Rising har ett enda klagomål på forumen:
"Däremot är det väl ganska onödigt att komma med ett klagomål innan man har försökt utnyttja de möjligheter man har till sitt förfogande (inte riktat till dig utan till individen som startade tråden). Tyder på lathet, vilket ogillas."
Jag har bara ett klagomål på forumet, och det är den här attityden. Den finns hos både moderatorer, administratörer och användare, och jag är less på den.
Marcus hade ett par åsikter. Varför skall det vara så svårt att säga "tack, vi skall ta dina synpunkter i åtanke när vi planerar på vilka sätt vi kan förbättra forumet i framtiden". Det är ju så det går till i alla sammanhang i verkliga livet. Service. Vad man inte gör när någon kommer med synpunkter är:
#1: Säga "nähä" och berätta varför man resonerar på ett annorlunda sätt, och på så vis vifta bort personen på ett respektlöst sätt.
#2: Strunta i kritiken. Då har man nämligen inte begripit ens uppgift.
#3: Kalla personen för "lat" eller "dum". Då bör man kanske fundera på om man inte skulle försöka gå en charmkurs eller åtminstone slå upp ordet "service" i en ordbok.
---
Ang. platt läge
Jag håller med Marcus om att visning med "platt" läge är förvirrande, då de flesta inlägg skrivs av folk som ser det i trådläge. Det är så väldigt lätt för oss att starta OT-grenar eftersom de flesta av oss ser forumet i trådläge, till exempel. På platta forum är det inte alls lika vanligt med den här formen av urballningar.
Dock, jag tycker personligen att fördelarna med den nuvarande valmöjligheten väger tyngre än att tvinga alla till platt visning. MEN det betyder inte att man kan vifta undan Marcus. Jag tar honom på allvar istället, och ska försöka hålla mig ifrån topicjumping och OT som kan verka förvirrande för de med platt visning. Tack för synpunkten, Marcus.
Ang. plottrighet
Plottrigheten är det väl svårt att göra något åt, men man kanske ska ta en funderare på om all information på sidan verkligen behövs. Behövs verkligen "Skribenter i denna tråd", "X registrerade och Y anonyma användare besöker detta forum" och all profilinformation? Det kan man börja fråga sig när någon klagar på plottrighet. Man kan åtminstone ha det i bakhuvudet när man planerar ytterligare funktioner. I vilket fall som helst så är det ovärderlig input. "Tack, Marcus" skulle den servicemindade ha sagt. På rollspel.nu så får han en mild utskällning istället.
Ang. uppstudsning
Tja, jag tycker nog att det skulle gå att ordna en valmöjlighet för dem som vill se trådar studsa upp så fort de får ett nytt svar. Att ställa in visning av aktiva inlägg de senaste X dagarna är inte samma sak. Åtminstone skulle man kunna ha en sådan funktion i bakhuvudet när man planerar vilka funktioner man ska lägga till i framtiden. Marcus har haft vänligheten att påpeka något som i alla fall han skulle uppskatta, det är ju guld värt att veta vad användarna önskar sig, istället för att gissa blint på egen hand. "Tack, Marcus" skulle man ha sagt på alla platser i verkligheten där man begriper värdet av service. Varför blir man avfärdad och förolämpad på rollspel.nu?
---
Där har ni mitt klagomål. Jag skulle bli väldigt glad om det kunde åtgärdas.
/Rising