Ludwig
Veteran
Vilken bok i Eon sortimentet har ni haft mest glädje av?
Och som har hjälpt er att höja stämmningen?
Mest använd av mig är Asharien & Soldarn som alltså har varit till mest nytta. Samma bok har antagligen gett mest glädje också. Däremot tror jag inte att någon bok har höjt stämmningen efter att vi köpt in den.Vilken bok i Eon sortimentet har ni haft mest glädje av?
Det är lugnt, kör som du vill. Men min tanke var delvis att premiera smala stridskonster med få eller likartade moment och göra dem lättare att lära sig än en universalstridskonst som innefattar svärd, yxa, dolk, sköld samt medelstor garderob.Fast att stridskonstfärdigheten inte får vara högre än 1,5 gånger vapenfärdigheten tycker jag låter lite tajt...hellre gånger ej högre än gånger två, tycker jag nog...
Intressant tanke, men lite för ojämn. Lättare då att införa begränsningar på vilka moment man får kombinera. Klassikern är ju tvåhandssvärd och hillebard i samma stridskonst. De går inte att hantera tillsammans (troll och stora trukher undantaget) och de har ytterst få, om några likheter vad det gäller teknik. Alltså kan de två momenten inte ingå i samma stridskonst.man inte betalar antalet tekniker x antal moment istället för att bara betal för moment...
Men när man spelar/spelleder vapenmästare, krigare och riddare då?Resten är skräp.