Man Mountainman
Storsvagåret
Som rubriken frågar, vilka är era favoritsystem för strid eller konflikt mer allmänt? Vad har de för features som gör dem så bra? Vad letar ni efter i ett stridssystem?
Jag vill inte starta bråk eller komma med kritik eller så, men för min egen nyfikenhets skull: Kan du ge 1-2 exempel på system du tycker är svåra och krångliga, jämfört med Noir?Mundo said:Det bästa stridssystemet med en milslängd är Noir.
Superior to everything.
Snabbt, enkelt, taktiskt.
Om man vill leka runt med skjutvapen och vill göra det lite mer regeltätt så är ju western alltid roligt, att sitta och sikta med den där lilla grejen gör striden till mer än bara tärningsrull.
Javisst. Eon är ett exempel. Exalted är ett andra. World of darkness med 48 fighting styles och speciella regler för varenda kraft de olika venuesna har. :3krank said:Jag vill inte starta bråk eller komma med kritik eller så, men för min egen nyfikenhets skull: Kan du ge 1-2 exempel på system du tycker är svåra och krångliga, jämfört med Noir?Mundo said:Det bästa stridssystemet med en milslängd är Noir.
Superior to everything.
Snabbt, enkelt, taktiskt.
Om man vill leka runt med skjutvapen och vill göra det lite mer regeltätt så är ju western alltid roligt, att sitta och sikta med den där lilla grejen gör striden till mer än bara tärningsrull.
Det enda system du testat, antar jag =) Jag vet att Volt (More than Human och New Horizon) är byggt just för att göra nedhållande eld och liknande viktigt. Inte genom att ha en "nedhållande eld"- regel, utan genom att ge ungefär de fördelar resp. nackdelar som gäller vid modern eldstrid. Voltsystem.net har en sammanfattning av grundsystemet; NH använder en äldre version och >Human en lätt nedbantad.Chryckan said:det enda stridssytem som simulerar moderna eldstrider som har kommit ihåg att nedhållande eldgivning är en stor grej i eldstrider. Och att det även gör ett bra jobb att få nedhållande eldgivning att bli en viktig taktisk del av striderna.