Tant Ragnar
Gamle usling
Jag hoppas personligen på lite bättre post-game info, och kanske också lite statistik på hur man vunnit/förlorat. Då hade vi ju svart på vitt kunnat se vilken stam som är bäst!
Yes! Att ha en flervägschat, modell "Subterfuge", där man kan smida ränker och allianser hade varit skitkul! Jag är gärna på om vi kan hitta en tid som passar!Jag gillar verkligen Polytopia, även om jag är trögare än blött plank i motvind.
En grej - som jag kanske inte saknar men skulle vilja testa - är att spela i någon form av realtid (5 min/drag) över Zoom/Skype/Discord. Då skulle man både kunna göra sina drag och hinna prata live med de andra som spelar. 30 turns klarar väl en grupp om fyra av på säg en timme? På så vis skulle man kunna sköta någon sorts diplomati och kanske garva lite åt alla knasigheter man (läs: Basse) gör emellanåt (som att förväxla knappen för "Tech Tree" med knappen för "Exit"). Som brädspel med lite beer&pretzels-känsla.
Vore det kul?
Jag är också rätt nöjd!The Summer of Dragons (tror jag det var, liten karta, många deltagare):
View attachment 5978
Jag är rätt nöjd med matchen. Tänkte att jag skulle testa cymanti i ett sådant här litet och tight parti. Strategin var att använda shamanen defensivt till en början, skaffa cymanis shield-tech för atr skära av delar av banan och sedan använda shamanens boost-förmåga för att opporunistiskt ta städer.
Det funkade!
De muntra männen från Sherwoodskogen hade det tufft!Jag är också rätt nöjd!
Ja, Robin Hood och Lille-John gick igenom skogen och kände inga sorger, men plötsligt gjorde de inte det längre. Jag minns inte ens om det var våldsamma vikingar eller ilskna insekter som satte stopp för deras enkla tillvaro i denna värld styrd av låtsaskungar!De muntra männen från Sherwoodskogen hade det tufft!
"The Living Jungle" väntar på att starta!Inga nya partier på gång?
Cog.
Man kan resigna från vilket parti som helst. Tappa på partiet och sen resign som är en röd knapp i högra hörnet på själva parti-dialogen.Hur kan man tacka nej till partiet "Fire of Sass"?
Naturligtvis spelar jag de mest sassy av stammar, Imperius
Nej, det är en retorisk fråga - vad jag menar är: Naturligtvis måste jag delta i ett parti som har det fantastiska namnet Fire of Sass! Och naturligtvis måste jag välja den mest sassy tribe jag kan tänka mig.Man kan resigna från vilket parti som helst. Tappa på partiet och sen resign som är en röd knapp i högra hörnet på själva parti-dialogen.
Cog.
Haha, jag är en idiot och fattar inte sarkasm i skriven text uppenbarligenNej, det är en retorisk fråga - vad jag menar är: Naturligtvis måste jag delta i ett parti som har det fantastiska namnet Fire of Sass! Och naturligtvis måste jag välja den mest sassy tribe jag kan tänka mig.
(det heter egentligen Fire of Saas)