Nekromanti Vilka skall till LinCon?

EchonCique

Hero
Duscharna är vid sovhallen

Så det är snarare sovhall OCH duschar som är där konventet inte är.

Vilket innebär att jag är jätteskeptiskt på att åka nu. Vilket innebär en ledig plats på Skud-bussen om någon vill köpa den av mig :gremsmile:.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Duscharna är vid sovhallen

"Så det är snarare sovhall OCH duschar som är där konventet inte är.

Vilket innebär att jag är jätteskeptiskt på att åka nu.
"
Stackars lilla nörden, som tvingas att gå 3 kilometer. :gremsmile: Får mig att tänka på The Insult Comic Dog och Star Wars-nördarna när han säger till en överviktig person som härmar Darthans djupa röst:

"You're not breathing heavily. Imagine that you just ran teen feet."

/Han som funderar på om det första som ska hända varje dag är en husbilsfärd till duscharna i Rydområdet (som sist var jääättelätt att hitta till, eller hur, Fogge?)

The_Gorger

Hero
Varför jag inte vill åka till LinCon,(DagensNeggo)

men ändå kommer att göra.

Eftersom det kostar att sova, så kommer en massa människor att inte vilja betala det och antingen somna på diverse ställen de inte får (sovsalar, spelbord, toaletter m.m.) eller tro att de klarar 5 dagar utan sömn. Detta kommer att leda till dels att det blir dräggigare, dels att ngn gestapoliknade patrull kommer att gå runt i sovsalar för att kolla att alla sover lagligt (och väcka folk).

Dessutom ligger duscharna långt bort, ergo antalet personer jag kan tänka mig att spela med kommer att minska drastiskt för varje dag.

Möjligheten för LinCon att bli ett riktigt pisskonvent är överhängande. Jag tänker åka dit med noll förväntningar.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Era gnälliga mesar!

Jag har en tämligen sval inställning till årets LinCon och tänker nog enbart besöka det för att hänga med diverse forumiter. Men jag har dock en lägenhet i närheten av konventet där jag har erbjudit sovplatser tidigare. Problemet är bara att killen som jag delar lägenhet med ska flytta ut alla sina möbler den 3:e juni. Vilket dels medför en kal och dyster lägenhet men också att en massa folk kommer att springa runt och flytta prylar. Det är alltså inte en idealisk tidpunkt för att ha gäster. Jag kan återkomma med mer info.

EchonCique

Hero
Gnäll själv

Om det är 3km enkel väg till duscharna kommer det innebära att det tar en timme att duscha. En timme bortslösad bara för att de inte kan organisera sov & dusch på ett vettigt sätt.

Ja. Jag har 3km till mitt jobb och går den sträckan en eller två gånger om dagen. Det tar inte 10 minuter att gå som det står på Lincons hemsida. Så antingen anger du fel sträcka eller de fel tid.

Schysst att det finns dusch på campus, problemet med det är att det kostar pengar. Samma sak med sovsalarna. Usch! Usch!

Därmed förstår jag om man tar en tur med husbilen varje morgon för att få sig en dusch, om inte innebär det fett med sinkad tid som man spenderar enkom på att vara någorlunda fräsh så man får spela med andra. Om jag kommer är detta alternativ oerthört bra och en lyx som de flesta andra på konventet inte kan unna sig.

Så. Noll förväntningar. Förutom att vi skall ha roligt när vi rollspelar. Vilket har varit poängen med Lincon senaste åren - noll förväntningar eftersom de schabblat.

Uppdatering: Nu har en Linköpingsbo som vet vart saker och ting ligger sagt att det tar snarare 15-20 minuter att gå enkelväg till duscharna från konventet. 15-20 x2 + duschtid = 1 timme. Bläh.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Gnäll själv

"Ja. Jag har 3km till mitt jobb och går den sträckan en eller två gånger om dagen. Det tar inte 10 minuter att gå som det står på Lincons hemsida. Så antingen anger du fel sträcka eller de fel tid."
Jag angav sträckan dit jag hade för mig att sporthallen var och nu när jag kollade så såg jag att det var 600-700 meter fågelvägen. Om du anser att hygienen är såpass viktigt att du måste duscha varje dag, så är väl inte 15 kronor så farligt?

Och ja, de duscharna i Ryd ligger låångt bort. Tar säkert runt 15 minuter att gå till (jag bara höftar här - såg ut att vara 2 km på kartan fågelvägen). Sedan vet jag väl inte hur lång tid du tar på dig att duscha. 30 minuter?

"problemet med det är att det kostar pengar. Samma sak med sovsalarna"
Du kanske inte har märkt att priset är sänkt med 50 spänn jämfört med förr om åren? Det är för att de som inte sover på området inte ska behöva betala för en sovplats som de inte använder.

/Han som ska rusa iväg nu

The_Gorger

Hero

Jag tror inte på systemet "Betala om du vill sova." Det är som att välja om man vill betala 15 spänn extra i skatt för att få sitta på parkbänkar. Visst, de som inte sitter på parkbänkar gynnas, men en massa människor kommer att tveka om de tänker sitta på parkbänkar eller inte, men så är de i parken och vill vila. Vem stoppar dem? Vill vi att någon stackare skall ha jobbet att kolla parkbänkarna efter tjyvsittare, samt be vanliga sittare om legg för att kolla om de har rätt att sitta eller inte?

