Nekromanti Vilka skall till LinCon?

Hunk

Hero
Tänkte bara checka vilka på forumet som planerar att dyka upp på årets LinCon. Själv skall jag, fyllda 30, dit för första gången i mitt liv för att försöka kränga spel.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, jag tittar väl förbi en sväng för att hänga med forumgänget men jag har ingen aktivitet inplanerad direkt. Borde väl försöka träffa en del av dem som jag missade under GothCon (som till exempel Legion).

Johan K

Gammal & dryg
Hehuu....
Tyvärr så missar man årets upplaga av LinCon. Hade verkligen sett ifram emot att åka dit igen. Hade förbaskat skoj där förra året.
Får ta igen skadan till nästa år.

/ Johan K, som iaf skall till SydCon

Gastono

Hero
Jodå, jag kommer.
Det blir mitt första Lincon någonsin.
Inga planerade aktiviteter utan jag skall bara springa runt och försöka träffa forumiter, rpgonlinare, folk och ha trevligt med eller utan dessa.
Samt att jag har en liten överraskning med mig... muhayhaahhaahahahahahaha... osv... osv...

Few know of what I speak... :gremwink:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag ska självklart dit! Jag planerar att spela magic två dagar (minst) och hänga med diverse forumiter övrig tid. Och spela skumma småspel, typ Carcassonne, och testa diverse indierollspel som jag borde spelat för länge sedan. Och så vidare. Eventuellt skulle jag kunna spelleda ett introäventyr till Terone om det finns intresse, men det hänger på att jag orkar göra klart äventyret nu i helgen. Fast anmälningar tar jag inte upp än. :gremlaugh:

/Dimfrost

Muggas

Hero
Jag kommer med - mitt första "riktiga" konvent någonsin. Men det blir inte mycket spel för min del. Utanför konventet tänkte jag svinga bägare med de sötaste av forumiter (ni vet vilka ni är :gremwink: ).

Jonas Ferry

Swordsman
Indierummet och MLwM

Jag ska dit och arrangera Indierummet och My Life with Master (spelrapport från Borås Spelkonvent).

I Indierummet kommer jag att dricka kaffe/té, spela, spelleda och snacka independent-rollspel. Extra roligt blir det om folk kommer och spelleder egna hemmabyggen - det är kul att ge dem en plats att vara på. Med mig i Indierummet kommer det att finnas en hel drös forumiter som gärna spelleder saker, så det är bara att droppa in och umgås.

thark

Hero
Dyker förstås upp på LinCon, och i år kanske jag t o m stannar och spelar lite seriöst... Tänkte jag; sen upptäckte jag att de tre viktigaste aktiviteterna (auktion, Diplomacy och Britannia) krockar så att jag bara kan bevista två av tre, och det är öht ingen Junta-turnering—katastrof!

Så det får väl bli slöspel och skitsnack. Nåja, kul nog—har inte konventat mig ordentligt sen slutat av 90-talet nu...

Olle Linge

Snigel
Jag kommer! [ANT]

Och lycka till med försäljningen! Förmodligen kommer jag inte att köpa något, men jag kan i alla fall titta förbi och säga hej.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Jag kommer.

Jag kommer att finnas i Indierummet och köra The Shadow of Yesterday, Dogs in the Vineyard, Trollbabe och The Mountain Witch för alla intresserade.

Det ser ut som det kan bli lite Polaris också.

Det kommer att bli grymt.

thark

Hero
Jag är intresserad av all of the above. Tar ni emot individuella indroppare eller är det dags att exercera sina obefintliga sociala färdigheter? :)

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Ramla in bara, så ska vi nog se till att dra ihop ett gäng.

Roligt att du är intresserad!

thark

Hero
TSOY ligger rätt hett till som kandidat för nästa kampanj här; många andra Forge-spel hamnar i kategorin "klart intressant, men nog inget som skulle funka med min nuvarande spelgrupp", så ett konvent är ju chansen. Ellernåt. :)

(Jag kan föreställa mig ett försök att a) få folket att spela Dogs och b) behandla det som något annat än parodi; 'twould be... not pretty.)

Feuflux

omjonasson.se
I'll be there

Mina planer ser ut som följer: hmm, visst fasen, jag har inte planerat än. Det måste jag göra. Annars blir det nog mycket traska omkring och träffa nördar, prata med nördar och spela spel med nördar. Bocka av lite forumiter jag inte sett live än.

Drabbas jag av otrolig inspiration så kanske jag spelleder Serenity för en väl utvald grupp. Med lite mindre inspiration skulle jag kunna dema Feng Shui för forumiter som inte spelat det.

Om jag inte rör till det så finns det 3 "forumitrum" på lincon. Fogge sitter i LL-rummet i P-korridoren (stackaren), Feliath sitter i Staden-rummet i R-korridoren (den bästa) och han var nästan granne med Jonas Karlsson i indierummet. Tre bra ställen att hitta folk på. Förutom collosseum då som alltid funkar.

Förresten Feliath, Staden var drop-in? Då kräver jag att få spela med dig (den snälla sortens kräva där jag kravlar i stoft först).

Feliath

Swashbuckler
Re: I'll be there

Feliath sitter i Staden-rummet i R-korridoren (den bästa)
Jo, lite rör du till det. Det rummet är bara en fallback point; jag, Arvidos och Dnalor kommer att ha vår samlingsyta i Colosseum. Tre forumiter till priset av en! :zeppelinare:

Förresten Feliath, Staden var drop-in? Då kräver jag att få spela med dig (den snälla sortens kräva där jag kravlar i stoft först).
Ja, det är dropin. Droppa in bara så syr vi ihop något :gremsmile:

/Feliath — will provide free tea :tekopp:

Sodivra

Champion
Vem vet?

Jag kommer inte.

Men jag skickar en ersättare. Ganska trevlig, även om han är Ond. Ersättaren kommer att spelleda spektakulärt väl för Staden, där han kommer att presentera för damer och herrar både bländande samberättande, och ett "riktigt" mästerverkscenario, vars like aldrig har skådats.

Han kommer hjälpa till i Indierummet också, med Dogs in the Vineyard, Universalis, InSpectres, My Life with Master och kanske lite annat. Vi får väl se hur mycket han kan lära sig.

Han behöver ett bra ställe att sova på också. Det vore underbart om det var hos walium, eller något.

thark

Hero
Nu först upptäckte jag att det kommer att finnas DDR (längst upp). Inte någon "riktigt" maskin (gissar jag), men likväl—illa skoj! Och om även en så komplett förslöad konditionslös slacker som jag kan gilla det så... :)

Foggmock

Myrmidon
Re: I'll be there

Tre forumiter till priset av en!

Tsö! Vi visste redan att ni var billiga... :gremsuck:

Alla coola forumiter hänger i P18, sådeså.

Foggmock

Myrmidon
Jaaaaaaaag!

Äntligen är det dags för lite knarkarspel och härliga Lincon igen. Om allt går väl kommer jag ha den största bannern i ena änden av Colloseum som skådats på länge...

I värsta fall silvertejp på ett lakan. I bästa fall - .... färg på ett lakan. :gremgrin:

Vi syns i P18! ... och på gräsmattan vid grillen. Mat = teh win! :tekopp:

Ymir

Liten kantbaron
Jag ska dit, var tanken. Jag har inte en aning om vad jag ska göra, men jag siktar på att spela Britannia och heroclix med någon eller så. Och hänga och softa, såklart.

- Ymir, borde nog föranmält sig, dock...