Nekromanti Vilken Ligans april-nyhet?

Leon

Leo carcion
Rangertheman;n318569 said:
Tomorrow menar jag, inte Yesterday. =)
Har inte sett eller läst, men premissen ser rätt ut när jag googlar :)

Trodde ändringen från Tomorrow till Yesterday hade något med nostalgi-diskussionen att göra ;)

Bifur

Veteran
Måns;n318567 said:
Snarare någon form av mytförverklingande. Eller drömförverkligande, beroende på vad man har för inställning till Partisan :)
Faller också på att sagts vara ett internationellt känt IP i någon intervju.

Leon

Leo carcion
Oooh Dune?

Konstigt isf att inte öppna med ett ökenlandskap iofs

Jocke

Man med skägg
Det är ju skamligt att det inte kommer att vara Väktaren och Skogen. En ny ide, som skulle passa utmärkt för ett mer taktiskt stridssystem och en massa mystiska hemligheter om världen. Jag förstår inte varför de själva ser idén som ett skämt när deras namnstandard för mutanterna i mutant tydligen är på allvar.

Leon

Leo carcion
Jocke;n318574 said:
Det är ju skamligt att det inte kommer att vara Väktaren och Skogen. En ny ide, som skulle passa utmärkt för ett mer taktiskt stridssystem och en massa mystiska hemligheter om världen. Jag förstår inte varför de själva ser idén som ett skämt när deras namnstandard för mutanterna i mutant tydligen är på allvar.
Näh, det är väl inget fel på namnet. Tror inte det var ett skämt så mycket som en lätt surrealistisk genre-mashup

Jocke

Man med skägg
NilsK;n318576 said:
Vandraren och Skogen publicerades redan för ett par år sedan :) Finns i Hotell Imperator-modulen.
sällan är jag gladare att ha fel än idag :p

Och det där med länken, det är för att forumet är trasigt, det är inte ditt fel :p

Jocke

Man med skägg
Leon;n318575 said:
Näh, det är väl inget fel på namnet. Tror inte det var ett skämt så mycket som en lätt surrealistisk genre-mashup
Det jag menar är vad Mutanterna i år noll som bor i arken heter i personnamn och hur de funkar.

Rangertheman

Myrmidon
Skulle också kunna vara koppling till Egerkrans även i detta. Jag tänker mig som typ Terra Nova (som visserligen lades ner efter en säsong).

Tant Ragnar

Gamle usling
Rangertheman;n318581 said:
Skulle också kunna vara koppling till Egerkrans även i detta. Jag tänker mig som typ Terra Nova (som visserligen lades ner efter en säsong).
Kommer Egerkrans att göra saker med Ligan? Fick för mig att han jobbade med Riotminds?

luddwig

Lawful evil
Jag skulle jättegärna se Egerkrans snygga bilder i ett spel som även har andra kvalitéer än just snygga bilder.

Rangertheman

Myrmidon
Tant Ragnar;n318584 said:
Kommer Egerkrans att göra saker med Ligan? Fick för mig att han jobbade med Riotminds?
Ett "väsen-rollspel" skrivet av Nässe och illustrerat av Egerkrans kommer.

Tant Ragnar

Gamle usling
Rangertheman;n318586 said:
Ett "väsen-rollspel" skrivet av Nässe och illustrerat av Egerkrans kommer.
ja visst 17, det har jag bestämt hört om tidigare också. Kul, ser fram emot det!

Jocke

Man med skägg
Henke;n318592 said:
Det BORDE ju någon ha gissat på. Alltså inte jag som kom med rimliga gissningar som Bobbo och Gnuttarna.