Rickard

Urverk speldesign

"Jag tror inte på systemet 'Betala om du vill sova.'"
Vad då "tror inte"? Och du kan ju se hur det funkar först och döma sedan. Annars tyckte jag att du glömde reptilhunderna som andas klorgas och chockbatongerna som cybervakterna kommer att gå omkring och misshandla alla som sover innan de beordrar att man ska visa tillståndet, i ditt lilla påhittade skräckscenario.

Hur många konvent har du varit på egentligen? Det finns alltid sovvakter där. Har själv blivit väckt, men det är för att jag sovit i rum där man inte fick sova. De måste kolla sådant, för brandsäkerheten så att ingen brinner inne. Och sänkningen med 50 spänn gjorde att jag faktiskt betalade 150 kronor. Har dragit på konvent (och endast umgåtts och inte spelat) 2-3 gånger i rad nu utan att betala. Och på LinCon är 150 spänn pisslite, med tanke på bräd- och kortspelslåneutbudet på konventet.

Ta upp dina misstankar på LinCons forum istället för att gnälla om det här, så får du nog lite vettigare svar.

/Han som knappast tror att cybervakterna orkar kolla sovtillstånd

The_Gorger

Hero

och giftgasen som släpps ut i alla korridorer under natten. :gremwink:

Jag förstår om du är patriotisk eftersom du kommer från Linköping, och jag håller med om att det är tråkigt när folk 1. klagar på system innan de testat dem och 2. inte kan acceptera att konvent är ideella och man inte kan förvänta sig vad som helst, men ÄNDÅ blir jag gnällig när jag hör LinCon's nya system.

Jaja, jag får väll acceptera tingens ordning. Trots allt brukar man ha roligt på konvent, eftersom en massa trevligt folk man inte träffar annars är där. (plus lite vänner man borde träffa oftare)

Väl mött.

PS Jag har visserligen bara varit på åtta konvent, men aldrig har jag sett en sovvakt i en sovsal där man får sova. DS

EchonCique

Hero

Hur många konvent har du varit på egentligen? Det finns alltid sovvakter där. Har själv blivit väckt, men det är för att jag sovit i rum där man inte fick sova. De måste kolla sådant, för brandsäkerheten så att ingen brinner inne.
Du har tydligen inte råkat ut för LinCons ökända idiotiska vakter som mitt i natten väcker sovsal efter sovsal och har namnupprop bara för att bekräfta att rätt person ligger på exakt rätt plats. LinCon 2004 var det ett tiotal sådana fall, där alla låg i sina dedikerade sovsalar på sina rätta platser men ändå väcktes bryskt mitt i natten av att folk sparkade lätt på dem.

Så dina mardrömsscenarion kan du hutta och kolla lite vad som hänt i verkligheten för att förstå varför jag och Gorger är i högsta grad skeptiska till LinCon sedan dess. Och detta har bara hänt på LinCon under de 50+ konvent jag farit på. Vad nu antalet konvent man varit på har med saken att göra ..

ÄlveKatt

Veteran
Re: Indierummet och MLwM

Ska man ta med sig eget The om man har planer på att hänga i Indierummet största delen av Lincon? Jag trivdes så bra där under Gothcon.

Jag tänkte försöka få spela lite allt möjligt samt möjligen spelleda lite primetime adventures om jag vågar. (Och om jag lyckas greppa de mer abstrakta begreppen någorlunda.)

Jonas Ferry

Swordsman

Kul att du kommer!

Téet under GothCon var helt Arvids goda initiativ, så jag vet inte riktigt hur det kommer bli på LinCon. Vi *borde* ju verkligen ha té, jag tyckte att det var en fin stämningshöjare. Ta med om du vill, så får vi se om det går att ordna vattenkokare och kanna.

Du borde verkligen spelleda Primetime Adventures. Eftersom såpass mycket av spelet uppfinns av spelgruppen är det inte särskilt svårt att spelleda, så länge man kommer fram till en TV-serie som gruppen gillar. Om spelarna känner sig hemma i TV-serien vågar de ta egna initiativ, och du som spelledare behöver bara lyfta fram konflikter när de uppenbarar sig. Dessutom får du chansen att inte bara läsa spelet utan faktiskt spela det, och det borde du inte missa.

ÄlveKatt

Veteran

Jag ska försöka att komma ihåg att ta med the. Det kommer vara lösvikt så en sil eller annan fungerande thebryggarutrustning vore lämpligt.

Jag spelade primetime adventures på Gothcon, det var där som jag blev så frälst att jag köpte spelet. Jag vill gärna spela det igen.

ÄlveKatt

Veteran
Skymningshem, Andra imperiet på lincon

Du brukar väl hänga vid rävsvansmontern? Är det möjligen så att du även gillar Andra imperiet? Det skulle vara kul att samla ihop en grupp och spela det lite, jag menar, Lincon är ju så långt i år att det borde finnas tid över till sådant.

Jonas Ferry

Swordsman

Zaphod drog igång en diskussion på Indierummets mailinglista, så det lär finnas kokprylar.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Skymningshem, Andra imperiet på lincon

"Det skulle vara kul att samla ihop en grupp och spela det lite, jag menar, Lincon är ju så långt i år att det borde finnas tid över till sådant."
Och om du fortfarande är sugen, så kan jag spelleda Feng Shui för dig och några till, eftersom jag snuvade dig på det under GothCon. :gremsmile:

/Han som antagligen inte är lika trött som han var då (på grund av skada)