Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Ska man räkna in erebaltor.se åxå, då tror jag att ereb slår Eon, men jag har dålig koll på Eon.
Hey hey, nu har jag lärt mig något! Trodde Ereb mest var en box med ett par böcker. Bra diskussion!RasmusL;n131141 said:Jaha? Eon VS Ereb Altor håller jag nog inte alls med om, det är ju ett jättekonstigt påstående, Ereb Altor har väl en jävlarns massa publicerat material jämfört med Eon?!?!
Men trådskaparen har väl inte frågat om vad hen skulle tycka är bra?Du kan ju tycka att det är på det sättet och det kanske är tillräckligt men om jag inte vet vad TS gillar så känns det svårt att gissa vad hen skulle tycka var bra.
Genesis;n131151 said:Hey hey, nu har jag lärt mig något! Trodde Ereb mest var en box med ett par böcker. Bra diskussion!
Men trådskaparen har väl inte frågat om vad hen skulle tycka är bra?
Hur tänker du när du säger att Call of Cthulhu har mycket setting? Och du menar gammla world of darkness va? För jag kan imte ens se ett argument för nya.PAX;n131150 said:Av de jag känner till:
Traveller
Traveller 2300
Call of Cthulhu
Star Wars
World of Darkness
Twilight 2000
Star Drive
Mutant + MUA + M:0
Gamla World of Darkness! Inte nya! Du måste göra distinktionen!Mundo;n131158 said:World of Darkness modulerna har ju typ sexhundra böcker och de utspelar sig i nutid i "vår" värld.
Därav "vår" värld. Det är vår värld. Typ. Fast inte riktigt. Men ändå. Lite som Kult, fast light verisonen!God45;n131159 said:Gamla World of Darkness! Inte nya! Du måste göra distinktionen!
(Och att kalla gamla wod "vår värld" är missvisande)
Som mest detaljerade värld måste väl ändå Star Wars ligga högst? Varenda pryl har en sprängskiss, varenda karaktär som någonsin synts på bild en påhittad bakgrundshistoria, varenda ort eller namn i något publicerat verk har flera sidor skrivna om sig. Star Wars-universat har ju metodiskt byggts på med så mycket onödig fakta att det nära nog tappat all mystik.PAX;n131150 said:Av de jag känner till:
Traveller
Traveller 2300
Call of Cthulhu
Star Wars
World of Darkness
Twilight 2000
Star Drive
Mutant + MUA + M:0
Sant, men lustigt nog skapades väldigt mycket av materialet från början i just splatbooks, till WEGs SW D6. Material som sedan byggts på till absurdum i alla upptänkliga media.PAX;n131177 said:Star Wars som rollspel lider väl lite av det faktum att det är svårt att ta med allt i splatbooks. Infon finns ju redan på plats så att säga.
Rent tekniskt är väl inte Old World eller WH40K heller specifika rollspelsvärldar?Måns;n131176 said:Midgård (Sagan om Ringen) måste ju ligga sjukt bra till med. Nu är ju den, precis som Star Wars, inte en specifik rollspelsvärld så jag vet inte om de räknas.
Just Old World skapades till stor del i samband med lanseringen av rollspelet. Innan dess var settingen i figurspelet väldigt lös. Så jag vill nog säga att jo, det är detPaal;n131179 said:Rent tekniskt är väl inte Old World eller WH40K heller specifika rollspelsvärldar?