Nekromanti Vilka är era favorit saker med WOD?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
Måste posta Tremere också :gremsmile:



Jag saknar Vampires sucks. Jättebra serie och första forumet jag var aktiv på.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
I ordning med bäst först:
Vampyrer
Intriger
Gråskalor (ej godhet/ondska)
Blod, sex, våld
Världen
Legenderna
Hierarkin
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Assamiterna är en väldigt hårt sammanhållen sekt som tjänar sin antedeluvian Haqim, som antagligen är av 2:a generationen och Cains dommare och högra hand. De flesta av deras elders tillhör en bloods kult som fokuserar på att diablirisera ovärdiga klaner och upphöja sig själv närmre Haqim och Cain.

Den mellan unga generationen har däremot funnit gud och följer istället för Haqims väg Mohammeds väg och tror att de förbannats och välsignats av gud för att skydda det muslimska folket och vara hämnare mot monster som skadar islam.

Den unga generationen är mer eller mindre fokuserade på att vara badass lönmördare av Schakalen varianten.

De är ärke-fiender med Tremere eftersom Tremere klanen förbannade dem till att inte kunna diablirisera utanför sin egen klan på medeltiden. De trollade dock bort denna förbanelse med sin egen magi runt 1999 och är nu fria att suga när själar och blod igen. :gremsmile:
Alltså, det här är ju skithäftigt!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Malkavian 100%
Toreador 84%
Ravnos 80%
Gangrel 71%
Giovanni 63%

Jag svarade nej på det mesta på slutet, vet inte om det säger så mycket. Men ja, jag är Gud.

Som magiker är jag Virtual Adept.



Damn, man, you're a Virtual Adept. A true child of the modern age, you combine a magical style even more technomantic than the Etherites with an adolescent rebellious streak a mile wide. And you love every minute of it. The others see you as bratty kids, mostly, but they grudgingly accept you as prodigies in the little-understood cyber-realms, as well as valuable links to the modern world. It just so happens that you know they need you, and you love reminding them every chance you get. Who says magic can't be pragmatic, anyway?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
Så antingen Malkavian madness network eller vanligt internet? Båda passar rätt bra på ett rollspels forum :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
[/quote]Alltså, det här är ju skithäftigt! [/quote]

Alltid gillat Assamiterna, de är nog den självständiga klanen som funkar bäst att ha med som spelbara i en Camarilla kampanj. Alla vet att du är en lönmördare men är ändå artiga mot dig för hej, ibland behöver man en lönmördare. VIlket gör att man kan delta i stadens politik- Sammtidigt har du dina egna agendor att driva både utom och innom din egen klan som handlar om större saker än stadens politik.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
Cybot said:
God45 said:
Recca said:
Malkavian, Arvidos? Du är ju psykolog!
http://www.youtube.com/watch?v=F-RsAS80oMo

Typ 8.20 in i videon :gremsmile:
Precis! Alistair Grout är ju typ en av de bästa Malkavierna. Överlag håller Malkavierna i Bloodlines hög klass.
Det är också fantastiskt att spela en Malkavian och freaka ut Keuej-jin ledaren :gremlaugh:

I table-top rollspelet tycker jag att Malkavians spelas bättre av spelare som vet mycket om loren rörande klanen och dess antedeluvian. För "Hela klanen är galen" skapar i min erfarenhet sämre resultat än "Malkav var en ängel som blev förvandlad till en vampyr. Han är nu en energivarelse känd som the malkavian madness network som är vad som kopplar samman alla Malkavians och därifrån de får sin dementation disciplin. Din karaktär är inte galen på grund av någon orenhet i blodet, han är galen på grund av att Guds egen röst ständigt slår ner på hans sinne som en köttyxa på en biff. Galenskapen är vad som håller den fulla räckviden av guds röst ur din hjärna och hindrar att ditt huvud exploderar som en melon med en dynamit-gubbe i mitten."
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
God45 said:
Cybot said:
God45 said:
Recca said:
Malkavian, Arvidos? Du är ju psykolog!
http://www.youtube.com/watch?v=F-RsAS80oMo

Typ 8.20 in i videon :gremsmile:
Precis! Alistair Grout är ju typ en av de bästa Malkavierna. Överlag håller Malkavierna i Bloodlines hög klass.
Det är också fantastiskt att spela en Malkavian och freaka ut Keuej-jin ledaren :gremlaugh:

