det svårare? Nä. Jo, det blir det givetvis, men inte tillräckligt för att jag ska få någon annan topp 3 (topp 2)-lista.

Mukwa

Swashbuckler

Brynolf said:
@mukwa: Vi andra får välja vem? Du tänkte bara glida med strömmen eller? Vem misstänker du mest? Och som konrad sa, vad får du ut av att rösta på honom?
Jag får ut ganska mycket av att ha min röst på KK skulle jag vilja säga, den låga aktiviteten till trots. OBD har prioriterat KK, och KK svajar och är nervös.

Jag tycker vi kör en hängning idag eller imorgon.

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
Jag får ut ganska mycket av att ha min röst på KK skulle jag vilja säga, den låga aktiviteten till trots. OBD har prioriterat KK, och KK svajar och är nervös.
För all del, även om jag inte tycker hans spel har förändrats nämnvärt de senaste rundorna.

Jag tycker vi kör en hängning idag eller imorgon.
Det kan vi göra, men jag vill inte se ett mekaniserat drev där folk bara hakar på. Jag är inte lika säker som du i din topp tre. Jag har en topp två, men även du och KK är så klart möjliga ulvar och allvarligt talat förvirrar ni båda mig något oerhört just nu.

Så det jag vill se är att du förklarar mer ingående varför Konrad ligger på din topp tre. Sedan önskar jag mig att alla röstar på den de vill ha ut, inte på någon de kan gå med på att hänga bara för att det råkar vara ett drev där.

Mukwa

Swashbuckler

Så det jag vill se är att du förklarar mer ingående varför Konrad ligger på din topp tre
Framförallt för allt som jag har redogjort för, men också för att det finns tillräckligt många gröna, och KK är inte en av dem. Anledningen till att min röst ligger där och inte på OBD eller Elmrig är för att !Paxen prioriterade KK framför dem. KK stärker inte sin position genom att utvärdera hur värt det är att smutskasta !Paxen och Sap heller.

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
Så det jag vill se är att du förklarar mer ingående varför Konrad ligger på din topp tre
Framförallt för allt som jag har redogjort för
Det tycker jag ju alltså inte du har gjort. Därav min förvirring när ni två bråkar med varandra. Gör gärna en sammanfattning.

Anledningen till att min röst ligger där och inte på OBD eller Elmrig är för att !Paxen prioriterade KK framför dem.
Det är inget vidare argument (i synnerhet som Paxen själv inte motiverat sig). Vimes och Robert röstade till exempel ut Cassius.

KK stärker inte sin position genom att utvärdera hur värt det är att smutskasta !Paxen och Sap heller.
Kanhända, men det har ju jag också varit inne på.

Känns mest som att du glider med just nu, Muk.

Brynolf

Dum fan

Kan ju kommentera min sk brainfart i slutet av förra rundan med lite andra vinklar som jag just kom på:
En annan said:
Elmrig och OBD: Spelat allmänt småmisstänkt. Men Tyrs "siande" i R1 var knappast ett försök att rädda honom, utan ett offer för att hitta den riktige siaren. Dumt i så fall för andra ulvar att hoppa av och dra misstankar till sig. Förutsatt att ulvarna hade snackat ihop sig alltså. De båda har ju spelat rätt misstänkt i övrigt enligt mig, men just den här grejen tycker jag är mer grönande än rödande.
Vill man ha fram den riktige siaren är det ju när allt kommer omkring inte alls en dum idé to get your hairy ulv ass out of the Tyr drev en stund. Det är ju mindre nödvändigt för den riktige siaren att komma ut på stört om drevet ändå är kvar och den ljugande ulven kommer ryka. Nu var det ju ett ganska massivt drev, men när Cassi hoppade av, fanns det möjligheter att minska ned drevet till gränsen att Tyr skulle hängas, vilket förhoppningsvis skulle tvinga siaren att komma fram för att reda ut situationen.

Jo, gröne Cassius var först att hoppa av drevet. En ulv lär inte våga vara först att göra det, så OBD och Elmrig bör ha kommit ut ur den situationen som ännu rödare än Cass, som vi hängde på stubben sen.

Brynolf

Dum fan

Brynolf said:
KK stärker inte sin position genom att utvärdera hur värt det är att smutskasta !Paxen och Sap heller.
För att ytterligare mutilera mig med Ockhams hyvel: Hur "vanilla" är det egentligen med de här random rundlängderna egentligen? Varför lade Vic till det? Det bör ju påverka spelet åt det ena eller andra hållet, troligen byns. Och vad balanserar upp det?

Mukwa

Swashbuckler

Brynolf said:
Brynolf said:
För att ytterligare mutilera mig med Ockhams hyvel: Hur "vanilla" är det egentligen med de här random rundlängderna egentligen? Varför lade Vic till det? Det bör ju påverka spelet åt det ena eller andra hållet, troligen byns. Och vad balanserar upp det?
Det, om något, balanserar upp byns position eftersom ulvarna inte behöver ljuga om någonting. Vic har inte skrivit startinlägget med 100% quotes for nothing. I startuppställningen fanns det 1 siare och 1 väktare. Siaren är med största sannolikhet Recca, eftersom Vimes inte hade tokdrevat Cassius i R2 om han var siare. Alternativt att Vimes siade mig, men jag tror att han hade valt Cassius i N1. Hursom... Det här är standarduppställningen, och rundornas längd indikerar ingenting rent balansmässigt, det var en cool grej Vic och Recca (har jag för mig) diskuterade över ett glas öl någonstans. En frisk fläkt helt enkelt som gjorde att rundorna aldrig skulle bli för långa eller för korta. Nä, är det klassikern så är det 25% ulvar, 1 siare och 1 väktare. Rundorna är ca 5 min/tills alla har enats/tills majoriteten har enats/tills SL säger ifrån... IRL alltså...