Nekromanti Vem ska vinna Eurovisionsschalgerfinalen?

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag gillade Ukraina...

...men visst är det kul med trollchock. En känga i nyllet på Eurovision.

/Hällzon - när kommer skivan ut?

Bastardo

Swordsman
Re: Litauen

Svinbra! Hade varit skoj om dom hade vunnit. Kul markering blev det dock ändå - klockren ironiattack mot schlagerspektaklet!

Leve monsterrocken och ironin! :gremlaugh:

Storuggla

Champion
Re: Jag gillade Ukraina...

"En känga i nyllet på Eurovision."

Nu ska jag vara lite kontrovers här: Vafan? Massor av folk har ringt in och röstat, unga har tittat för första gången på länge, de har brytt sig... och schlagerbolaget ska se detta som en förlust? En bojkott vore en förlust, de skulle kursa snabbare än Albanien som sett en pyramid! Men monsterrockare som får folk att ringa in att rösta för att vara alternativa? Ka-ching!

Storuggla, rösta med fötterna

Bastardo

Swordsman
Re: Litauen

eh? Va? Har jag och världen missat något? Så vitt jag vet hamnade Litauen först på 9 plats =? :gremconfused:

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Hallelujah! (ANT)

Jag hörde faktiskt deras låt första gången i dag, så jag är inte bara ingen vidare profet, jag uttalar mig om saker jag inte vet någonting om också.

Fast folk verkar faktiskt fira på gatorna här. Inte så många kanske, men ett par stycken går omkring och ropar en aning mer entusiastiskt än de brukar på en lördagkväll i alla fall. Men nu slutade de visst.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Hallelujah! (ANT)

"Fast folk verkar faktiskt fira på gatorna här. Inte så många kanske, men ett par stycken går omkring och ropar en aning mer entusiastiskt än de brukar på en lördagkväll i alla fall. Men nu slutade de visst."

Finnar är väl annars inte kända för att vara särskilt utåtriktade? Bättre då att döva känslorna med hembränt, bastande och knivslagsmål. Men de kanske firar genom att göra lite mer av de två första. :gremwink:

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Jag gillade Ukraina...

Nu ska jag vara lite kontrovers här: Vafan? Massor av folk har ringt in och röstat, unga har tittat för första gången på länge, de har brytt sig... och schlagerbolaget ska se detta som en förlust?
Syftade väl mer på markeringen: "Hej, ni har sugit hårig apballe fram till nu."
Sen gillar jag Eurovision-disco, men det verkar jag vara ganska ensam om.

/Hellzon - otydlig

Johan K

Gammal & dryg
Re: Vi kan väl alla enas om en sak...

Av en ren olycklig händendesle så råkade jag zappa över till melodifesitvalen & noterade att just Lordi vart högt uppe. Kundei nte stina min nyfikenhet på hur det skule gå för dessa gossar. SÅ det blev att man följde det.. :gremtongue:
Hursomhelst så tycker jag att det vart gansak coolt att de vann.. Så jag får väll hålla med dig om att rätt låt vann ! =9

Eksem

Champion
Re: Lordi = slag i nyllet på schlageretablissemanget =

På vilket sätt är det ett slag i nyllet på schlageretablissemanget? Det är ju en klockren schlagerdänga i melodi och uppbyggnad, artister klädda i överambitiösa scendräkter och en sjukjäklarns scenshow. Att det sedan har en tunn fernissa av någon slags metal eller annat i sammanhanget opassligt spelar ganska liten roll.

Det är schlager ut i fingerspetsarna. Och väldigt bra sådan också, om jag får säga det själv. Rätt låt vann!

Arfert

Facit
jag var toksäker på att Lordi skulle vinna, hårdrockare finns ÖVERALLT och ställer upp när det krävs... kom INTE som en överraskning ;-)

(men hur faaaeeen kunde ARMENIEN få så många röster?)

Arfert

Facit
Re: Lordi = slag i nyllet på schlageretablissemanget =

du har rätt Lordi ÄR schlager ;-)

Bosnien hade vart en större känga...

Eksem

Champion
Jag skulle snarare påstå att om man röstar på ett kulturellt broderland är det väl ett tecken på att man helt enkelt har samma smak.