nano
Diehard, death or glory Toad
- Joined
- 25 Apr 2019
- Messages
- 574
Presentera kort ett koncept som sedan du började använda det har förbättrat din verktygslåda vid spelbordet och som kan plockas upp av andra i hobbyn. Det kan vara något som förändrat ditt tänkande, jargongen, spelets målsättning, hur ni räknar på saker, etc. Det finns ingen rätt verktygslåda eller rätt spel här, utan vad Du lärt dig som förbättrat Ditt spelande är det viktiga.
Jag börjar:
Klipp
Tänkandet på spelet som scener som man kan styra över vad de förmedlar för information. Att man kan redigera vad som bör tas med i scener genom att klippa bort bitar i början, mitten eller slutet av scenen. T.ex. att börja scenen när karaktärerna har påbörjat mötet redan, klippa bort att folk hämtar grejer eller vid första möjlighet hoppa vidare till starten på nästa scen när det blivit klart att denna ska sluta snart. Sen jag började med detta har jag inte längre en massa dötid som drar ned energin eller repeterar basic stuff som "vi går vidare".
Inspirerad av den här gamla rekommenderade artikeln på Edge: WHAT SCIENTIFIC CONCEPT WOULD IMPROVE EVERYBODY'S COGNITIVE TOOLKIT?
Jag börjar:
Klipp
Tänkandet på spelet som scener som man kan styra över vad de förmedlar för information. Att man kan redigera vad som bör tas med i scener genom att klippa bort bitar i början, mitten eller slutet av scenen. T.ex. att börja scenen när karaktärerna har påbörjat mötet redan, klippa bort att folk hämtar grejer eller vid första möjlighet hoppa vidare till starten på nästa scen när det blivit klart att denna ska sluta snart. Sen jag började med detta har jag inte längre en massa dötid som drar ned energin eller repeterar basic stuff som "vi går vidare".
Inspirerad av den här gamla rekommenderade artikeln på Edge: WHAT SCIENTIFIC CONCEPT WOULD IMPROVE EVERYBODY'S COGNITIVE TOOLKIT?