Tant Ragnar
Gamle usling
Det här var ett toppen-koncept!1v1 Cymanti dödsmatch
Absolut! Jag gillar hur det blir (ännu mer) ett brädspel när man har givna, fixa, startvillkor. Jag vet ju inte var du finns, men jag vet exakt vilka trupper du har tillgång till, och jag vet att ingen annan kommer att dundra in och försöka plocka den där byn i mitten som vi båda tassar som katten kring het runt....Det här var ett toppen-koncept!
.... Vilket jag helt enkelt borde ha tänkt på genom att skapa spelet som "might" och inte "glory" såklart. My bad, försöker komma ihåg det till framtida rundor.Det är rätt muppigt att man måste spela hela vägen till 10k
Ja, smaken är som baken, men jag tyckte det var skitkul.Alltså, wth. Första 1v1-matchen mot Tant Ragnar hette "The Explorers of Popi", den nya heter "The Everlasting Butte" ...
Känn dig utmanad!.... Vilket jag helt enkelt borde ha tänkt på genom att skapa spelet som "might" och inte "glory" såklart. My bad, försöker komma ihåg det till framtida rundor.
Håller helt med om att 1v1 på tiny karta är skitkul! Någon annan som är sugen på att testa, Cymanti och/eller andra tribes?
Äsch jag gjorde ju pinsamt dåligt ifrån mig.Känn dig utmanad!
Jag fick en 1v1-utmaning och undrade om jag förväntades välja en viss stam, men jag har inte köpt Cymanti så det fick bli Bardur. Kan inte klaga på startläget ändå, det låg björnar och bär överallt och jag fick ut två jättar ur huvudstaden men nu ser det rätt kört ut.Efter att ha spelat 1v1 mot @Basenanji , @Vimes och @Hellzon har jag några reflektioner.
Cymanti är super-OP. Kan vara värt att synka vilken tribe som gäller för matchen så att båda väljer samma. Matcherna mot Hellzon och Basse var inte direkt rättvisa (jag körde Cymanti mot Bardur respektive Ai-Mon).
Den klassiska "Mors lilla olle" - öppningen... så det fick bli Bardur. Kan inte klaga på startläget ändå, det låg björnar och bär överallt..
Mycket fin match. Jag ställde bort min shaman i början och led lite av det. Det kändes som att det var jämnt men att du hela tiden gjorde små små vinster som gjorde att du slutligen hade tillräckligt tech-övertag för att kunna rulla över mig till slut.Tack för god match i vår andra 1v1-Cymanti-extravaganza @Vimes ! Superspännande, det stod verkligen och vägde där på mitten! Du hade fler städer, men jag lyckades pressa ut mer produktion från mina. Jag gissar att mina gobbar som blockade inkomst för dig ett par rundor spelade en viss roll också.