Går inte, vi får alla sluta spela polytopia nuAlltså, hur ska det här toppas?
Jag tror du har rätt. Medan vi andra fjantat runt och byggt jättar och åkrar och haft oss så visar @Basenanji hur en *egentligen* vinner på Polytopia.Går inte, vi får alla sluta spela polytopia nu
Bardur gav sig verkligen inte utan strid. Men medan Ai-mos och Bardurs jättar slogs tog @Xyas lyxlirare hem hela klabbet.Björnbroder Bengtur stirrade mot horisonten med sin näverkikare. Ai-mos attack väntades vilket ögonblick som helst nu. De visste alla att skärmystlingarna mellan klubbgubbar bara var ett förspel. Snart väntade den verkliga striden. Björnteknikerna hade arbetat hårt på ett hemligt vapen, och hade värvat Bardurs arbetsstyrka, som annars kunnat vara ute i skogen för att jaga björn, fälla träd och plocka frukt. Det hade varit ett dyrt pris att betala, men nu stod de på genombrottets rand.
Plötsligt skakade marken som av en jordbävning. Trädtopparna vid horisonten föll som plockepin. Ett groteskt, enormt jättehuvud stirrade ned på de fjuttiga människobyarna. Bengtur insåg att det var för lite och för sent. Ett par enstaka stenkastare skulle inte stoppa den naturkraft som var på väg mot dem. Deras tillväxt hade varit för långsam, deras ekonomi för begränsad. Men en Bardur ger sig inte utan en strid. "Ladda katapulterna! I natt festar vi i Hel!"
Tack detsamma, och hoppas att min inbilska vägran att dö inte var för irriterande(Bay of Prophecy)
Bardur gav sig verkligen inte utan strid. Men medan Ai-mos och Bardurs jättar slogs tog Xyas lyxlirare hem hela klabbet.
View attachment 5927
Grattis Xyas. Och tack för en kul fajt, @Leon.
Wow. Bara wow. Du vann internet här på något vis.Jag satte upp ett parti som fick namnet "Lucky Songs" och det kräver väl ändå ett eget soundtrack för att ge de svagaste i matchen lite råg i ryggen?!
Lycka till allihopa!
Ja, det vara kul! Sedan var det en särskild utmaning att fixa till'et med tanke på att jag inte hade tillgång till vare sig studio eller "riktiga" musikinstrument. Så jag använde:Wow. Bara wow. Du vann internet här på något vis.
Du är min idol. Jag vill också glida runt och krossa kackerlackor, stråla och droppa trädskorpioner! Hur blir jag en rhabdoranarappare som du? Har redan köpt kåpa, wrestlingbälte och ninjasjal!Så, mycketlågbudgetstreet över den här produktionen...haha!
/Basse, surfar på billiga ljudkort just nu...
Du är min idol. Jag vill också glida runt och krossa kackerlackor, stråla och droppa trädskorpioner! Hur blir jag en rhabdoranarappare som du? Har redan köpt kåpa, wrestlingbälte och ninjasjal!
Ha ha ha! Dodged that bullet!Beautiful Lords:
Så, nån gång i forntiden tyckte nån att det var en skitbra idé att köra ett might-parti med en braziljon spelare och jättestor karta. Det var det inte. Men den som tyckte det är i varje fall död sedan länge. Nu är det jag, @Paal och några hårt kuvade bottar kvar. Kan det här snälla ta slut någon gång?
Spelomgången fick ju ett passande namn om inte annat."Min käre Maximus - visst är livet härligt här på Insula Nostra! Våra fiender befinner sig på säkert avstånd på andra sidan havet och vi kan göda våra Gigantes Combattores i lugn och ro. Här - ta en druva!"
"Jovisst, min käre Minimus. Visst är det härligt här i solen. Men vad är det vita där på druvan? Frost, redan?"
- Magnificent Winter
Grattis!Så avgjordes partiet Fruit & Destruction.
Mina rara Ai-mo började som frukt. Vi hade en stor ö för oss själva där vi kunde odla, gräva gruvor och utbilda stora filosofer. Precis när vi var redo kom det några små båtar från Jimmys Imperius i söder, då gick vi över till destruktion och skickade våra stora filosofer för att utbilda de fattiga Imperius.
Någonstans där skickade vi ut en Explorer. Då fick vi utsikt över något av det vackraste vi sett - slemmiga Vimes-Cymanti som fick på tafsen av Tant Ragnars Vengir! Ändå rätt skönt att de inte gav sig ut på havsäventyr, då hade det här kanske slutat annorlunda.
View attachment 5932
View attachment 5933
View attachment 5944
Om man fyller mitten av kartan med katapulter så vinner man.