Och det GÅR ju inte att misshandla mer än Colonial Marines gjorde så oavsett vad man gör kommer det framstå som bra.Bifur;n318596 said:Coolt att landa ett sådant varumärke
Och det GÅR ju inte att misshandla mer än Colonial Marines gjorde så oavsett vad man gör kommer det framstå som bra.Bifur;n318596 said:Coolt att landa ett sådant varumärke
Den blir ju en hund-alien om den kläcks ur en hund. Och de finns i samma värld som predators.Guran89;n318609 said:Det var ju lite av en besvikelse. Alien må vara en av mina absoluta favoritfilmer. Men jag kan inte se hur den världen passar som rollspel. Tight monsterskräck ombord mörka rymdskepp är svincoolt. Men mot samma fiende om och om igen? Inte riktigt lika coolt. Men planen är kanske att fylla ut världen med massa nya monster? Men då är frågan om det är Alien längre. Jag vet inte. Jag har svårt att se ett Alien-spel som är kul mer än typ tre oneshots. Men jag hoppas jag har fel. Och att de kör en ny regelmotor.
Inget fel alls på oneshot-spel. Och jag tror nog Ligan kan göra ett bra spel av det. Det är mest att det känns som en rätt begränsad värld med begränsade möjligheter till varierade äventyr och hot.Jocke;n318611 said:Den blir ju en hund-alien om den kläcks ur en hund. Och de finns i samma värld som predators.
Men för att vara lite allvarlig: det kanske är ett one-shot spel mer än ett kampanjspel. Jag vet inte om jag tycker att det är något fel med det.
Det var inte helt lättolkat även med hela bilden - det är ju helt klart genom en rymdskeppsruta, men kan lika gärna vara askpartiklar eller kondensation som regn...Rymdhamster;n318604 said:Jisses vilken nostalgismörja.
Tur att jag gillar sånt =D
26 april är Alien Day - pga LV426.Henke;n318615 said:Jag skulle vilja veta hur ledtråden i SFZ hängde ihop med detta. Det var något kring april/maj månadsskiftet?
https://alien-rpg.com/Guran89;n318609 said:Det var ju lite av en besvikelse. Alien må vara en av mina absoluta favoritfilmer. Men jag kan inte se hur den världen passar som rollspel. Tight monsterskräck ombord mörka rymdskepp är svincoolt. Men mot samma fiende om och om igen? Inte riktigt lika coolt. Men planen är kanske att fylla ut världen med massa nya monster? Men då är frågan om det är Alien längre. Jag vet inte. Jag har svårt att se ett Alien-spel som är kul mer än typ tre oneshots. Men jag hoppas jag har fel. Och att de kör en ny regelmotor.
Haha tack!!TomasFriaLigan;n318616 said:26 april är Alien Day - pga LV426.
Jag gillar den tanken, men jag vet inte om det ens behövs för att det ska bli coolt. Alien har ju redan "ondskefulla", mystiska megacorporationer som verkar ha rätt mycket makt, och syntetiska människor som både tjänar andras och egna agendor. Vad mer är det Bladerunner skulle tillföra som du tycker saknas? Förutom ännu en kick-ass film (eller kanske två) att lägga till inspirationskällan =)Lightshy;n318614 said:Det som skulle rädda det hela vore om dom gik vidare med ideen som finns om att Alien & Bladerunner utspelar sig i samma universum.
Då jäklar!
Coolt! =DTomasFriaLigan;n318616 said:26 april är Alien Day - pga LV426.
Jag tänker att om jag lärt mig något av Call of Cthulhu så är det att ett "oneshot" kan vara en kampanj på 10-20 spelmöten.Jocke;n318611 said:Den blir ju en hund-alien om den kläcks ur en hund. Och de finns i samma värld som predators.
Men för att vara lite allvarlig: det kanske är ett one-shot spel mer än ett kampanjspel. Jag vet inte om jag tycker att det är något fel med det.
Mutant - Alien mashup here I comeHenke;n318617 said:https://alien-rpg.com/
"The rules of the game is based on the acclaimed Year Zero Engine, used in award-winning games such as Tales from the Loop and Mutant: Year Zero, but adapted and further developed to fully support and enhance the core themes of ALIEN: horror and action in the cold darkness of space."
Själv ser jag det som positivt!
Såg också det... Det är lite dödsstöten för min potentiella pepp för spelet tror jag. M:Å0-motorn har fungerat skitbra i M:Å0 och Ur Varselklotet. I alla andra spel (inklusive Mutant-expansioner) har den varit till mer besvär än nytta i mina ögon. Kanske lyckas de spika ihop någon version av motorn som funkar i skräck, men jag vet inte. Jag ser det bara inte...Henke;n318617 said:https://alien-rpg.com/
"The rules of the game is based on the acclaimed Year Zero Engine, used in award-winning games such as Tales from the Loop and Mutant: Year Zero, but adapted and further developed to fully support and enhance the core themes of ALIEN: horror and action in the cold darkness of space."
Själv ser jag det som positivt!