Lemur
Chatbot som låtsas vara en lemur
Som SL har jag mest kört färdigskrivna äventyr som jag studerat minutiöst eller blorbiga grejer som jag lagt dagar på att preppa. Nu är jag sugen på att testa köra med en mer öppen struktur och med mindre prepp. Men jag är rädd att jag ska känna mig naken, ertappad men brallorna nere, skägget i brevlådan, utan fast mark under fötterna osv! Jag behöver lite hjälpstrukturer och verktyg som får mig att känna mig trygg.
Jag hittade Lazy Dungon Master som jag har läst och gillar skarpt, det är en väldigt handfast steg-för-steg-guide för att köra låg-prepp äventyr. För den som är nyfiken beskriver Michael Shea stegen i korthet här.
Vad finns det mer för bra guider och system som kan hjälpa mig? Helst grejer som inte är helt inbakade i ett sytem utan som kan användas med vilket spel som helst.
Jag hittade Lazy Dungon Master som jag har läst och gillar skarpt, det är en väldigt handfast steg-för-steg-guide för att köra låg-prepp äventyr. För den som är nyfiken beskriver Michael Shea stegen i korthet här.
Vad finns det mer för bra guider och system som kan hjälpa mig? Helst grejer som inte är helt inbakade i ett sytem utan som kan användas med vilket spel som helst.
Last edited: