Ingenting faktiskt. Jag säger som Chrull, varför spelar inte alla M:UA? Det finns ju ingen anledning att spela något annat när man tänker efterVad kan man mer begära?
Eftersom som du talar om ett svenskt spel, antar jag att vi bara talar om folk i Sverige...de som hållt på längre än Oldtimer.
FEL!Hjältepoäng för drakar? Jo visst. Inte i senaste DoD men i de äldre versionerna.
Från www.riotminds.comDet sista sättet att bli bättre med hjälp av hjältepoäng har temporär karaktär och används när en rollperson under ett kort ögonblick vill kunna maximera sina färdigheter eller andra förmågor.
Genom att spendera en hjältepoäng kan en spelare höja sitt färdighetsvärde i valfri färdighet, attack eller parering med 3 FV. Dessa FV försvinner så fort rollpersonen har försökt att lyckas med sin handling.
Det andra alternativet är att rollpersonen spenderar sju hjältepoäng och lyckas automatiskt med sin handling.
En spelledare som vill dela ut hjältepoäng (HP) kan använda följande riktmärken.
Att döda en drake................................................(30 HP)
Att stjäla en stor skatt.........................................(10 HP)
Rädda kungarike från undergång........................(20 HP)
Döda stormonstret..............................................(10 HP)
Rädda sina kamrater från att drunkna i forsen....( 5 HP)
Det är givetvis upp till spelledaren att själv bestämma vilken nivå som han vill lägga sig på för att fördela hjältepoäng. En del spelledare tycker att det är kul med spelare som har många hjältepoäng, andra med spelare som har få.
Från www.neogames.se/eon_faq.htm Vad jag menar är att om du hack'n'slashar i Eon så kommer du dö. Förutsatt att du inte bara slåss mot en vätte i taget.Varför är det så lätt att dö i Eon om man blir träffad?
Eon är ett realistiskt spel. Det är därför man får realistiska skador av vapen. Om du blir stucken med ett svärd i bröstkorgen kommer du inte må speciellt bra, eller hur?
Eller om man gillar lättklädda flickor med otypisk bak.Det är fartfyllt, snabbt och äventyrligt, och har man uppskattat minst en variant av Robin Hood, hängt framför Ivanoe varje nyår eller sett Ronja Rövardotter så lär man snabbt känna igen sig och uppskatta Västmark.
OK, det finns en skillnad. Jag har dock inte lyckats se den...Nu blandar du ihop spel igen. Playelf och Västmark är inte samma spel. Det kan ju vem som helst se.
Och jo, det finns faktiskt en skillnad på de små Tuvorna
Så, upplys oss okunniga stackare då.Tsstsstss... inte tillräckligt uppmärksam, märker jag?
Och? Om man spelar s.k. "Hack ´n Slash" (vad är det för fånig benämning förresten) i DoD så dör man också, om man inte springer omkring och hugger ihjäl bönder vill säga. Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Jag har aldrig sagt att Eon är ett oseriöst spel. Det enda jag har sagt är att det inte är mer seriöst än något annat spel. Reglerna är realistiska (nåja), visst, men de omöjliggör inte hack ´n slash. Jag har i varje fall lyckats leda äventyr med mycket strid om det är det som är definitionen.Från www.neogames.se/eon_faq.htm Vad jag menar är att om du hack'n'slashar i Eon så kommer du dö. Förutsatt att du inte bara slåss mot en vätte i taget.