Nekromanti Vilka skall till LinCon?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag ska dit. Jag ska spela Magic (kanske), spelleda My Life With Master (kanske) och eventuellt göra något annat också (definitivt). Jag är god, eftersom alla onda är patetiska posörer. :gremwink:

/tobias

Ackerfors

Alas, your rapids!
Som det ser ut nu kommer jag och jag ska spela rollspel. Det är första gången jag gör på konvent... Sen... Jättelängesedan. Ska bli kul. Vet inte om vi har fullt lag till Western och MrGs scenario som jag inte kommer ihåg vad det heter (Fröken Schmidts Vidunderliga Vakuol, eller något sådant :gremgrin: ).

Sen blir det väl dessutom brädspelande och kortspelande till fördärvelse. Tänkte försöka pricka in Fluxxturneringen om det inte krockar med något annat och om jag orkar. Har mycket fritt och kanske får försöka testa något indiespel. Det lilla jag hört om The Mountain Witch har varit intressant, så det är jag lite sugen på att testa. Sen ska Nostalgi speltestas mer så både nya och gamla speltestare är välkomna att sparka på mig eller Snigel under konventet.

Justja, jag är god.

Gastono

Hero
Sen ska Nostalgi speltestas mer så både nya och gamla speltestare är välkomna att sparka på mig eller Snigel under konventet.

Så du menar att man får spela lite rollspel grattis i utbyte mot att man får lämna kommentarer och tankar på vad som varit bra och dåligt?
Jag har inga pass spikade så jag lär nog ha lite tid över :gremlaugh:

Kan jag läsa mer någonstans om saken, eller kan jag inte det?

Hunk

Hero
Re: Jag kommer! [ANT]

Det är alltid trevligt med forumiter som tittar förbi och säger hej! På Gothcon hade jag tyvärr varken tid att besöka de salar som folk härifrån uppehöll sig i eller Gothconpuben och på LinCon kommer möljigheterna att vara ännu mindre eftersom vi bara är två pers som skall stå i butiken, så jag lär inte kunna komma därifrån över huvud taget. Dock delar vi rum med NeoGames, så förhoppningsvis kan vi vakta varandras grejer så att man i alla fall kan få i sig lite mat...

thark

Hero
Det står lite här här (från rollspelsmakarforumet häromdan). De har säkert talat om det i tidigare trådar också om du orkar söka :)

EchonCique

Hero
Duktig Yassilus!

För jag tänker också närvara under LinCon för att spela rollspel för en gångs skull.

Dessutom tänker jag - liksom Yassilus och Snigel - försöka få tag på frivilliga speltestare till mitt egenhändigt färdigknåpade rollspel.

Vi synes där helt enkelt!

MrG

Swashbuckler
Kommer...

Kommer hålla i ett scenario tillsammans med en kompis och i rollspelsbaren tillsammans med en bunt andra vänner.

Kan passa på att komentera Yasselius
...och MrGs scenario som jag inte kommer ihåg vad det heter (Fröken Schmidts Vidunderliga Vakuol, eller något sådant ).
Det heter "Bröderna af Schmitds förskräckliga expriment", men "Fröken Schmidts Vidunderliga Vakuol" är något man kan få spela i Rollspelsbaren.

Och vi kommer väll ha ett uppsamlingsbord i colluseum som vanligt för Rollspelsbaren, med även där möjligheter att stanna upp och snacka rollspel och rollspelande :gremwink:

Om jag är kvar sista natten ska jag väll också grabba kubb och paraply och vara med i Verbal Combat...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nostalgi [OT]

"Det står lite här här (från rollspelsmakarforumet häromdan). De har säkert talat om det i tidigare trådar också om du orkar söka :)"

Den där tråden är - så vitt jag vet - den enda tråden som skrivits om spelet på forumet. Jag tycker det har varit skönt att inte diskutera eländet på forumet, och jag tror inte Snigel behövt det heller. Första skrivna versionen av spelet skrevs efter Gothcon (men speltestades första gången under Gothcon, hmm...) och den finns det möjlighet att få om man skickar ett PM till mig. Den är dock hopplöst utdaterad att det enda man rimligen kan få ut av att läsa den är att man får reda på vad spelet går ut på och vad man gör, men i stort sett inget av hur reglerna fungerar.
Spelet är rätt litet i textmängd räknat (8 sidor, men kan nog bli ett par tre till i slutgiltig version) och för de som kommer speltesta drar vi reglerna när speltestet blir aktuellt. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Jag är god, eftersom alla onda är patetiska posörer.

Word.

Förhoppningsvis fungerar deras utjämningssystem så att det kommer lite gott folk också.

Jag är god, men Looney Labsspelrummet är dock Chaotic Neutral.

The_Gorger

Hero
LinCon 2006 - ett annorlunda konvent

Det liknar inte något jag varit på hittills.

1. Jag är inte föranmäld

2. Jag är inte anmäld som spelledare, vilket leder till...

3. Jag har tänkt betala för att gå in

4. Det verkar inte finnas någon plats att sova, vilket leder till...

5. Jag funderar på att tälta

6. Jag funderar på att *GASP!* göra något annat.

Men förmodligen kommer jag.

Big Marco

Läskig
Jag och Petter Nallo kommer på dagsutflykt på lördagen, vi kommer mest att konspirera med Kim på Neogames dock. Kom gärna förbi och säg hej om ni vill och vågar. ,-)

thark

Hero
Re: Nostalgi [OT]

Ah, smärre faux pas från min sida då.

Efter att ha blivit utsatt för det hela i lördags har jag spenderat en del bakgrunds-processortid på att fundera kring konceptet och de aspekter av det som tilltalar mig; risken finns att jag gör en split (arbetstitel "Skröna"), men det kräver i princip ett genombrott i form av något genidrag som i ett svep löser kvarvarande problematik.

Fast slö som jag är är det nog knappast något som kommer att realiseras innan det hinner uppstå nya idéer som upptar bakgrundsprocesserna. :)

Ymir

Liten kantbaron
Re: LinCon 2006 - ett annorlunda konvent

Va? Finns det inga sovplatser? Var ska jag då ta vägen?

- Ymir, tänkte inte direkt gå på speed i fem dar...

Foggmock

Myrmidon
Re: Killar, killar...

Tält är funkis, förutom den häääärligt skabbiga svettkänslan man får när man kliver upp om det varit för varmt. Vilket det alltid blir ungefär... Jag funderade själv på att tälta, men eftersom jag fått plats i Husbilen™ så får det nog vänta till Container.