I table-top rollspelet tycker jag att Malkavians spelas bättre av spelare som vet mycket om loren rörande klanen och dess antedeluvian. För "Hela klanen är galen" skapar i min erfarenhet sämre resultat än "Malkav var en ängel som blev förvandlad till en vampyr. Han är nu en energivarelse känd som the malkavian madness network som är vad som kopplar samman alla Malkavians och därifrån de får sin dementation disciplin. Din karaktär är inte galen på grund av någon orenhet i blodet, han är galen på grund av att Guds egen röst ständigt slår ner på hans sinne som en köttyxa på en biff. Galenskapen är vad som håller den fulla räckviden av guds röst ur din hjärna och hindrar att ditt huvud exploderar som en melon med en dynamit-gubbe i mitten."
Det där är bara en åsikt... vem sa att det var så? en Malkav?

Slanfan/ Tycker WoD är som bäst när ingen VET hur det ligger till.

(fick med lite väl många i citerandet)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
Om man inte kan tro på en Malkavian, vem kan man då tro på? Det bästa är ju att dom enda källorna om Malkav är Malkavians och de säger alla olika saker :gremwink:

Men det hjälper att ha någon biger-picture-thingy i tankarna för att undvika Fish malks.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,292
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
- Kindred of the East i allmänhet. Det hade sina brister, typ det groteskt obalanserade och invecklade regelsystemet, som tyvärr gjorde hela spelet hart när ospelbart, och töntiga koncept som Strike Force 0 och den allmänt överdrivna japan-fetischen, men som koncept betraktat var Kuei-jin och deras kosmologi otroligt fascinerande, fantasieggande och komplext. Mycket, mycket mera så än kainiternas dito. (Kort version för oinsatta. Kuei-jin är själar från döda människor som på grund av karmisk skuld återföds i de asiatiska helvetena men lyckas ta sig därifrån och spontant manifestera sig på jordne i sin nu odöda gamla kropp, som en slags vampyr med en kluven själ, en självdestruktiv, demonisk del från helvetet som de också kan dra styrka ur, och som vissa väljer att omfamna, och en rationell, mänsklig del som de också kan dra styrka ur, men som kan tas till övedrivna nivåer och bli omänsklig igen, fast åt andra hållet. Balansen mellan dessa två själskrafter är sedan en fundamental issue i deras liv och om de fuckar upp den kan de sluta upp som helvetesfurstarnas tjänare, eller bara misslyckas med sin dharmiska quest och vara fördöma för alltid. Om de däremot spelar sina kort väl både externt och internt kan de nå nirvana och lämna samsara och få evig frid. Detta eftersträvar de genom att välja en filosofisk åskådning att mer eller mindre slaviskt följa, och hårdtränas i av en utvald individ som blir deras mästare, och kuei-jins sociopolitiska struktur är generellt grovt uppdelad i grupperingarna som dessa filosofiska åskådningar utgör, plus diverse sub-sekter relaterade till ytterligare åskådningar, kunskaper eller ambitioner. Som halvt döda och halvt levande har kuei-jin ständigt kontakt med andevärlden, kan kommunicera med spöken och andar och genom ritualer och discipliner färdas i både deras och demonernas världar, men de är mer fysiska än dessa väsen, och måste därför tillgodogöra sig qi för att upprätthålla sin existens. Detta gör de primärt genom att äta rått kött eller dricka blod, men de kan också, när de bemästrat sin filosofi bättre och därmed fått mer själsstyrka, dra qi ur världsalltet självt, vilket dock sabbar kraftflödena och på lång sikt kan fucka upp hela geografiska områden).

- Kindred of the Ebony Kingdom i allmänhet. Mindre brister än KotE, samtidigt som vampyrerna, återigen, var koolare än sina The Masquerade-motsvarigheter, med mer komplex psykologi, intressantare klanpolitik och koolare mytologi bakom. Also, Afrika. Fuck yeah.

- Veil of Night i allmänhet. För att, återigen, allt är koolare är eurocentriska tråkvampyrer. Särskilt medeltida shiitiska arabvampyrer som hör oförklarliga, outhärdliga ljud i luften när de försöker närma sig Mecka, och måste förlika detta fenomen med sin tro.

