Nekromanti Vem ska vinna Eurovisionsschalgerfinalen?

G

Guest

Guest
Re: Vi kan väl alla enas om en sak...

Rätt låt vann fel tävling, jag håller på mina principer, och kommer aldrig lyssna på något lordi gjort efter melodifestivalen.

/Zorbeltuss som tyckte att det var rätt åt dem.

Erik_N

Warrior
Re: Vem som van är väl inte lika intressant som at

Men jag undrar nu över det stackars Malta, vars enda lilla röst kom från Albanien? Vad har de gemensamt.

Kass musiksmak?

Jag hade iofs för mig att det var Israel som gav dem en poäng, fast jag kan ha fel... :gremconfused:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Apokalypsen har startat

Melodifestivalen är tydligen mer rollspelskultur än jag anade. Neil Gaiman kommenterade den i sin blogg (må vara i en parentes, som den här, och bara i en mening, men ändå).

Jo, rätt låt vann visst också...

/tobias

Eksem

Champion
Re: Lordi = slag i nyllet på schlageretablissemanget =

Såg vi samma festival? Det vinnande bidraget var välkoreograferat, välsvarvat och i utsvävande scenkläder. Kanske inte på helt traditionellt vis, men det är ju bara den tunna ytan. Det rör sig faktiskt inte om något annat än just schlager enligt mall 1A (kanske 1Ab, eller så), väldigt bra sådan, och det är därför den vann. Inte p.g.a något okynnesröstande.

Nightowl

Champion
Re: Ukrainas anime girl

Den ukrainiska sångerskan såg ut som en Sailor Moon-figur.
Jag kan tänka mig att när World Union of Superheroes har sina samkväm så har Magic Revolutionary Girl Ukraina sällan så mycket att säga; andra har bekämpat transspatiella despoter eller åtminstone sorkmaffians kingpin, släckt brinnande skyskrapor och lärt barn att cykla. Och hon?
"Jag deltog i Eurovision Song Contest och förlorade."

Erik, klassar magic girls av SM-typ som "superhjältinnor"