Nekromanti Vilka skall till LinCon?

thark

Hero
Re: Gnäll själv

Det låter helt ofattbart. Kan erkännas att om jag utsatts för något sånt hade jag a) skrivit ett riktigt ilsket brev och b) vägrat komma tillbaka till det konventet förrän jag hört att det blivit bättre.

Tur att man kan sova hemma under LinCon... :)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vakna! Vi ska kolla!

Kan bara lägga till att vi 2004 väcktes mitt i natten, på ett väldigt bryskt sätt, för att vi ställt några bord fel i vår reserverade sovsal för alla som hade med Fenix och Rävspels arrangemang att göra. Metoden var att stövla in, tända i taket och börja möblera om. Mitt i jävla natten. Bland sovande, trötta människor som arbetat hela jävla dagen med arrangemang. För att göra konventet roligt.

Det gjorde mig inte alls glad, och om det oskicket fortsätter, kommer jag inte att besöka LinCon igen.

No big deal, men jävligt osmidigt skött.

/M

Gardener

Champion
Re: Vakna! Vi ska kolla!

Låter ungefär lika illa som vårt Looney Labs-arrangemang blev hanterat det året. Vet inte hur många gånger de ändrade sig om vi fick sova eller inte i rummet, det var mycket saker vi blev lovade som inte hölls. Är inte direkt intresserad av att arra på LinCon efter det, och jag är väl inte helt positivt till konventet i övrigt heller längre.

Feuflux

omjonasson.se
Jag hoppas att ni sa det till dom...

...och inte bara till oss nu. :gremtongue: (Jag tänker till och med anta att ni gjorde det men att det uppenbarligen inte fastnade någonstans.)

Universitetet vill ju i förstaläget absolut inte att folk ska sova där alls under konventet om jag fattat rätt så att arrangörerna vill hålla på regler för antal personer i samma rum och liknande kan jag förstå. Däremot låter det inte så vidare smart att kolla de här sakerna just mitt i natten.

Men ett snack om alternativa metoder för sovsalcheck borde nog tas på ett forum där folk som påverkar det hela faktiskt läser.

Jag skulle hursomhelst gilla att bo granne med ett konvent som besökarna gillar vad gäller sov/dusch-status men man kan väl inte få allt. :gremsmile:

Gardener

Champion
Re: Jag hoppas att ni sa det till dom...

Tja, att vi inte var glada var ganska uppenbart, Björn kom till och med och bad om ursäkta personligen vid ett senare tillfälle. Att jag inte har någon direkt lust att arra nåt kanske jag inte berättat, men de klarar sig nog rätt bra ändå.

Att de har speciella regler för sovandet var aldrig något problem, det var det faktum att dessa regler ändrade sig hela tiden, och inte ens efterföljdes, som var det stora problemet. Och att de inte hade någon som helst internkommunikation, så att vi fick gå och säga till dem flera gånger om dan, så fort det var en ny person i receptionen i princip.

EchonCique

Hero
Tillägg till Gardeners post

Jag tog mig ett snack mellan fyra ögon med Molle, ni vet kanslisten för Sverok?

Sedan tog han sig ett snack med konventsledningen. Som i sin tur pratade med sina Goons. Sedan tog deras bizarra uppträdande slut och vi fick vår garanterade sal helt i våra egna händer under resten av konventet. Vilket de lovat men ändrade sådär femtielva gånger väl på plats.

Att behöva bli arg, upprörd och sur och behöva påpeka det för folk som har indirekt makt för att i sin tur få ett behagligt konvent hör inte hemma på ett vettigt konvent. Tyvärr är det nödvändigt när det gäller LinCon.

ÄlveKatt

Veteran
Re: Skymningshem, Andra imperiet på lincon

Tja, det känns inte riktigt som jag har rätt att känna mig snuvad, vill du spendera lite av din tid för att spelleda ett gäng okända så borde det ju vara efter ditt eget godtycke.

Men, om jag hittar några att spela med så är jag definitivt intresserad. Du får peta på mig, jag är usel på ansikten och lär inte hitta dig annars.

("Peta" behöver inte tolkas bokstavligt.)

EchonCique

Hero
Oh. Då får du visa upp dig så man kan få peta på dig för att se och bekräfta att du verkligen existerar.

Dimfrost

Special Circumstances
Coolt! Du får se till att ta på dig en Nite Owl-dräkt så man vet vem du är, bara. :gremgrin:

/Dimfrost

Axelsson

Warrior
kanske 75%

Det finns en liten möjlighet att även jag dyker upp under Lördag - Söndag, jag vet bara inte riktigt hur jag ska ta mig hem. :gremsuck:

/Mattias

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Gånger 5

Nightowl kommer inte ensam.

Min bil rymmer närmligen fem Gondica-tungviktare: Rosen, Nightowl, Nisse & Kove (som illosade Bestiarium och Abyssos) samt undertecknad. :gremwink:

Vi gör en endagsutfykt över söndagen.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Gånger 5

Så var kommer ni att hänga, hur får man tag i er? Det skulle vara trist att missa en sådan samling forumiter man inte har träffat förut.

/Dimfrost