- Wraith - the Oblivion. Ett briljant koncept vars version av WoD-reglerna för en gångs skull var väldesignade för att stötta det, med intriguing disciplinkrafter som på fantastiskt intressanta sätt gav wraithsen möjligheter att utföra saker i sin egen värld respektive människorna. Och medan hela kosmologin var så bisarr och dystopisk och surrealistisk att den knappt var spelbar, var den också vackert integrerad och konsekvent med den lika flummiga, färgstarka kosmologin i Kindred of the East.

- Cairo by Night. Vampire var mycket bättre när det utspelade sig i miljöer med historia, så att vampyrernas odödlighet kunde komma till sin rätt genom att göra dem rotade i historien; det var en bajsdålig idé att Vampire skulle ha det historielösa USA som default-setting. Cairo by Night var en godawesome modul i allmänhet, med jättekoola karaktärer och koncept, men framförallt fick den det att verkligen kännas som att alla aktörer och intriger i staden hade rötter i långt förfluten tid, och det är så det ska vara.

- Constantinople by Night. Det var bara WW som på 90-talet kunde kläcka ett koncept som att det byzantinska imperiets hela historia hade formats från skuggorna av ett triumvirat av tre odödliga, hedonistiska bögar i ett smetigt triangeldrama.

- Specifika ritualer, var helt enkelt briljanta rent konceptuellt. WWs styrka var bland annat att inspireras av mytologi och historia från icke-västerländska kulturer, och detta kom verkligen till sin rätt när de designade böcker som Blood Magic och Blood Sorcery och allt vad de heter. Tex den här ritualen som skickar en tillbaka i tiden genom att låta en inträda i kroppen hos en präst i ett Mithras-tempel, men bara vid specifika hållpunkter i tid och rum. Ascoolt.

- Mage: The Sorcerers Crusade. Ascool setting, coola fraktioner, koolt magisystem, Särskilt boken Infernalism - The Path of Screams, som var smockfull av bisarrt edgy, mystiska och stämningsfulla grejer.

- Malkaverna, mestadels av skäl andra här i tråden redan redogjort för.

- Cappadocians. Kool look (Deathly pallor = hot), koolt koncept (bisarr eskatologisk kristendom blandat med morbid nekrofili), kool ståry (nära nog utrotade av klanen de sire:ade, men de äldsta av denna klan är tekniskt sett forfarande Kappadokier och har utvecklat deras disciplin till en mer spirituell nekromanti, samtidigt som denna nya klan förföljs av enstaka hämndlystna ancients som överlevde utrotningen).

Also, sist men inte minst; Infitiores, Kappadokierna som under den koolaste methuselan (Lazarus) joinade den tredje koolaste vampyrklanen (Setiterna) i Dödens land (Egypten) och bildade en slags ohelig koptisk nekrofil-gruppering som experimenterade med dödsmagi och serpentis, och som överlevde i Egypten in i modern tid i form av tonåringsmethuselan Angelique, som bor i Sakkara-nekropolen och tvingade Kairos prins att avhysa alla Giovanni från stan genom en fet ritual där hon fick alla döda i hela Kairo att vakna till liv och dansa på gatorna. Omfg orgasmkoolt, typ, Infitiores-kappadokierna är nån slags bisarr korvtårta av oåterhållen onani i awesome.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
The Hunters Hunted - det ursprungliga vampyrjägartillägget till VtM. Jägarna är vanliga människor, inte superhjältar, så de får jobba med två miljoner säkerhetsåtgärder. Det var nästan lite spionthriller över det!

Det våras för Värmland samt Det våras för Värmland 2: Det var dans bort i vägen. Två konventsäventyr till Changeling. De ägde!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,555
Krille said:
Det våras för Värmland samt Det våras för Värmland 2: Det var dans bort i vägen. Två konventsäventyr till Changeling. De ägde!
Vetdu var man kan få tag på dessa? :gremsmile:
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,187
Location
Rissne
God45 said:
I table-top rollspelet tycker jag att Malkavians spelas bättre av spelare som vet mycket om loren rörande klanen och dess antedeluvian.
Väldigt tydligt exempel på när det blir konflikt mellan "inlevelse" och "utlevelse". Det kanske gör att man kan "spela rollen bra", men samtidigt får man ju jäkla stort informationsgap mellan sig själv och personen man ska spela/vara/känna sig som...
 
Top