Den såg mycket farligare ut än den var...Just den här krabban är rätt skraj efter att ha skadat klorna på en sköldsnubbe bakom en mur, och sedan rusat rakt in i armarna på en jätte.
Du ser!Den såg mycket farligare ut än den var...
Älskade, dyre, ädle @Basenanji ! Denna oförrätt skall icke passera! Ditt minne skall leva vidare i alla tider!Och där blev Basse för andra gången ihjälklämd mellan mina Bardur och en annan stam.
View attachment 5538
Partiet heter egentligen "Shimmering Empires" men författarens frihet osv.
Och som sagt det här i första hand en uppgörelse mellan
@Hellzon och @Tant Ragnar
Clash of the Titans!
Mycket ved blev det. Ett dyrköpt tips är att inte ställa fyra katapulter i klump. För då kommer det en riddare...Låt mig börja med att tända ditt gravbål! Det blev rätt mycket spillved kvar efter att mina riddare förstörde den onde @Hellzon s infernaliska stridsmaskiner.
Både i den och även Zajianian Fruit känner jag mig rätt hotad av dina trupper!Plus att man kan få revansch. Shamitioan Lands lovar vissa möjligheter att slippa sistaplatsen.
Jag var *supernervös* att @Jimmy skulle mangla igenom mina katapulter vid min norra front på precis det sättet. Knepigt att de måste välja mellan att gå eller att flytta, och jag var hela tiden osäker på hur lång räckvidd hans knights skulle ha, givet lite ojämnt terräng.Mycket ved blev det. Ett dyrköpt tips är att inte ställa fyra katapulter i klump. För då kommer det en riddare...
Ja det var nog ett av de roligaste partierna jag spelat. Och kriget med zebasi pågick strax nordöst om där du angrepp mig och mitt försvar där var i princip bara trupper på väg till fronten som passade på att fäktas lite med dina på vägen. Hade du tryckt hårdare hade jag fallit som ett korthusShimmering Empires var kul hörni. Lustigt det här med att man inte får nån riktig recap. @Vimes, @Jimmy och @Tant Ragnar har pratat om nåt krig med Zebasi inblandade som jag inte sett röken av. Jag bråkade lite med @Xyas men det kändes lite ensidigt när det kom en massa tung sten farande ur dimman.
Minimum hade det ju varit kul att få se hela kartan vid spelslutJag hade verkligen önskat någon feature som i Subterfuge, där man inte bara får se hela kartan när spelet är klart, man kan dessutom spola fram och tillbaka i tiden för att se vad som hände när. Jag tror fortfarande att jag kommer åt WRNU-spelet vi körde för mer än ett år (?) sedan.
@Xyas , ser jag i syne eller har du lyckats byta in-game nick från visslo till LyXyas?
Yes jag har bytt (men bara i nya partier, i pågående är det fortfarande visslo) då jag gillade Vimes förslag bättrelyXyas