Då var saken avgjord! Eon är ett seriöst och realistiskt rollspel som föder upp en generation av lika seriösa rollspelare. DoD däremot... ojojoj, vilket avskyvärt koboldspel! Manar enbart till hack ´n slash genom sina vidriga texter om hjältepoäng som alternativa gratisregler! Fy fan! Nä, tacka vet jag seriösa rollspelare som vet att rollspela på ett roligt sätt!Saken kvarstår, det står på den officiella hemsidan, och liknande texter finns inte på www.neogames.se
Det inlägg jag skrev var en kontring på att Vitulv skrev att man inte fick hjältepoäng för att döda drakar i nya DoD (vilket jag tolkade som DoD6). Hemsidan är ju officiell och gjord av de som gör böckerna va?Bara för att en så svår uppgift som att döda en drake belönas så är man en kobold (aka Lägre stående varelse som uttnyttjar och parasiterar på vår fina kulturella och inte alls elitistiska hobby)?
Men vänta. om du vet det här, då är väl du också en kobold?
Eller ska vi bara glömma grejjen och låta folk spela precis hur de vill och faktiskt inse att man kan spela på heeelt olika sätt med samma spelsystem, samma värld, samma rollpersoner och genom att använda exakt samma regler.
Och då ska vi inte nämna det där om att det finns folk som ändrar lite i regler och värld och fortfarande kallar spelet de spelar för det som råkar stå på boken de tagit det mesta ifrån.
// avatarex, fick nåt vettigt sagt till slutBästa nybörjarspel
Fanatasy Light
av Rickard "Han" Elimää
Förkunskaper är att ni bör ha sett eller läst Sagan om Ringen. Ta edra första stapplande steg med hjälp av Fanatasy Light, där ordet Light representerar både hur lätt reglerna är att lära sig samt att rollspelet ska kasta lite ljus över vad rollspel egentligen går ut på.